Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@19:28:11 GMT

یک خبر خوب علمی از لهستان درباره ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۴۷۶۵

به گزارش جام نیوز، دانشمندان لهستانی موفق به ساخت دارویی برای کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا(COVID-19) شدند.
 

خبرگزارش فرانسه گزارش داد که دانشمندان دانشگاه یاگیلونا در شهر کراکوف لهستان از ایجاد دارویی که باعث کاهش شدید شیوع عفونت ویروس کرونا می شود خبر دادند. این خبر در پیامی در وب سایت دانشگاه در تاریخ 3 آوریل منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

این ماده از جمله تحت نظارت ویروس شناس، استاد دانشکده بیوتکنولوژیک و همچنین استاد دانشکده شیمی ایجاد شد. این تحقیق با همکاری دانشمندان دانشگاه گدانسک، مرکز بیماری های قلبی سیلسی و گروه هایی از دانشمندان چین انجام شد.
 

این ماده جدید یک ترکیب شیمیایی به نام HTCC است که سرعت شیوع نه تنها COVID-19 را کاهش می دهد، بلکه همچنین سرعت انتشار ویروس MERS-CoV  را نیز کاهش می دهد.
 

در این گزارش آمده است: «آزمایش هایی از جمله استفاده از سیستم پیشرفته ای انجام شده است که یک اپیتلیوم کاملاً متفاوت سیستم تنفسی انسان را شبیه سازی می کند.»
 

 در این گزارش آمده است: «آزمایش هایی از جمله با استفاده از سیستم پیشرفته ای انجام شده است که یک بافت پوششی کاملاً متفاوت سیستم تنفسی انسان را شبیه سازی می کند.»
 

این دارو هنوز برای استفاده در انسان تصویب نشده است. مطالعات اولیه در حیوانات نشان داد كه وقتی این ماده مورد استنشاق قرار می گیرد اختلال در عملکرد ریه مشاهده نشده است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ساخت دارو کرونا شیوع دانشمندان لهستان ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مارچینیاک بازی برگشت رئال - بایرن را سوت می‌زند

داور سرشناس لهستانی به عنوان قاضی دیدار حساس تیم‌های رئال مادرید و بایرن مونیخ در در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با اعلام رسمی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)؛ قضاوت دیدار حساس تیم‌های رئال مادرید و بایرن مونیخ در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به شیمون مارچینیاک از لهستان سپرده شد.

دو هموطن مارچینیاک یعینی توماش لیستکیویش و آدام کوپسیک هم او را در امر قضاوت این بازی یاری خواهند کرد. توماش کِویاتکوفسکی از لهستان هم به عنوان داور VAR (کمک‌داور ویدئویی) این بازی انتخاب شده است.

اورساتو داور بازی پاری‌سن‌ژرمن - دورتموند شد

تیم‌های رئال مادرید و بایرن مونیخ در حالی از ساعت 22:30 چهارشنبه به وقت تهران در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف هم خواهند رفت که بازی رفت با تساوی 2-2 در مونیخ پایان یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد
  • مارچینیاک بازی برگشت رئال - بایرن را سوت می‌زند
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • رصدخانه مراغه؛ نگینی درخشان در تاریخ نجوم ایران
  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید
  • کشف بقایای اجساد انسان‌ها در مقر هیتلر در لهستان
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است