Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-09@13:32:27 GMT

طرح سه فوریتی نمایندگان برای قرنطینه کامل کشور

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۴۷۳۷

طرح سه فوریتی نمایندگان برای قرنطینه کامل کشور

عبدالکریم حسین‌زاده اظهار کرد: یکشنبه هفته گذشته که جلسه مجلس قرار بود به صورت مجازی برگزار شود من در محل صحن مجلس حاضر شدم و ضمن رایزنی با رییس مجلس، طرح سه فوریتی تعطیلی و قرنطینه کامل کشور را در یک ماده و ۱۱ تبصره و با امضای ۱۶ نفر از نمایندگان تحویل آقای قاضی زاده هاشمی کردم، ایشان نیز این طرح را به اداره قوانین ارجاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‌ افزود: این طرح که حدود یک ماه پیش تهیه شده بر مبنای تعطیلی یک ماه کشور و براساس اصل ٧٩ قانون اساسی پیش‌بینی شده بود که با توجه به اینکه مجلس جلسه علنی نداشت امکان مطرح کردن آن نیز نبود لذا بنا داریم این طرح را در اولین جلسه علنی مجلس برای اتخاذ راهکارهایی جهت مقابله با کرونا مطرح کنیم.

نایب رییس فراکسیون امید با اعلام آمادگی در خصوص دریافت پیشنهادات نمایندگان در جزییات این طرح، اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در چند ماه گذشته، کشور به صورت نیمه تعطیل در آمده است، لذا به منظور قطع زنجیره انتقال این ویروس باید حداقل به مدت یک ماه کمترین تردد و تماس وجود داشته باشد.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1372627

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به نظام مسائل/امورزیرساختی پایتخت مطالبه نمایندگان باشد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص نشست با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که به میزبانی فرمانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: در دور اول انتخابات با وجود همه تهدیدات از سوی دشمنان و بدخواهان توانستیم یک انتخابات باشکوه و عزت مندانه را برگزار کنیم و اکنون هم در دور دوم می‌خواهیم ۱۶ نفر باقی مانده را با انجام کار انتخابات تعیین وضعیت کنیم تا به مجلس راه یابند.

وی با بیان اینکه تهران با فشردگی جمعیتی خاص، دارای موقعیت ویژه ای نسبت به سایر شهرهای کشور است، گفت: ما در یک جغرافیای کوچک به عنوان سی و یکمین استان کشور به لحاظ وسعت، اما اول به لحاظ جمعیت، شاهد و ناظر موضوعاتی هستیم که در سطح استان رخ می‌دهد.

استاندار تهران با بیان اینکه این استان ۳۱ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است، افزود: ۵۲ درصد از مالیات کشور توسط مودیان استان تهران تأمین و ۵۰ درصد از شرکت‌های دانش بنیان کشور در این استان مستقر هستند، همچنین در حوزه آسیب‌های اجتماعی، استان تهران بزرگترین فضای آسیب پذیری را دارد که باید در این خصوص فکرهای جدی داشته باشیم.

فخاری با اشاره به نبود یک رابطه ارگانیک بین اجزای ارکان در نظام تقنینی و اجرایی، از رابطه ضعیف نمایندگان مجلس در شهر و استان تهران انتقاد و عنوان کرد: نظام مسائل تهران استخراج شده و موضوع مهم این است که جنبه‌های حقوقی و تقنینی آن مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد و از پشتوانه نمایندگان برای پیشبرد برنامه‌های پایتخت بهره مند شویم.

استاندار تهران با بیان اینکه سهم این استان در انتخابات، نسبت به کل کشور یک سوم است، گفت: در دومین مرحله از برگزاری انتخابات، ۵۰ هزار نفر از عوامل اجرایی باید همکاری داشته باشند و در این دوره با توجه به برگزاری انتخابات الکترونیک شاهد تحول خوبی در این زمینه خواهیم بود و به نوعی یک تمرین غیر مانوری برای انتخابات آینده محسوب می‌شود و با توجه به نظم، انضباط و صیانت از آرا نظر رأی دهندگان در امنیت کامل ثبت و ضبط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتظار از نماینده ای که از پایتخت وارد مجلس شورای اسلامی می‌شود بالا است، گفت: باید طوری کنار یکدیگر قرار بگیریم که هدف مشترکمان رفع مشکلات مردم و تدوین قوانین خاص باشد، چنانکه در این برهه ضروری است که برای تهران، تصمیمات جدیدی مثل سطح بارگذاری جمعیتی که در هیچ دوره‌ای به عنوان یک نیازمندی به آن پرداخته نشده بگیریم.

استاندار تهران گفت: از نمایندگان می‌خواهیم برای امور زیرساختی تهران مطالبه داشته باشند و با نگاه آینده پژوهی قوانین وضع کنند.

کد خبر 6101149

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به نظام مسائل/امورزیرساختی پایتخت مطالبه نمایندگان باشد
  • عملکرد قابل قبولی از هیات نظارت مشاهده نشد
  • تداوم افشاگری‌ها علیه قالیباف/ بیگی: جماعتی از سازمان میادین میوه و تره‌بار، تاکسیرانی، بهشت‌زهرا، اتوبوسرانی و... وارد مجلس شده‌ و پست گرفتند
  • میز خدمت جهادی در شهرک امام زاده ابراهیم (ع) شفت برپا شد
  • نمایندگان استان فارس طرح‌های استانی را جدی‌تر پیگیری کنند
  • به رییس سازمان خصوصی‌سازی گفتم جزء فرهیخته‌ترین‌ها هستی بین افرادی که از کشتارگاه، بهشت‌زهرا و... آمده‌اند
  • افشاگری جدید یک نماینده مجلس درباره دریافت خودرو فیدلیتی توسط نمایندگان
  • عکس‌هایی از آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم که پربازدید شد
  • جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر
  • آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه