Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، کیانوش جهانپور بعد از ظهر شنبه ۱۶ فروردین ماه در نشست خبری ویدئو کنفرانس گفت: راه اصلی همیشه در کاهش هزینه‌های درمانی این است که اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم، همزمان با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی کمک بسیاری به کاهش بار مراجعان به بیمارستان‌ها داشتیم و حتی امروز تخت خالی در برخی از بیمارستان‌ها در شهرستانی‌هایی که معین کرونا بودند، داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدوارم در ایران به مرحله‌ای که بخواهیم سناریوهای بدبینانه را اجرا کنیم نرسیم و با همین روال بتوانیم به این ویروس حاکم شویم تا از زیان‌های اقتصادی که به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری پیش آمده، جلوگیری شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هرچه گروه‌های سنی پایین‌تر بیاید میزان ابتلاء و بحران بیماری کم‌تر می‌شود، البته در این گروه‌های سنی پیش آگهی بدتری است و نمی‌توان گفت جوانان نسبت به میانسالان کمتر به این بیماری مبتلا می‌شوند و همه به صورت یکسان است، مرگ و میر بیشتر در سنین بالای ۶۰ سال مشاهده می‌شود ولی ابتلاء یکسان است و پیش آهنگی در گروه‌های سنی بالا بدتر است.

جهانپور ادامه داد: اغلب قرص‌های رانیتیدین که در ایران وجود دارد از بابت ناخالصی مشکلی ندارد و مردم نگرانی در مورد سرطان زا بودن این قرص‌ها نداشته باشند.

وی اضافه کرد: با جمع آوری معتادین متجاهر عملاً ایجاد آسیب برای این جمعیت آسیب پذیر می‌کنیم و افزایش ریسک بیماری را بالا می بریم، سازمان بهزیستی هم در راستای طرح فاصله گذاری فیزیکی اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی معتادین جمع آوری نشوند و این موضوع منطقی هم به نظر می‌رسد.

سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: یک سری آزمایشگاه‌های خصوصی همکار داریم که با همکاری انستیتو پاستور کیت را دریافت می‌کنند و تست را رایگان انجام می‌دهند البته بیمار به این آزمایشگاه‌ها مستقیماً مراجع نمی‌کند بلکه از طرف مراکز درمانی نمونه‌ها به این آزمایشگاه‌ها ارسال می‌شود. هیچ تعرفه‌ای برای انجام تست کرونا نداریم و البته هیچ نیازی نیست که مردم عادی و بدون علامت به آزمایشگاه‌ها مراجعه کنند.

جهان پور گفت: اگر روزهای خوبی از نظر شیوع و ابتلاء به کرونا را پشت سر گذاشتیم به دلیل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی است و الان شرایط به تسلط بر این بیماری نرسیده است که بخواهیم از فاصله گذاری اجتماعی خارج شویم.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: داروی آویگان داروی جدیدی نیست و سه هفته قبل کمیته اخلاق استفاده از آن را تصویب کرده و مطالعه بالینی آن هم در چند بیمارستان شروع شده است البته این دارو برای آنفلوانزا در چین و ژاپن تأیید شده ولی چیزی هنوز از اثربخشی قطعی دارو برای درمان کرونا اعلام نشده فقط گزارش‌های اولیه مبنی بر این بوده تأثیر نسبی بر کرونا داشته است.

جهانپور افزود: هزار مورد از این دارو که حدوداً برای ۵۰ مریض کفایت می‌کند از چین وارد شده و مطالعه بالینی شروع شده است و باید منتظر نتیجه آن باشیم.

وی گفت: وضعیت بیماری کرونا در استان‌های آذربایجان شرقی، فارس، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی که استان‌های مسافرت پذیر هم هستند قرمز است.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: ما در ایران قرنطینه کامل نداشتیم و قرنطینه سطح سه برگزار شده و نظر ما این است که تعجیل در برداشتن قرنطینه می‌تواند خطرناک باشد.

کد خبر 497773 برچسب‌ها كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران سخنگوی وزارت بهداشت طرح فاصله گذاری آزمایشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۶۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز ویتامین C آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به جبران آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو بیش از حد کمک کند و ایمنی را احیا کند. در حالی که عموما تصور می‌شود پرتقال حاوی بیشترین میزان ویتامین C در میان میوه‌ها را دارد، در این مطلب به برخی از مواد غذایی که به طور طبیعی غنی از ویتامین C هستند و ویتامین بیشتری نسبت به پرتقال دارند، اشاره شده است. مطلب را بخوانید تا متوجه شوید.

بیشتر بخوانید: خواص خوردن روزی ۳ عدد زردآلو ویتامین C چیست ؟

ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری است که به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مضر کمک می‌کند و در نتیجه خطر بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. ویتامین C همچنین نقش حیاتی در تقویت سیستم ایمنی دارد، به تولید و همچنین عملکرد گلبول‌های سفید خون برای مبارزه با عفونت‌ها و بیماری‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این ویتامین C، برای سنتز کلاژن، پروتئینی که از ساختار و استحکام بافت‌ها، پوست، استخوان‌ها و رگ‌های خونی حمایت می‌کند، ضروری است. در نهایت، مصرف کافی ویتامین C برای سلامتی و شادابی کلی، به ویژه در فصل تابستان ضروری است.

فلفل دلمه‌ای قرمز

پرتقال معمولا حدود ۵۳ میلی‌گرم ویتامین C در هر ۱۰۰ گرم دارد، در حالی که افزودن فلفل دلمه‌ای قرمز به رژیم غذایی می‌تواند حدود ۱۲۷ میلی‌گرم ویتامین C در هر وعده ۱۰۰ گرمی به شما بدهد. فلفل دلمه ای قرمز همچنین منبع عالی ویتامین A است که برای بینایی، سلامت و عملکرد سیستم ایمنی ضروری است. علاوه بر این، فلفل قرمز همچنین حاوی ویتامین B۶، ویتامین K۱ و فولات، همراه با مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم و منگنز است. فلفل دلمه‌ای قرمز سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها است که به کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری‌های مزمن کمک می‌کند.

کیوی

کیوی سرشار از ویتامین C، مواد معدنی، فیبر و مواد معدنی است که به بهبود سلامت کلی و همچنین متابولیسم کمک می‌کند، کیوی حاوی حدود ۹۳ میلی گرم ویتامین C در هر ۱۰۰ گرم است.

توت فرنگی

انواع توت ها به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا و محتوای فیبر بالا شناخته شده اند، که به افزایش سلامت متابولیک کلی کمک می‌کند و برای تقویت سیستم ایمنی عالی است. توت فرنگی در هر ۱۰۰ گرم تقریباً ۵۸ میلی گرم ویتامین C دارد.

آناناس

آناناس یک میوه است که در هر ۱۰۰ گرم آن حدود ۴۷ میلی گرم ویتامین C دارد. وجود ویتامین C، بروملین و سایر مواد مغذی ضروری در این میوه، آن را به یک میوه مناسب برای مصرف در یک رژیم غذایی سالم تبدیل کرده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228004 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • شایعات خطرناک درباره جلال‌الدین ماشاریپوف؛ بوی پیراهن قرمز!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟