Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@22:22:39 GMT

درخواست روسیه از سازمان ملل برای لغو تحریم‌های آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۸۱۷۹

درخواست روسیه از سازمان ملل برای لغو تحریم‌های آمریکا

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای از مخالفت آمریکا و برخی کشورهای هم‌پیمان آن برای لغو تحریم‌های یکجانبه و خودداری از اجرای این سیاست در شرایط گسترش جهانی ویروس کرونا ابراز تاسف کرد و از دبیرکل سازمان ملل خواست تلاش خود را برای لغو تحریم‌ها و اقدامات تبعیض آمیز درجهان بیشتر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه بر لزوم همبستگی جهانی در برابر شیوع  بیماری کرونا در سطح جهانی تاکید شده و با اشاره به نقش بی بدیل سازمان ملل در این عرصه آمده است: از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در این موضوع که کشورهای غنا، اندونزی، لیختن اشتاین، نروژ، سنگاپور و سوییس بودند، استقبال می‌کنیم و از تصویب این قطعنامه همچنان حمایت خواهیم کرد.

روسیه در این رابطه پیش‌نویس بیانیه‌ای با نام همبستگی در مبارزه با بیماری کرونا را ارائه کرد که در آن بر پایبندی همه کشورهای جهان به اصول سازمان ملل در مورد همکاری دولت‌ها تاکید شده بود.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود آورده است: در این بیانیه به نقش هماهنگ کننده سازمان بهداشت جهانی در مبارزه با کرونا و اصل همکاری در تعیین راهبرد مبارزه با انتشار کرونا، شیوه مبارزه با آن تاکید شده و در آن خواستار کمک به کشورهایی که بیشترین آسیب را از این بیماری دیده بودند بویژه کشورهای درحال توسعه شده است.

در ادامه گفته شده است: ۲۸ کشور جهان مولف این بیانیه بودند اما آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا، گرجستان و اوکراین مانع تصویب آن شدند، ما بر این باوریم که دبیرکل سازمان ملل در این شرایط فوق العاده باید مصرا خواستار لغو تحریم‌های تبعیض آمیز شود.

 در ادامه خاطرنشان شده است که روسیه به هماهنگی اقدامات خود در مساله مربوط به بیانیه درباره لغو تحریم ها ادامه می دهد و امیدوار است که همه کشورهای علاقه‌مند به آن بپیوندند.

در پایان بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: روسیه با پیروی از اصل همبستگی در فرمت دوجانبه و از طریق سازمان بهداشت جهانی به کشورهای نیازمند به کمک در مبارزه با کرونا کمک می‌کند. 

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سازمان ملل لغو تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»

به گزارش جام جم آنلاین، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد افزود: طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.

وی ادامه داد: تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند زیرا آنها تنها اعلام شده‌ و هرگز اجرا نشده‌اند. 

لووی اضافه کرد: بسیاری از کشورها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.در صدر آنها کشورهای اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آنها بابت تجارت با ایران تحت فشارهای شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشورهای دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد