Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@10:38:30 GMT

واکنش عراق به انتقال سفارت‌ها در بغداد به عین الاسد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۵۳۹۴

واکنش عراق به انتقال سفارت‌ها در بغداد به عین الاسد

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، عامر الفایز، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق در گفتگو با سایت المعلومه تصریح کرد، مبانی و اصول قوانین سازمان ملل و عرف دیپلماتیک آن، وجود سفارت کشورهای خارجی در بیرون از پایتخت کشورها را جایز نمی‌داند. قانون دیپلماتیک بین‌المللی تنها وجود کنسولگری‌های وابسته به سفارت‌ها و همچنین نمایندگی‌های وابسته به سازمان ملل در امور بشر دوستانه در خارج از پایتخت کشورها را جایز می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت، حرف و حدیث‌ها درباره تقلای آمریکایی‌ها برای متقاعد کردن کشورها جهت انتقال سفارت‌هایشان از بغداد به پایگاه عین الاسد در استان الانبار دقیق نیست و حتی اگر صحت داشته باشد دولت عراق طبق حقوق بین‌الملل اجازه این امر را نخواهد داد. این اقدامات، تلاشی برای ایجاد نگرانی در میان مردم عراق و در چارچوب تهدیدهای آمریکا علیه این کشور جای می‌گیرد که از چندی قبل علیه عراق آغاز شده است.

پیش از این، منابع امنیتی عراقی فاش کردند آمریکا برای ترغیب کشورهای خارجی جهت انتقال سفارت‌هایشان در بغداد به پایگاه عین الاسد در استان الانبار تلاش می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس جهش تولید مناجات شعبانیه وام کرونا پارلمان عراق نخست وزیر عراق کروناویروس جهش تولید مناجات شعبانیه وام کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا

محمد جواد ظریف وزیر خارجه سابق کشورمان در شبکه ایکس و در صفحه شخصی خود در ارتباط با اعتراضات دانشجویی در آمریکا  نوشت :‌ «دانشجویان معترض آمریکایی که توسط نیروهای امنیتی ایالات متحده سرکوب می شوند در دفاع از مردم فلسطین بر خادمان حرم های شریف شرف دارند.

وی افزود: دولت ها بر اساس کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ موظف به اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل کشی هستند و نه تشویق نسل کشی از طریق عادی سازی با مجرمان.»

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • دانشجویان خارجی حاضر در تظاهرات از آمریکا اخراج می شوند!
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • زمان بازنگری اساسی در تعریف حقوق بین‌الملل