Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه «جواد امینی‌سامان» مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت : این افراد براثر مسمومیت با الکل به بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه کرده‌اند که متاسفانه ۲ تن از آنان جان خود را از دست دادند.

او گفت : برخی از افرادی که مسموم شدند در بیمارستان بستری و بیشتر آن‌ها هم به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او،گفت: تمام افرادی که مسموم شده بودند از بیمارستان ترخیص و اکنون فرد مسمومی که بر اثر مصرف الکل مسموم شده باشد در این بیمارستان بستری نیست.

یک داروساز با اشاره به اینکه این روز‌ها شاهد فوت تعدادی از هموطنانمان نه بر اثر کرونا، بلکه بر اثر مصرف الکل متانول هستیم، گفت: اساسا این موضوع که با نوشیدن الکل می‌توان ویروس کرونا را از بین برد، غلط است.

 «شیما اسفندیاری» افزود: مردم بدانند که اگر ویروس وارد بدن شده باشد نه نوشیدن الکل و نه ضدعفونی کننده‌های دیگر قادر به از بین بردن آن نیستند.

این داروساز به سه نوع الکل رایج در داروخانه‌ها اشاره کرد و گفت: اکنون در داروخانه‌ها الکل اتانول، ایزوپروپیل الکل و الکل‌های صنعتی (متانول یا اتانول) وجود دارد که از الکل اتانول و ایزوپروپیل الکل برای ضدعفونی کردن پوست و سطوح می‌توان استفاده کرد.

او گفت: اما الکل‌های صنعتی حاوی ناخالصی‌هایی از قبیل تولوئن و متانول هستند که به هیج وجه برای ضدعفونی کردن پوست و یا سطوح مناسب نیستند.

اسفندیاری گفت: در شرایط کنونی ما برای ضدعفونی کردن سطوح یا پوست بدن با الکل‌ها، مجاز به استفاده از اتانول یا ایزوپروپیل الکل با غلظت خاص هستیم.

این داروساز گفت: الکل متانول بسیار سمی است، به طوری که مصرف تنها ۱۵ میلی لیتر الکل متانول خالص، کوری و ۳۰ میلی لیتر از آن موجب مرگ فرد می‌شود.

او افزود: متانول در بدن ما در اثر متابولیسم به دو ماده فرمالدهید و فرمیک اسید تبدیل می‌شود که این‌ها متابولیت‌هایی سمی برای سیستم اعصاب مرکزی انسان و اعصاب بینایی است.

اسفندیاری افزود: علاوه بر سمی بودن بسیار بالای متانول در مصرف خوراکی، باید بدانید استشمام مزمن بخارات آن نیز بسیار خطرناک است و از این رو به همین خاطر مصرف متانول خالص و الکل اتانول صنعتی (که حاوی مقادیری متانول نیز هست) حتی برای ضدعفونی کردن سطوح نیز توصیه نمی‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه الکل صنعتی برای سلامتی خطرناک است، گفت: به هیچ وجه از الکل‌های صنعتی برای ضدعفونی استفاده نکنید.

 قباد محمدی افزود: الکل‌های صنعتی (الکل‌های زرد و قرمز) دارای ناخالصی‌هایی از قبیل تولوئن هستند که سرطان زا بوده و برای سلامتی خطرناک است.

او گفت: به هیچ وجه نباید از الکل صنعتی برای ضدعفونی دست و سطوح استفاده کرد، زیرا می‌تواند سلامت افراد را به مخاطره بیاندازد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برای ضدعفونی فقط باید از الکل‌هایی که از سازمان غذا و دارو مجوز تولید داشته و از طریق شرکت‌های پخش مورد تایید این سازمان توزیع می‌شوند، استفاده شود.

محمدی افزود: با توجه به کمبود اقلامی از قبیل ماسک و مایع ضدعفونی کننده تلاش ما بر این است که در اسرع وقت این موارد را تهیه و در اختیار مراکز درمانی و نیز عموم مردم قرار دهیم.

او افزود: استفاده از ماسک فقط برای بیماران و مبتلایان به این ویروس برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کاربرد دارد و برای افرادی که مبتلا نیستند کارایی چندانی ندارد .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت علوم پزشکی درمان بیماری برای ضدعفونی کردن الکل های صنعتی الکل ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۳۹ نفر در حوادث جوی از ابتدای سال تا ۱۵ اردیبهشت

به گزارش تابناک، جعفر معیادفر، رییس اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایلنا درباره حوادث جوی از اول فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: در این مدت ۱۲۰۴ نفر آسیب دیده از این حوادث بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۳۹ نفر جان خود را بر اثر حوادث جوی از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه رشد ۲ برابری داشته است. همچنین ۱۱۶۵ نفر در این مدت مصدوم شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹۷ درصدی داشته است.

رییس اورژانس کشور با اشاره به وقوع سیل در این مدت گفت: از ابتدای فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۴۱ نفر در سیلاب مصدوم و ۳۵ نیز براثر وقوع سیل جان خود را از دست داده‌اند. همچنین در این مدت ۲۴ نفر در طوفان مصدوم شده‌اند.

معیادفر خاطرنشان کرد: از ابتدای فروردین ماه تا ۱۵ اردیبهشت سال جاری ۶ مصدوم براثر ریزش کوه یا سنگ، ۱۰۶۹ نفر براثر گرد و غبار و ۲۰ نفر در سایر حوادث مصدوم شده‌اند. همچنین ۴ نفر بر اثر وقوع رعد و برق فوت شده و ۵ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

دیگر خبرها

  • فوت ۳۹ نفر در حوادث جوی از ابتدای سال تا ۱۵ اردیبهشت
  • محکومیت قاچاقچی الکل صنعتی
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • آوارگی صدها خانواده براثر سیلاب در غور
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز