Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ارشد شرایط اضطرار منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اعلام کرد: طبق دستور وزیر نفت و در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی، تاکنون نزدیک به ٣٠٠ میلیارد ریال برای مقابله با بیماری کرونا در استان بوشهر به صورت نقدی و غیرنقدی هزینه شده است.

به گزارش شانا به نقل از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، پیروز موسوی اظهار کرد: از این رقم، اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال به‌صورت نقدی از سوی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی برای تامین تجهیزات پزشکی، درمانی و بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: همچنین ٢٠٠ میلیارد ریال کمک‌های غیر نقدی در قالب تهیه اقلام بهداشتی و پزشکی به‌منظور استقاده در اماکن و تاسیسات نفتی و همچنین برای کمک به شهرستان‌های همجوار با صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر برای برخورداری شبکه‌های بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها اختصاص یافته است.

 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یادآور شد: با هدف مشارکت در ضدعفونی و گندزدایی محیط زندگی مردم شریف و ساکنان عزیز شهرها و روستاهای پیرامون تاسیسات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نیز، بر اساس دستور وزیر نفت در قالب انجام مسئولیت‌های اجتماعی، حدود ٥٠ شهر و روستای استان ضدعفونی و گندزدایی شد.

 موسوی گفت: این درحالی است که تاکید صنعت نفت همزمان با انجام عملیات ضدعفونی اماکن عملیاتی در پالایشگاه‌ها، کمپ‌ها، رستوران‌ها و مراکز اجتماع کارکنان، توزیع اقلام بهداشتی و عملیات گندزدایی و ضدعفونی برای همسایگان و ساکنان محیط‌های پیرامونی اهمیت ویژه‌ای برای صنعت نفت داشت که خوشبختانه با همکاری فرمانداری و شوراهای شهر و روستا این مهم انجام شد و البته ادامه دار خواهد بود.

 فرمانده ارشد شرایط اضطرار منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همچنین با اشاره به اقدام‌های کنترلی در سطح منطقه با توجه به حضور بیشترین حجم نیروی کار در این منطقه از کشور و همچنین استقرار صنایع متعدد و همجواری با مردم شریف شهرها و روستاهای اطراف پارس جنوبی گفت: صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تاکنون در مبارزه با ویروس کرونا و سلامت کارکنان و جامعه محلی با هدف کمک به سلامت جامعه محلی و استمرار تولید پایدار در سطح منطقه ویژه پارس تاکنون برنامه‌های متعددی برنامه ریزی و اجرا کرده‌اند.

 موسوی با اشاره به ابلاغیه وزیر نفت درباره برنامه‌های مبارزه با ویروس کرونا در مناطق تابعه تصریح کرد: با ابلاغیه وزیر نفت، نشست‌های متعدد برگزار و مسائل و مشکلات موجود مستمر و روزانه رصد و بررسی می‌شود.

وی با اشاره به تهیه زیرساخت‌های لازم در صورت بروز شرایط اضطرار گفت: نقاهتگاه‌ها و تخت‌های قرنطینه مطابق ابلاغیه وزیر نفت برای استفاده جامعه محلی و کارکنان فراهم شده که خدای ناکرده در صورت بروز مشکل از آنها استفاده خواهد شد.

 موسوی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درباره کاهش حضور نفرات و همچنین تعطیلی موقت کارگاه‌ها و پروژه‌های اجرایی ما در این منطقه طی یک ماه گذشته شاهد کاهش ٢٠ هزار نفری نیرو بودیم که این اتفاق به سلامت بیشتر کارکنان صنعت و جامعه محلی کمک کرده است.

 مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس کاهش پروازهای ورودی و خروجی از طریق فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس و ممانعت از حضور کارکنان ساکن در استان‌های پرخطر را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سطح منطقه برشمرد و گفت: در باره آمار ورودی و خروجی مسافر در فرودگاه عسلویه ما در یک ماهه اخیر در مقایسه با همین مدت در سال قبل با کاهش ٧٥ درصدی مسافر روبه‌رو بوده‌ایم.

منبع: شانا

کلیدواژه: ویروس کرونا صنعت نفت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جامعه محلی وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح پنج شنبه در نشست با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران که با حضور مدیر عامل و کارکنان پتروشیمی بوشهر در عسلویه برگزار شد اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و خدمات رسانی پتروشیمی بوشهر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و امروز هم تعداد ۸۸۸ بسته معیشتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تدارک دیده‌اند قابل تقدیر است و امیدواریم این اقدامات تداوم یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر تصریح کرد: ارتباط و تعامل خوبی توسط مجموعه استان بوشهر با حوزه‌های مرتبط وزارت نفت برقرار است که قطعاً این سیاست گذاری‌های وزارت نفت می‌تواند در جهت عمق بخشی به این تعاملات اثرگذار باشد.

وی افزود: البته دغدغه‌های جدی هم وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است و در این حوزه به صورت مستمر و در تمامی سطوح بر رفع این دغدغه‌ها پیگیری‌های لازم از سوی مجموعه مدیریتی استان در جریان است که مهمترین آنها سهم استان بوشهر در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی است که نیازمند بازنگری است.

پورات عنوان کرد: تاکنون اقدامات مناسبی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفته ولی مطالبه استان بیش از این مقدار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش فرهنگی نیاز استان بیش از آن چیزی است که تاکنون محقق شده و در کنار آن تسریع در پرداخت‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

پورات خاطرنشان کرد: تعهدات وزارت نفت در بخش بهداشت و درمان و اقدامات آنان در سطح استان نیازمند توجه اساسی و بازنگری جدی دارد و باید با تلاش و پیگیری ویژه در جهت ایجاد زیرساخت‌های نوین در حوزه بهداشت و درمان و ساخت مراکز درمانی وزارت نفت در استان بوشهر نقش بسزایی ایفا کند.

وی تاکید کرد: در حوزه اشتغال نیز با توجه به پیگیری‌های مستمر کمیته جذب ۵۰ درصدی نیروهای بومی و تاکید رئیس جمهور محترم بر تحقق این موضوع و تلاش‌های استاندار بوشهر این مصوبه تاکنون محقق نشده است که وزارت نفت باید در این رابطه به تعهدات خود عمل کند.

پورات با بیان اینکه اقدامات و عملکرد پتروشیمی بوشهر قابل تقدیر است، اذعان کرد: در حال حاضر در این پتروشیمی هفت هزار نفر مشغول به کار هستند و جایگاه پتروشیمی بوشهر در اشتغال، توسعه منطقه، ارزش آفرینی اقتصاد و اقتصاد ملی بسیار ارزشمند است که امیدواریم در ادامه در بحث مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال نیروهای بومی این روند توسعه و تداوم داشته باشد.

کد خبر 6088265

دیگر خبرها

  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • بازدید معاون وزیر نفت از طرح بزرگ پتروشیمی بوشهر
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • مدیران پروازی ناکارآمد، باعث تحمل هزینه‌های سنگین مالی در بوشهر هستند
  • پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور