Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@22:26:13 GMT

ضرورت تدوین سند جامع اقتصاد و تولید توسط نخبگان اقتصادی

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۷۴۴۳

ضرورت تدوین سند جامع اقتصاد و تولید توسط نخبگان اقتصادی

مدیر گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه خوارزمی با اشاره به لزوم توجه مسؤولان به ظرفیت های داخلی بر ضرورت تدوین سند جامع اقتصاد و تولید توسط نخبگان اقتصادی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «غلامعلی معصومی نیا» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به عوامل تحقق جهش تولید اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی کشور ما در حوزه اقتصاد آن است که خلق ثروت صورت نمی گیرد و بیشتر به دنبال خام فروشی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه خوارزمی افزود: برای تحقق جهش تولید اولا مسؤولان باید به داخل معتقد شوند و امید خود را از خارجی ها قطع کنند، یعنی نمی گوییم ارتباط خود را با خارج قطع کنیم بلکه می گوییم از تجربیات آنها استفاده می کنیم و از آنها کمک می خواهیم ولی امیدواری خود را از آنها قطع می کنیم.

 

وی تصریح کرد: در مرحله بعدی تدوین و نگاشتن یک برنامه جامع و کامل توسط کارشناسان و نخبگان ضروری است که در این برنامه ظرفیت ها، مشکلات، موانع و آسیب های تولید مطرح شود که البته لازم است در این طرح، برنامه های توسعه ای که قبلا تدوین شده نیز بیاید.

 

حجت الاسلام والمسلمین معصومی نیا با بیان این که برای تحقق «جهش تولید» باید از ظرفیت ها و تجربه های اقتصادی کشورهای موفق استفاده کنیم، ابراز داشت: به عقیده من سیستم پولی کشور باید به صورت کامل اصلاح شود، رانت های دولتی کم شود و اعتبارات و تسهیلات به سمت برنامه های تولیدی هدایت شود.

 

عضو شورای فقهی بورس با اشاره به لزوم ارتقای فرهنگ کار و تلاش و استفاده از ظرفیت های جهادی خاطرنشان ساخت: امروز در جریان بیماری کرونا می بینیم که چه مقدار گروه های جهادی در حال تلاش هستند و چه ظرفیت عظیمی در این عرصه ایجاد شده است، بنابراین می‌توان از ظرفیت همین گروه های جهادی برای اقتصاد و تولید کشور بهره برد.

 

این استاد دانشگاه در ادامه تأکید کرد: در نهایت به عقیده من لازم است تا با یک برنامه ریزی دقیق اولویت خود را به سمت تولید داخلی برده و با جایگزینی صادرات به جای واردات بی رویه گامی در جهت تحقق جهش تولید و عملی سازی فرمایشات رهبر معظم انقلاب برداریم.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهش تولید حمایت از اقتصاد ملی اقتصاد ملی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران

معاون پژوهش فنی و حرفه ای گفت:پشتیبانی از حقوق کارگران می‌تواند به بهبود شرایط کاری، افزایش رضایت شغلی و تقویت روابط کارگر-کارفرما و رونق تولید و رشد اقتصادی منجر شود. - اخبار اقتصادی -

علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، در یادداشتی به مناسبت هفته کارگران با عنوان گرامیداشت دستاورد کارگران نوشت:

روز کارگر روزی است که در آن مشارکت کارگران و جنبش کارگری جشن گرفته می شود. در این روز، دستاوردهای اجتماعی و اقتصادی کارگران گرامی داشته می شود و به کمک هایی که آنها در قدرت و رفاه کشور انجام داده اند، ادای احترام می شود.

روز کارگر به عنوان زمانی برای تأمل در تاریخ جنبش کارگری و مبارزات جاری برای حقوق کارگران و رفتار عادلانه در محل کار عمل می کند.
روز کارگر روزی است برای شناسایی و قدردانی از کمک‌های ارزشمند کارگران به جامعه و ارج نهادن به فداکاری و تعهد آنها به شغلشان.
برای حمایت از کارگران و بهبود شرایط کاری آنها، می‌توان اقدامات مختلفی انجام داد، از جمله:

1. پرداخت حقوق و دستمزد منصفانه و به موقع به کارگران.2. ارائه شرایط کاری ایمن و سالم برای کارگران، از جمله ارائه تجهیزات و لوازم حفاظتی.3. ارائه فرصت‌های آموزش و رشد حرفه‌ای برای کارگران به منظور بهبود مهارت‌های آنها.4. ایجاد فضای کاری دوستانه و پذیرایی برای کارگران.5. ارائه بیمه‌های بهداشتی و پزشکی مناسب برای کارگران و خانواده‌های آنها.6. حفظ حقوق کارگری و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و تبعیض‌های نژادی یا جنسیتی.7. حمایت از حقوق کنونی و تلاش برای بهبود قوانین کاری و حقوق کارگران در سطح ملی و بین‌المللی.

پشتیبانی از حقوق کارگران می‌تواند به بهبود شرایط کاری، افزایش رضایت شغلی و تقویت روابط کارگر-کارفرما و رونق تولید و رشد اقتصادی منجر شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال نیازمند اقدامات جهادی است
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران