Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعباس صالحی وزیر ارشاد در پی قطع بیمه تعدادی از اهالی قلم به دلیل دیرکرد در پرداخت ماه اسفند و فروردین با وزیر تعاون برای رفع این مشکل وارد مذاکره شد. ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۰ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امروز بسیاری از کسب و کارها و امور اداری کشور در سایه کرونا به مشکلاتی دچار شده و از روند معمول خود دور شده است، در این راستا نیز مشکلاتی برخی از اهالی قلم در تماس با تسنیم از مشکلاتی که برای بیمه اهل قلم ایجاد شده  است ابراز نگرانی کردند، چرا که برخی از اهالی قلم به دلایلی مثل قرنطینه، مشکلات پرداخت غیروری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. موفق نشده‌اند سهم بیمه خود را پرداخت کنند و در نتیجه بیمه آن‌ها در ماه جاری قطع شده‌است.

پیگیری های خبرنگار تسنیم در این زمینه حکایت از نامه نگاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع این موضوع دارد.

نیکنام حسینی پور مدیرعامل خانه کتاب نیز در این زمینه در گفت و گو با تسنیم از پیگیری مجدانه برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: روز گذشته در تماس با آقای سید زاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنراین وضعیت را بررسی کردیم تا بتوانیم بیمه اهالی قلم را به وضعیت سابق برگردانیم.

مشمولان جدید بیمه اهل قلم اعلام شدندصدور 1400 معرفی نامه برای بیمه اهل قلم و عضوپذیری صندوق هنر از شهریور ماه

وی ادامه داد: همچنین نامه‌ای از طرف وزیر ارشادبه وزیر تعاون زده شده است، تا بیمه اهال قلم استمرار پیدا کند. ما نیز پیگیری خواهیم کرد، چرا که این مشکل تنها به اهل قلم مربوط نیست بلکه برای اغلب کارفرمایان این اتفاق افتاده است و تنها برای حوزه فرهنگ و هنر نیست.

مدیرعامل خانه کتاب افزود: مطالبه ما این است که برای سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت تمهیدی اندیشیده شود تا در صورت دیرکرد در پرداخت حق بیمه، مشکلی در استمرار بیمه اهل قلم پیش نیاید.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT7 واژه های کاربردی مرتبط وزارت ارشاد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت ارشاد وزارت ارشاد بیمه اهل قلم وزیر تعاون اهالی قلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد، بابت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار مددجو به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد.

وی اهداف از اجرای این طرح را کمک به توانمندی و افزایش روحیه‌ی اعتماد به نفس، امید به آینده‌، حفظ عزت نفس و منزلت اجتماعی و تامین هزینه‌های زندگی در دوران سالمندی و از کارافتادگی  این بانوان عنوان کرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: با حمایت‌های کمیته امداد هرمزگان در سال گذشته ۲۵۳ بانوی سرپرست خانوار از بیمه‌شدگان توسط این نهاد، بازنشسته و در حال حاضر از خدمات مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

سالاری افزود: براساس قوانین و مقررات موجود تامین اجتماعی، زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بیمه‌های اجتماعی با حداقل سن ۵۵ سال به شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • نامه نگاری های ارتقای آبسرد به بخش انجام شده است
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل