Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:14:02 GMT

سوریه دستگاه تنفس مصنوعی ساخت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۵۸۸۵

سوریه دستگاه تنفس مصنوعی ساخت

روزنامه برخط الوطن سوریه روز شنبه نوشت: با ابتکار و تلاش بخش خصوصی برای اولین بار در این کشور دستگاه تنفس مصنوعی ساخته شد و این دستگاه مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند.  

 «فارس الشحیایی» رئیس اتاق صنعت حلب سوریه در این باره  گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب و نیاز کشور به دستگاه تنفس مصنوعی تصمیم گرفتیم تا یک تیم ویژه برای تولید این دستگاه تشکیل دهیم و با استفاده از تجربیات بومی از «الف» تا «ی » تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این دستگاه را تولید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با یادآوری اینکه با آغاز بحران کرونا شعار ما این بود که " اگر نتوانیم دستگاه تنفس مصنوعی بومی تولید کنیم، سزاوار نیستیم که صنعتگر باشیم"، افزود: صنعتگران سوری با همکاری مهندسان پزشکی توانستند در کوتاهترین زمان نمونه اولیه این دستگاه را تولید کنند که در مرحله آزمایشی قرار دارد. 

رئیس اتاق صنعت شهر حلب سوریه توضیح داد: در مکانیزم پمپاژ هوای این دستگاه از برخی نوآوری‌های فنی بومی و برای سیستم کنترل نوآورانه آن که از طریق صفحه لمسی ویژه انجام می شود یک برنامه نویسی بومی استفاده شده است. 

الشحیایی افزود: تولید انبوه این دستگاه تنفس مصنوعی پس از موفقیت در مرحله آزمایشی آغاز خواهد شد و در مراکز درمانی سوریه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.  

بر اساس این گزارش، سوریه که در ۹ سال گذشته درگیر جنگ با تروریست‌ها و تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب روبه رو بوده است در شرایط کنونی که باید با ویروس کرونا مقابله کند به شدت به تجهیزات و لوازم پزشکی نیاز دارد.  

به نوشته الوطن تعداد دستگاه‌های تنفس مصنوعی در بیمارستان‌های سوریه از ۶۵۰ دستگاه تجاوز نمی‌کند و این کشور برای درمان بیماران کرونا به شدت به این نوع دستگاه نیاز دارد.  

بر اساس اعلام وزارت بهداشت سوریه تاکنون ۱۶ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند.  

برچسب‌ها ویروس کرونا سوریه آسیای غربی پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سوریه آسیای غربی ویروس کرونا سوریه آسیای غربی دستگاه تنفس مصنوعی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس هوای قابل قبول در تهران

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۷ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۱ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۹ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • دستگاه بلوک زنی
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • قد هوش مصنوعی کی به قامت دانایی انسان می‌رسد؟