Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@09:19:16 GMT

هزینه پرداخت حقوق چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۷۰۳۲

هزینه پرداخت حقوق چقدر است؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا در هزینه‌های دولت در بودجه دو رقم اصلی وجود دارد که مربوط به هزینه‌های جاری و بودجه‌های عمرانی می‌شود، اما همواره سهم بسیار بالای از این مصارف در بخش هزینه‌های جاری است که همان هزینه‌ای است که دولت در سال عمده آن و گاها تا ۸۰ درصد را صرف پرداخت حقوق کارکنان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در لایحه بودجه سال جاری دولت حدود ۳۴۷ هزار میلیارد تومان بابت هزینه‌های جاری پیش‌بینی کرده بود که در مجموع با بررسی‌های که با کمیسیون تلفیق انجام شد به ۴۳۴ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه رسید که بیانگر رشد ۱۸.۷ درصدی است.  بر این اساس از ۵۷۱ هزار میلیارد تومانی که امسال برای مصارف و خرج دولت پیش بینی شده ۴۳۴ هزار میلیارد تومان بابت هزینه‌های جاری کنار گذاشته می‌شود.

دولت در بودجه امسال پیشنهاد افزایش حقوق تا متوسط ۱۵ درصد را مطرح کرده بود، اما نمایندگان تاکید داشتند باید حداقل حقوق افزایش یابد و به حدود ۲.۸  میلیون تومان برسد. در نهایت نیز مصوب شد که حداقل حقوق کارکنان از حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سال گذشته به ۲  میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد و دیگر هیچ کارمند و بازنشسته‌ای کمتر از این رقم دریافتی نداشته باشد و این افزایش  خود موجب رشد بیشتر هزینه‌های جاری دولت نیز شد.

حقوق کارکنان و بازنشسته‌ها در سال گذشته ۴۰۰ هزار تومان به صورت یکسان و تا حداکثر ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده بود و در هر ماه هزینهای تا مرز ۲۵ هزار میلیارد تومان به همراه داشت، به عنوان مثال دولت در اسفند ۱۳۹۸ حداقل ۲۴ هزار میلیارد تومان بابت حقوق پرداخت کرد.

در سال گذشته از ۴۴۸ هزار میلیارد تومان مصارف عمومی دولت ۳۵۰ هزار میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری بود که البته با توجه به عدم تحقق منابع و کسری که ممکن است بودجه با آن مواجه شود این هزینه‌های جاری نیز در بخش‌های که امکان داشت تا حدودی کاهش یافت و دولت در لایحه امسال تقریبا به اندازه مصوب سال گذشته پیشنهاد هزینه‌های جاری داد که در  نهایت با رشد مواجه شد.

کد خبر 497777 برچسب‌ها حقوق و دستمزد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حقوق و دستمزد هزار میلیارد تومان هزینه های جاری سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: دوستان دولت و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد دادند که از ردیف جدول ۷ مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی بیان کرد: براین اساس و با موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

کد خبر 6092886 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد