Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله علوی گرگانی در پاسخ به تعدادی از مجموعه‌های مردمی برای شیوه توسل در روز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) برای رهایی از کرونا، توصیه‌هایی را مطرح کردند. ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، برخی از مجموعه های مردمی درباره راه های گرامیداشت روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) از محضر حضرت آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان سوال داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش، آنچه در ادامه می آید شرح سوال و نظر معظم له است:

پرسش:

 «مسئول محترم دفتر حضرت آیت الله علوی گرگانی دامت برکاته؛

سلام علیکم

اعیاد شعبانیه مبارک

احتراما در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا بسیاری از خانواده های محترم نگرانی و تشویش فکری دارند، برخی از مجموعه های مردمی و نیز علاقمندان به ساحت مقدس حضرات معصومین علیهم السلام در نظر دارند در روز یازدهم شعبان المعظم، مصادف با زادروز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام که روز جوان نیز نامیده شده، با تمسک به قرآن کریم، خداوند متعال را به مقام و جایگاه حضرت علی اکبر علیه السلام قسم دهند تا به زودی شر این ویروس از جوامع بشری کوتاه و بیماران شفای عاجل پیدا کنند.

قدردانی آیت‌الله علوی گرگانی از مسئولان و کادر درمانی استان گلستان؛مردم به توصیه‌های پزشکان توجه کنندآیت الله علوی گرگانی: حجت‌الاسلام خسروشاهی عمر خود را در راه احیای آثار اهل بیت(ع) صرف کردآیت الله علوی گرگانی: حضور در مجالس اهل بیت(ع) اجر و پاداش عظیمی دارد

در این راستا بنا است موارد زیر به صورت عمومی اعلام شود:

_قرائت عمومی یک سوره از سوره های مبارکه قرآن کریم و هدیه به حضرت علی اکبر علیه السلام

_قرائت یک سوره توسط جوانان به نیت سلامتی والدین

_قرائت یک سوره توسط توسط والدین برای سلامت و عاقبت بخیری جوانان

لذا تقاضا داریم نظر مبارک حضرت آیت الله علوی گرگانی در این خصوص را اعلام فرموده و معظم له در خصوص قرائت کدام سوره از سوره های مبارکه قرآن کریم در محورهای سه گانه فوق ، ما را راهنمایی فرمایند.

پیشاپیش از ارائه رهنمود معظم له نهایت تشکر را داریم.»

پاسخ معظم له: 

در پی درخواست جمعی از ارادتمندان به ساحت مقدس حضرات معصومین علیهم السلام از حضرت آیت الله علوی گرگانی دامت برکاته در خصوص تمسک به قرآن کریم در روز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام(روز جوان) به منظور هدیه به ساحت مقدس آن حضرت و نیز عافیت و عاقبت بخیری جوانان و  همچنین سلامت و عافیت والدین گرامی؛معظم له بر اساس تقاضای مذکور رهنمودهایی به شرح زیر ارائه فرمودند:

_قرائت عمومی سوره مبارکه صف و هدیه به ساحت مقدس حضرت علی اکبر علیه السلام؛

_قرائت سوره مبارکه واقعه توسط جوانان عزیز به جهت سلامت و عافیت والدین محترم و همچنین رحمت و مغفرت واسعه برای والدین محترمی که از دار دنیا رفته اند؛

_قرائت سوره مبارکه الرحمن توسط والدین گرامی به جهت عافیت و عاقبت بخیری جوانان عزیز.

انتهای پیام/452/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حضرت علی اکبر علیه السلام روز ولادت حضرت علی اکبر ع آیت الله علوی گرگانی حضرت آیت الله ساحت مقدس قرآن کریم معظم له

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۵۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع)

در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) شهر مقدس قم سوگوار و عزادار است.

عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) با حضور در بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) به سوگواری و عزاداری می‌پردازند. 

ویژه برنامه‌های سالروز شهادت صادق آل محمد (ع) در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و بیوت مراجع عظام تقلید هم برگزار شد.

در دیگر شهر‌ها و روستا‌های استان هم دوستداران اهل بیت (ع) با شرکت در برنامه‌های سوگواری و عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) عشق و ارادت خود را به این امام همام ابراز کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • خدمت اهالی هرمزگان در چایخانه حضرت رضا علیه السلام
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع)
  • آیا امام صادق (ع) فقط گوشه‌ای می‌نشست و درس می‌داد؟
  • بندرلنگه در سوگ حضرت صادق علیه‌السلام
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع)/ عزاداری شامگاه شهادت رئیس مذهب در بارگاه رضوی
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)