Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@10:55:25 GMT

بهترین راه افزایش وزن جنین

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۸۷۵۳

بهترین راه افزایش وزن جنین

یکی از مواردی که برای سلامت جنین در سونوگرافی‌ها بررسی می‌شود وزن او در دوره‌های مختلف بارداری است. اندازه گیری‌هایی که توسط پزشک انجام می‌شود به طور صد در صد دقیق نیست، اما تا حد زیادی به پزشک کمک می‌کند وضعیت جنین را بررسی کند. شاید برای شما جالب باشد چه مواردی در وزن گیری جنین در طول بارداری تاثیر دارد در مطلب زیر موارد را با هم مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۱-رژیم غذایی سالم و مناسب
رژیم غذایی مادر نقش بسیار مهمی در سلامت و وزن‌گیری جنین دارد و باید حاوی میوه‌های تازه، سبزیجات، حبوبات، گوشت و مرغ باشد. به طور کلی مواد زیر باعث وزن‌گیری بهتر جنین می‌شود: سیب زمینی، عدس، لوبیا، آب پرتقال، ماست، سبزیجاتی که برگ سبز دارند، ماهی سالمون، تخم مرغ، شیر، مرغ، سویا.

۲- مصرف آجیل و میوه‌های خشک
مادر باید مصرف گردو، بادام، برگه زردآلو و انجیر را در برنامه غذایی خود بگنجاند. البته در مصرف هیچ ماده‌ای نباید زیاده‌روی کرد.

۳- مصرف قرص‌های ویتامین مخصوص دوران بارداری
به خانم‌های باردار توصیه می‌شود طبق نظر پزشک ویتامین‌های مخصوص دوران بارداری را برای وزن‌گیری بهتر جنین مصرف کنند.

۴- نوشیدن آب و مایعات کافی
نوشیدن آب و مایعات کافی در بارداری بسیار مهم است و مصرف کم آن‌ها باعث خطرات زیادی می‌شود. به همین دلیل به مادران باردار توصیه می‌شود در طول روز به مقدار کافی آب، آب میوه، آب سبزیجات و همچنین شیر مصرف کنند.

۵- داشتن استراحت کافی
خانم‌های باردار باید به اندازه کافی استراحت داشته باشند. فشار زیاد می‌تواند روی رشد جنین و همچنین وزن او تاثیر منفی بگذارد. داشتن هشت ساعت خواب شبانه و بدون وقفه برای خانم‌های باردار ضروری است.

۶- مثبت اندیش و آرام باشید
افزون بر سلامت جسم مادر، سلامت روح و روان او نیز بسیار اهمیت دارد. هر گونه استرس و اضطراب مادر روی سلامت و وزن‌گیری جنین تاثیر مستقیم می‌گذارد. در نهایت افزون بر همه این موارد مادر‌های باردار باید تحت نظر پزشک باشند تا پزشک روند رشد جنین را به طور ماهانه بررسی کند و در صورت نیاز برای مادر باردار برای رشد و وزن‌گیری بهتر جنین دارو تجویز کند.    
منبع: خراسان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر جنین بارداری تغذیه در بارداری وزن گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۸۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب

ابوالفضل غنی زاده با بیان اینکه ۲۰۸ هزار کیلومتر مربع مساحت شهرستان اهر میباشد افزود: یک چهارم مساحت شهرستان ذخایر معدنی میباشد و تعداد ۲۸ مورد پهنه معدنی ثبت گردیده که در مرحله اکتشاف و بهره برداری میباشند و در صورت فعال شدن این معادن، شدیداً ناترازی آب خواهیم داشت که باید از الان برای آن چاره اندیشید.

وی با بیان اینکه که در سطح جهانی ارزش افزوده‌ای که از آب برداشت می‌شود ۴ دلار است گفت: این موضوع در ایران زیر ۷۵ سنت میباشد و باید در این خصوص راهکار‌های مناسبی در تغییر الگوی کشت و سوق دادن کشاورزان برای تولید با ارزش افزوده و بهره وری بالا ارائه گردد.

وی عنوان کرد: متأسفانه شاهد بودیم که باغداران سیب‌هایی که در سردخانه انبار کرده بودند را به عنوان سیب بادریز فروختند که جهاد کشاورزی باید نسبت به این موضوع ورود کند تا امسال شاهد ورود خسارت به باغداران نباشیم.

رئیس شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان اهر با اشاره به تغیرات آب و هوایی و ترسیم وضعیت آبی منطقه گفت:تغیر الگوی کشت و مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی اصلی‌ترین راه حفاظت از منابع آبی خواهد بود که باید در این خصوص کشاورزان بصورت اقنایی و علمی توجیه شوند.

غنی زاده از دبیر و اعضای این شورا خواست تا همایشی با عنوان آب، محیط زیست و امنیت غذایی بصورت سراسری در شهرستان برگزار گردد و از ایده، طرح و مقالات علمی برتر ارائه شده به این همایش در راستای مدیریت مصرف آب استفاده گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • راهنمای خواندن نماز والدین | بهترین زمان برای خواندن نماز پدر و مادر
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان