Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خوانندگان کتاب ها در سالهای اخیر به طور فزاینده ای به سمت فناوری، برای تامین سرگرمی روی آورده اند. واسطه ای که شکاف بین بازار کتاب سنتی و اشکال جدید فناوری ایجاد می کند، کتاب صوتی است. جالب است بدانید که درآمدهای فروش در این زمینه بین سالهای 2010 و 2016 بیش از دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تقاضای رو به رشد برای کتابهای صوتی را می توان در این آمار مشاهده کرد که تعداد عناوین کتاب صوتی منتشر شده در بسیاری از کشور ها از حدود 5 هزار به بیش از 6200 در سال رسیده است. اما چرا کتاب صوتی یا همان کتاب گویا اینقدر محبوب شده است؟

کتاب گویا

کتاب صوتی به شما کمک می کند تا کتاب بیشتری بخوانید!

رونق تولید کتاب صوتی نرخ بازده بسیار خوبی را فراهم کرده است. بسیاری از انتشارات کتاب های صوتی تأیید کرده اند که فروش کتاب های الکترونیکی رونق خوبی یافته است و تنها راهی که نوع دیجیتالی یک کتاب به طور مداوم باعث کسب سود شده است، کتاب صوتی است. طبق آماری که از سوی شنوندگان کتاب صوتی رایگان و غیر رایگان وجود دارد، 48٪ از شنوندگان زیر 35 سال دارند.

ناشران با این آمار این ذهنیت را دارند که: «اگر بسیاری از افراد در سنین پایینتر به شنیدن کتاب صوتی علاقه مند شوند با وقت بیشتری که دارند در رسیدن به سنین میانسالی کتاب های بیشتری خوانده اند و وقتی که علاقه مندی به این فرمت ها از سنین کمتر آغاز شود در آینده ترجیحی برای انتخاب نوع خاصی از کتاب وجود نخواهد داشت. از سویی دیگر روند شنیدن کتاب صوتی بسیار سریعتر از خواندن متن انجام می گیرد و از این رو، کتاب ها با سرعت و پویایی بیشتری خوانده می شوند.»

این جمعیت شناسی همچنین باعث شده است تا بسیاری از مردم به سمت کتاب های صوتی روی  آورند و بیشتر آنها اظهار داشتند که (یا اکیداً موافق بودند) کتابهای صوتی سرعت بیشتری برای پایان دادن به خوانش کتاب های حجیم یا کوچک را در بازه زمانی محدود فراهم می کند. نتیجه گیری از این موضوع چندان سخت نیست. شما به واسطه کتاب صوتی هر کجا که باشید و در حال انجام هر فعالیتی که باشید می توانید مطالعه داشته باشید.

 

کتاب صوتی برای گروه خاصی نیست!

یکی از نکات اصلی فروش خوب و استقبال جالب توجه مردم سراسر دنیا از کتاب صوتی ظرفیت گوش دادن به آن است؛ کتاب گویا به مصرف کنندگان اجازه می‌دهد تا به کتاب‌های مورد علاقه شان در ماشین، رفت و آمد به محل کار، یا در هنگام ورزش (دویدن، پیاده روی) گوش دهند.

با این حال، حدود ۵۲ درصد از مصرف کنندگان روی دسکتاپ یا لپ‌تاپ به کتاب گوش می‌دهند. در نتیجه تقاضای زیادی برای کتاب صوتی در خانه وجود دارد. این امر جذابیت گسترده رسانه را برجسته می‌کند، چون نه تنها توسط متخصصانی که زمان کمی برای مطالعه و تحقیق متعارف دارند مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه توسط کسانی که می‌خواهند در خانه استراحت کنند، یا والدینی که می‌خواهند از کتاب صوتی برای کمک به فرزندان خود برای بهبود مهارت‌های خواندن، تحصیل، شنیدن قصه و غیره استفاده کنند، بکار برده می شود.

شاید با خودتان فکر کنید که کتاب الکترونیکی یا کتاب نسخه چاپی همچنین ویژگی دارند؛ اما باید توجه داشته باشید که کتاب صوتی سه چیز را برای شما می خرد، یکی وقت های سوخته و دوم توانایی خواندن و سوم شیوه صحیح خواندن.

کتاب صوتی مشمول اثر اپرا نخواهد شد!

کتاب های زیادی وجود دارد که به دلیل نایاب بودن همواره فرصت فروش بیشتر را از دست می دهند و طیف وسیعی از افراد هستند که نیاز دارند کتاب مذکور را تهیه کنند؛ فارغ از نوع کتاب، دلیل کمیاب بودن و غیره. اثر اپرا زمانی اتفاق می افتد که یک فرد مشهور کتابی را برای خوانش بیشتر به افراد دیگر توصیه می‌کند.

در چنین حالتی چندان دور از انتظار نیست که نسخه های مختلف کتاب به فروش برود و بخش عظیمی از مخاطبان خواندن آن را از دست بدهند.  با وجود کتاب صوتی اگر کسی خرید آن را توصیه کند، هرگز کمبود آن در هیچ حالتی بوجود نخواهد آمد.

با توجه به اینکه طیف وسیعی از جامعه هم به سمت گوش دادن کتاب صوتی روی آورده اند پس همین طیف و چه بسا مخاطبان جدید هم امکان خواندن آن کتاب را خواهند داشت. حتی اگر عمیق تر به این موضوع نگاه کنیم به سادگی متوجه خواهیم شد که مشکل عدم دسترسی بسیاری از افراد و پایین بودن سرانه مطالعه هم به این واسطه کاهش خواهد یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار کتاب کتاب صوتی کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ

به گزارش خبرآنلاین اظهارات عصر شنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه جو بایدن در حالی مطرح شد که او داشت در مورد دردسرهای حقوقی خودش صحبت می‌کرد و به دادستان‌های این پرونده‌ها می‌تاخت و همچنین در مورد کیفرخواست‌های جدیدی که علیه چندین تن از دستیاران ارشد سابقش در آریزونا مطرح شده، اعتراض می‌کرد.

به نقل از ایسنا براساس فایل صوتی از ضیافتی که به دست ان‌بی‌سی نیوز رسیده، ترامپ گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. و این تنها چیزی است که آنها دارند. و این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می‌شوند.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا افزود: «بایدن بدترین رئیس جمهور تاریخ کشور ماست. او به شدت بی‌کفایت و ناتوان است. او مثل چی حقه‌باز است! او کاندیدای تحت نفوذ و کنترل نیروهای خارجی است... او مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر می‌پذیرد. او حقه‌باز است.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ایمی اسپیتالنیک» مدیر اجرایی شورای روابط عمومی یهودی یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: «انجام چنین مقایسه‌هایی همیشه اشتباه، توهین‌آمیز و نفرت‌انگیز است؛ خصوصا زمانی که آن را در کنار سابقه طولانی این رئیس‌جمهور سابق در عادی‌سازی یهودستیزی در نظر گرفت. به خصوص استفاده از مقایسه‌هایی با نازی‌ها در خدمت یک برنامه متعصبانه و اقتدارگرا، شنیع است.»

کاخ سفید در بیانیه‌ای تند به اظهارات ترامپ پاسخ داد و به رفتار و لفاظی‌های گذشته این نامزد احتمالی جمهوری‌خواه، اشاره داشت، از جمله اظهارات مکرر او مبنی بر اینکه مهاجران غیرقانونی «خون کشور ما را مسموم می‌کنند»؛ زبانی که لفاظی‌های آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی و دیگر برترپنداران سفیدپوست را بازتاب می‌دهد.

اندرو بیتز، سخنگوی کاخ سفید گفت: «رئیس‌جمهور بایدن به جای تکرار لفاظی‌های وحشتناک فاشیست‌ها، صرف ناهار با نئونازی‌ها، و دامن زدن به تئوری‌های توطئه‌ای که به قیمت جان یک افسر پلیس شجاع تمام شده است، مردم آمریکا را حول ارزش‌های دموکراتیک مشترک و حاکمیت قانون گرد هم می‌آورد؛ رویکردی که باعث شده بزرگ‌ترین کاهش جرایم خشونت‌آمیز در ۵۰ سال گذشته رخ دهد.»

از سوی دیگر حامیان ترامپ تلاش‌ کردند تا صحبت‌های او را لاپوشانی کنند.

داگ بورگم، فرماندار داکوتای شمالی که جزو چندین گزینه محتمل برای معاونت ترامپ است و در همان مهمانی جنجالی در عمارت مارالاگو شرکت داشت، یکشنبه درباره عبارت «گشتاپو» که ترامپ استفاده کرده بود، به‌ شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «این صحبت در کانون سخنان او نبود. اکثریت آمریکایی‌ها احساس می‌کنند محاکمه‌ای که او در حال حاضر در آن حضور دارد، انگیزه‌های سیاسی دارد.»

هنوز نمایندگان ترامپ به سخنان او واکنشی نشان نداده‌اند. اظهارات ترامپ بعدازظهر شنبه در باشگاه مارآلاگو در فلوریدا در جمع صدها عضو کمیته ملی جمهوری‌خواه بیان شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903339

دیگر خبرها

  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • حکم نماز و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد
  • سی‌وچهار دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یک نگاه
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم