Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در نشستی با نمایندگان اصناف و فعالان اقتصادی استان با بیان اینکه پدیده بیماری کرونا جهانی است و نزدیک به  200 کشور را درگیر کرده است، به تبعات این بیماری در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: یکی از این بخش های حائز اهمیت که بی شک تحت تاثیر شیوع این بیماری قرار گرفته، فعالیت های اقتصادی است که در زمینه تولید، تقاضا، سرمایه گذاری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اثر گذار است.

وی ادامه داد: در ارائه راهکارها باید به مولفه هایی همچون توجه به واقعیت های موجود ، عملیاتی بودن و دوری از رویا پردازی  توجه شود.

دکتر رحیمی همچنین از پیشنهاداتی سخن گفت که از سوی استان فارس به هیئت دولت ارائه شده و بعضی از این پیشنهادات نیز به تصویب رسیده و تسهیلاتی برای فعالین اقتصادی و کسب و کارهایی که فعالیت آنها در اثر شیوع کرونا محدود یا ممنوع شده در نظر گرفته شده است.

استاندار فارس یادآور شد: بی شک این تصمیمات دولت بخشی از مشکلات اقتصادی را رفع  می کند؛ اما مشکلاتی نیز باقی می ماند که باید با شناسایی آنها در پی جلوگیری از تبعاتی باشیم که ممکن است دامنگیر بخش های خرد و کلان اقتصادی استان شود.

وی افزود: دستگاه های اجرایی مربوطه نیز امکاناتی که دولت در اختیار بخش خصوصی و صنوف قرار می دهد را برای فعالان این عرصه تشریح می کنند و رفع کاستی های احتمالی را در دستور کار قرار می دهند

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه دولت بودجه ای به میزان 100 هزار میلیارد تومان برای مقابله و مدیریت بیماری کرونا و بودجه ای به میزان 75 هزار میلیارد تومان برای بنگاه های اقتصادی و فعالیت های آسیب دیده در نظر گرفته است ، اظهار کرد: بر اساس تصمیم دولت 10 رسته و گروه از کسب و کارها و فعالیت های اقتصادی می توانند از تمهیداتی همچون استمهال پرداخت مالیات و عوارض، اقساط بانکی، تامین اجتماعی، آب، برق، گاز و غیره ، صدور احکام قضایی و مهلت جهت وصول چک های بانکی استفاده کنند.

استاندار فارس درباره چگونگی روند تعطیلی اصناف نیز گفت: تعطیلی صنوف غیر ضروری بر اساس طرح           فاصله گذاری اجتماعی تا 20 فروردین ادامه دارد و پس از آن نیز تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنای عمل قرار می گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه با گذشت یک ماه از تعطیلی اغلب  صنوف نیازهایی در سطح جامعه  وجود دارد که باید رفع گردد به همین منظور لازم است پس از بررسی  وضعیت به منظور رفع نیازهای مردم  بعضی گروه های شغلی با رعایت پروتکل های بهداشتی و با اولویت خدمات غیر حضوری فعال شوند.

 رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس، با اشاره به اینکه مقابله با شیوع این بیماری پیش از اپیدمی آن و از 7 بهمن ماه در استان فارس کلید خورده بود، خاطرنشان کرد: شرایط امروز استان فارس در مقایسه با سایر نقاط کشور مناسب ارزیابی می شود که این امر نتیجه فهم همگانی و همراهی مردم و دور اندیشی و            بهره مندی مسئولان استانی از نظرات کارشناسی است و انتظار می رود با به کارگیری این دور اندیشی درباره تبعات اقتصادی کرونا از آسیب به بخش های مختلف در حد مقدورات و با کمک بخش خصوصی جلوگیری شود.

دکتر رحیمی از همراهی ها و همکاری های اصناف و فعالان اقتصادی برای حفظ سلامت جامعه تقدیر و ابراز امیدواری کرد: با ارائه نظرات کارشناسانه و مبتنی بر بررسی های میدانی شاهد کاهش حداکثری آسب های ناشی از کرونا به فعالیت های اقتصادی استان باشیم.

استان فارس با توجه به اینکه بیشتر از 52 درصد از فعالان بخش های اقتصادی در غالب بخش خدمات و در بنگاه های خرد فعالیت می کنند، از وضعیت به وجود آمده دراثر بیماری کرونا این بخش بیشتر آسیب دیده است و از الان باید برای کاهش آسیبها با نظر متولیان بخش خصوصی و نظریات کارشناسی برنامه ریزی نمود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بودجه درمان گاز مشکلات فعالان اقتصادی اقتصادی استان بیماری کرونا استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر کالابرگ خود را نگرفته اید، بجنبید!/ دولت دارد با فروشندگان اجناس کالابرگی تسویه می کند

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تسویه دولت با فروشندگان متصل به طرح کالابرگ طی چهار روز آینده خبر داد.   علیرضا عسگریان در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: از ابتدای طرح کالابرگ تسویه حساب با فروشندگان با فاصله اندک انجام می‌شد؛ به این معنی که از زمان اجرای طرح کالابرگ، به محض انجام خرید و به تناسب فاکتورها و براساس دقت‌هایی که بر فروش محصولات در فروشگاه‌ها صورت می‌گرفت، بین دو تا سه روز با فروشگاه‌ها تسویه می‌شد.   معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه معمولا تا ساعت ۱۲ هرشب تمام فعل و انفعالات مالی با فروشگاه‌ها نهایی می‌شد، گفت: نوزدهم هر ماه با فروشگاه تسویه حساب صورت می‌گرفت.   وی ادامه داد: اما در مرحله سوم طرح فجرانه در تسویه دولت با فروشگاه‌ها فاصله‌ای افتاده که قرار است طی چهار روز آینده تسویه نهایی انجام شود.   به گفته عسگریان، بدهی دولت به فروشندگان کمتر از ۲ همت است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرح کالابرگ ادامه می‌یابد؟ برنامه دولت برای چگونگی تداوم کالابرگ تا هفته آینده اعلام می شود تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست

دیگر خبرها

  • ۲ دستور کار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت
  • فیلم| حل مشکلات اصناف در میز خدمت
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • اگر کالابرگ خود را نگرفته اید، بجنبید!/ دولت دارد با فروشندگان اجناس کالابرگی تسویه می کند
  • وحشت روزنامه دولت از برملاشدن ناتوانی‌های اقتصادی دولت سیزدهم
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت