Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@04:53:04 GMT

وضعیت بارشها تا نیمه نخستین ماه سال

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۸۳۶۸

وضعیت بارشها تا نیمه نخستین ماه سال

به گزارش تسنیم، بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از آغاز سال آبی جاری (اول مهر 98) تا پانزدهم فروردین ماه (194 روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر 242.7 میلی‌متر است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (196.1 میلی‌متر) 24 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (280.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 میلی‌متر) کاهشی 13درصدی را نشان می‌دهد.

جدول زیر، وضعیت بارندگی تجمعی حوضه‌های آبریز درجه یک کشور از اول مهر تا ساعت 18:30 روز پانزدهم فروردین سال آبی 99 ــ 98 را نشان می‌دهد.

در حالی که بارش‌های سال آبی جاری تا پایان اسفند ماه به 197.2 میلی‌متر رسیده بوده، با ثبت 45.5 میلی‌متر بارش در 15 روز نخست فروردین 99، این رقم به 242.7 میلی‌متر رسید، در واقع در هر روز از سال جدید، به‌طور متوسط 3 میلی‌متر بارش در کشور به ثبت رسیده است و فروردینی پربارش را تا امروز شاهد بوده‌ایم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: میلی متر سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در شبانه روز گذشته در ورزنه نیز ۶ میلی متر، پادنای علیا و اصفهان ۳ میلی متر، فریدونشهر ۲ میلی متر و چادگان یک میلی متر بارش باران ثبت شده است.
لیلا امینی با اشاره به اینکه با توجه به خروج سامانه ناپایدار از استان جوی به نسبت پایدار تا روز سه شنبه بر روی استان است حاکم است، افزود: از بعد از ظهر و اوایل امشب با فعال شدن برخی از امواج ناپایدار، رشد ابر، وزش تند باد لحظه‌ای و بارش خفیف باران در استان انتظار می رود .  
وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: از بعدازظهر روز چهارشنبه پیش رو سامانه جدیدی وارد استان خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • بهاران پربارش فارس
  • خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان
  • تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر