Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@10:09:19 GMT

ترکیه حضور نظامی خود در ادلب سوریه را تقویت کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۸۶۰۵

 مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان دولت سوریه است، اعلام کرد که نیروهای ترکیه و ارتش سوریه تجهیزات نظامی جدیدی وارد استان «ادلب» در شمال غرب سوریه کرده اند.

اخبار بین الملل - در بیانیه این مرکز که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری «شینهوا» منتشر شد، آمده است: روز جمعه ۳ آوریل، ۳۵ خودروی نظامی جدید ترکیه وارد مناطق تحت نظارت نظامی آنکارا در ادلب شدند و به این ترتیب شمار خودروهای نظامی ترکیه که از پنجم مارس وارد خاک سوریه شده‌اند تاکنون به دو هزار و ۲۲۵ عدد و شمار نظامیان ترک نیز به هزاران نفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه نیز تجهیزات نظامی جدیدی را به جبهه‌ خط مقدم در ادلب اعزام کرده است و این تجهیزات به طور مشخص در چندین محور از جمله «کفرنبل»، «حزارین»، «الفطیرة» و چندین محور در کوه «الزاویة» واقع در حومه جنوبی ادلب مستقر شده‌ است.

بنا بر این گزارش، ترکیه و سوریه به توافق آتش‌بسی که با میانجیگری روسیه در پنجم مارس گذشته برقرار شد، پایبندند.

هرچند که از ششم ماه جاری میلادی (۱۶ اسفند) که آتش بس در ادلب برقرار شده است گروه‌های تروریستی ده‌ها بار با حملات راکتی و تیراندازی‌ها علیه مواضع ارتش و مناطق امن در استان‌های حلب، ادلب و اللاذقیه آتش‌بس را نقض کردند.

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه پانزدهم اسفند در شهر مسکو بر سر اعمال آتش‌بس در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه به توافق رسیدند.

دو طرف توافق کردند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک‌های نزدیک ادلب گشت‌زنی‌های مشترک برقرار کنند.  همچنین مقرر شده در طول بزرگراه M4 سوریه یک گذرگاه امنیتی به عمق شش کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود.

این در حالی است که آنکارا همچنان در حال تقویت حضور نظامی خود در ادلب است.مرکز مطالعات جنگ آمریکا نیز، دیروز، نقشه‌ای از وضعیت ارتش ترکیه مستقر در استان ادلب در شمال سوریه را منتشر و اعلام کرد که ترکیه از اول فوریه تا آخر مارس گذشته بیش از ۲۰ هزار نظامی در داخل خاک سوریه مستقر کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه ارتش سوریه ترکیه جنگ دولت سوریه سوریه دیدبان حقوق بشر سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد برای نظارت بر اجرای تحریم ها که در پایان آوریل به دنبال وتوی روسیه برای تمدید آن منقضی می‌شود، همکاری کند.

کیم اون چول، رئیس دفتر امور آمریکای وزارت امور خارجه کره شمالی گفت:  اگر ایالات متحده نسخه جدیدی از تحریم ها را علیه کره شمالی معرفی کند، پیونگ‌یانگ از فرصت جدید برای تنظیم مجدد نیرو که واشنگتن بیش از همه از آن می‌ترسد، استفاده خواهد کرد.

این مقام گفت: تحریم‌های جدید تنها منجر به تقویت بیشتر قدرت نظامی پیونگ یانگ خواهد شد.

او با وعده انجام «اقدامات عملی قدرتمندتر» برای تقویت قدرت فنی نظامی کره شمالی گفت: «هر زمان که ایالات متحده قطعنامه تحریم جدید را در عرصه سازمان ملل تهیه کند آزمایش هسته‌ای قوی‌تر و توسعه‌یافته‌تر کره شمالی آغاز خواهد شد. تحریم‌های ایالات متحده به عنوان یک کاتالیزور و نیروی محرکه عمل کرد که باعث افزایش تدریجی قدرت ملی ما شد.

این مقام افزود: ما از حقوق حاکمیتی و منافع امنیتی خود در برابر تهدیدهای خصمانه و فشار تحریمی فزاینده از سوی ایالات متحده محافظت کرده و اقدامات واقعی قوی‌تری را انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توانایی و قدرت زیادی برای ایستادگی در برابر هرگونه تحریم شدید داریم.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل طی بازدید از منطقه غیرنظامی شده (DMZ) که دو کره را از هم جدا می‌کند، گفت که واشنگتن در حال بررسی گزینه‌های «خارج از چارچوب» است و تهدید کرد که «همه احتمالات» حتی خارج از قواعد سازمان ملل روی میز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه