Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@05:41:05 GMT

آمریکا، هالیوود، جنگ بیولوژیکی و ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۹۰۱۰

آمریکا، هالیوود، جنگ بیولوژیکی و ویروس کرونا

خبرگزاری میزان- صنعت فیلم سازی آمریکا که پنتاگون و سازمان سیا آن را مدیریت و هدایت می‌کنند، فیلم‌های زیادی درباره جنگ بیولوژیکی ساخته‌ اند که البته جذاب و خوش ساخت است؛ فیلم‌ها ساخته می‌شود و بر اساس آن نیز سناریو اجرا می‌شود. تاریخ انتشار: 06:00 - 17 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۹۸۰۴ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، دلیل آن که در ماجرای ویروس کرونا آمریکا متهم ردیف اول این بحران است، تنها فیلم‌های ساخته شده در هالیوود نیست بلکه در عالم واقعیت نیز آمریکایی‌ها به خاطر خوی جنایتکارانه‌ ای که در ذات آنها است، در این گونه بحران‌ها نقش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آمریکایی‌ها در طول حیات خود برای رسیدن به هدف، از هر گونه ابزار قهریه بهره برده‌ اند.

جنگ‌های ویرانگر با تلفات بسیار سنگین از سوی حکام آمریکا علیه دیگر کشور‌ها شکل گرفته است و در این جنگ‌ها از ابزار و ادواتی استفاده شده که می‌توان گفت کشور‌های دیگر آنها را به کار نبرده‌ اند.

آمریکا تنها کشوری است که از بمب اتم برای پیروزی در جنگ با ژاپن استفاده کرد و هزران نفر از مردم این کشور را به کام مرگ برد.

در جنگ ویتنام نیز آمریکایی‌ها از سلاح شیمیایی و میکروبی علیه مردم این کشور استفاده کردند و علاوه بر قتل عام صد‌ها هزار نفر در ویتنام، خاک این کشور آلوده به مواد شیمیایی و میکروبی شد که هنوز هم عوارض آن حملات شیمیایی و میکروبی در ویتنام دیده می‌ود و کودکانی ناقص به دنیا می‌آیند، این وضعیت در ژاپن نیز وجود دارد و به خاطر حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی کودکانی ناقص به دنیا آمده‌اند.

آمریکایی‌ها حتی در جنگ عراق از گلوله‌ هایی استفده کردند که اورانیوم ضعیف شده در آن به کار رفته بود که باعث شد تا دراین کشور نیز کودکا نی ناقص به دنیا بیایند و هنوز هم عوارض این سلاح در عراق وجود دارد.

بسیاری از کشور‌های دنیا، تحلیلگران و کارشناسان اعتقاد دارند در شیوع ویروس کووید ۱۹ آمریکا نقش داشته است، هر چند هنوز اسناد و مدارک لازم برای اثبات قطعی این ادعا ارائه نشده، اما شواهد و قرائن می‌گوید که آمریکا در ساخت و پخش آن دست داشته است.     بیشتر بخوانید:  هراس از کرونا، رکورد خرید سلاح در آمریکا را شکست نگرانی احزاب آمریکایی از نحوه مواجهه دولت با کرونا  
حتی بسیاری از دانشمندان و تحلیلگران درون آمریکا نیز این نظریه را رد نکرده و حتی بر آن صحه گذاشته‌ اند.

بسیاری از رسانه‌ های آمریکایی نیز چنین ادعایی را مطرح کرده و در گزارش‌هایی که متنتشر کرده‌ اند گفته‌ اند که آزمایشگاه‌ های پنتاگون در زمینه ساخت، آزمایش و پخش ویروس‌های بیماری زا فعالیت دارند و در ارتش این کشور واحد‌های جنگ بیولوژیکی طراحی شده وفعالیت می‌کنند.

با شیوع ویروس کرونا در جهان و پیشرفت این ویروس در اکثر کشور‌ها احتمال اینکه فراگیر شدن ویروس کرونا، حمله‌ ای بیولوژیکی باشد، وجود دارد، این احتمال بسیار قوی است.
حتی اگر هم این موضوع در حد احتمال باشد، باید با توجه جدی همه کشور‌های دنیا روبرو شود، چرا که بی توجهی به مسئله جنگ بیولوژیکی باعث خواهد شد تا غفلت از آن عواقب بعدی را به دنبال داشته باشد.
برای مقابله با جنگ بیولوژیکی باید در این زمینه آمادگی‌های لازم فراهم شود، سازمان‌های گوناگون در کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های همسو در این زمینه باید همکاری داشته باشند تا بتوانند برای چنین نبرد‌هایی آمادگی لازم را به دست آورند و برای مقابله با اقدامات آمریکا در چنین جنگ‌های پادزهر آن را تولید کنند و حتی تهاجمی نیز برخورد کنند.

برای همین است که پس از قوت گرفتن بحث احتمال جنگ بیولوژیکی آمریکا، حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند «تشکیل قرارگاه بهداشتی برای مقابله با کرونا با توجه به قرائنی که احتمال حمله‌ بیولوژیکی بودن این رویداد را مطرح کرده می‌تواند جنبه‌ رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملی بیفزاید.»

آمریکا در زمینه جنگ‌های نوین که جنگ بیولوژیکی نیز یکی از آنها است، بدون تردید فعالیت دارد، حتی اگر در چنین جنگ‌ هایی شهروندان و سربازان آمریکایی نیز کشته شوند، قطعاً از تلفات جنگ‌های سخت نظامی بسیار کمتر خواهد بود.

در جنگ‌های سخت نظامی، علاوه بر تلفاتی که به طرف مقابل وارد می‌شود، ویرانی تأسیسات و شهر‌ها وجود دارد و این خسارات مالی به آمریکا هم وارد میشود هر چند شاید کمتر از طرف مقابل باشد.

میلیارد‌ها دلار صرف ساخت تسلیحات و تجهیزات نظامی شده است، از هواپیما‌های پیشرفته گرفته تا ناو‌های جنگی و هواپیمابر و دیگر تسلیحات، همه در جنگ‌های سخت نظامی نابود می‌شود و خسارت می‌بیند، اما در یک جنگ بیولوژیکی هیچ تجهیزات و تسلیحاتی آسیب نمی‌بیند و تنها نفرات هستند که جان می‌بازند.

اکنون دیگر نمی‌توان بر روی بحران‌هایی، چون شیوع ویروس کرونا بیوتروریسم نام نهاد، چرا که اگر تا پیش از این رژیمی چون آمریکا برای ترور یک فرد از بیوتروریسم بهره برده که سوابق آن در کارنامه این کشور موجود است، اکنون با گستردگی چنین اقداماتی، جنگ بیولوژیکی نام درستی است که برای آن انتخاب شده و آمریکا نیز سردمدار چنین اقدامات ضد بشری در دنیا است.

در هر صورت باید این بحث جدی‌تر پیگیری شود، اگر دراین زمینه سهل انگاری صورت گیرد، عواقب بعدی بدتری دامن بشریت را خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا جنگ بیولوژیکی ویروس کرونا آمریکایی ها کشور ها جنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۹۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد

آفتاب‌‌نیوز :

دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم محکومیت  «هاروی واینستین» تهیه‌کننده بزرگ سینمای هالیوود، که در سال ۲۰۲۰ به جرم تجاوز جنسی محکوم و زندانی شده بود را لغو کرد و دستور به تشکیل مجدد دادگاه داد.

قضات دادگاه تجدیدنظر معتقدند فرآیند دادگاه بدوی واینستین به شکلی بوده که او از محاکمه عادلانه محروم مانده است و به همین علت دادگاه باید مجددا تشکیل شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آنها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است.

با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله  ک«اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است.

فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و  «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند