Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:24:18 GMT

انجام بیش از یک هزار اصفاء حریق در سنندج

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۹۷۳۹

انجام بیش از یک هزار اصفاء حریق در سنندج

سهیل فضل وزیری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، از انجام یک هزار و ۳۵۱ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در سال گذشته خبر داد و گفت: این عملیات‌ها شامل ۷۸۸ عملیات اطفاء حریق و ۵۶۳ عملیات امداد و نجات بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندجگفت: در راستای تسریع درامداد رسانی در حوادث، آتش نشانان این سازمان در ۵ ایستگاه آتش نشانی و ۳ پایگاه در سطح نواحی منفصل شهری فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: از آنجا که حفظ جان و مال مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است آتش نشانان سنندجی سال گذشته عملیات‌های مختلفی در داخل محدوده شهر و بیرون از محدوده و گا‌ها روستا‌ها انجام داده اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از انجام یک هزار و ۳۵۱ عملیات امداد و نجات در طی سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: از این تعداد ۷۸۸ عملیات اطفاء حریق و ۵۶۳ عملیات امداد و نجات بوده است.

فضل وزیری افزود: از تعداد ۷۸۸ عملیات اطفاء حریق صورت گرفته در طی سال گذشته؛ ۴۴۵ مورد عملیات اطفاء حریق فضای سبز، کشاورزی، مرتع و جنگل، ۱۲۰ مورد مسکونی، ۸۸ مورد خودرو و ماشین آلات، ۵۵ مورد تجاری، ۳۱ مورد ضایعات و زباله، ۱۱ فقره انبار، ۸ فقره صنعتی، ۴ مورد اداری، ۴ مورد تاسیسات شهری، ۳ مورد مراکز تجمعی و آموزشی، ۲ مورد مراکز بهداشتی و درمانی و ۱۷ فقره سایر موارد بوده است.

او عنوان کرد: ۲۴۲ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۹۰ مورد آسانسور، گیر کردن انگشتر ۵۰ مورد، ۳۹ مورد تصادف، ۳۹ فقره باز کردن درب، ۳۳ مورد آبگرفتگی و سیلاب، ۱۳ مورد سقوط و ریزش چاه، انفجار گاز ۵ فقره، ۴ مورد ریزش آوار، ۴ مورد سقوط اجسام و اشیاء، خفگی و گاز گرفتگی ۴ مورد، سقوط از ارتفاع ۳ مورد، برق گرفتگی ۳ مورد، عملیات غواصی ۲ مورد و ۳۲ فقره سایر موارد از ۵۶۳ عملیات امداد و نجات بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج همچنین تصریح کرد: از تعداد یک هزار و ۳۵۱ ماموریت انجام شده؛ یک هزار و ۳۲۸ ماموریت در داخل محدوده، ۱۶ ماموریت در خارج از محدوده و ۷ مورد نیز در روستا‌های اطراف صورت گرفته است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: در ماموریت‌های انجام شده تعداد ۸۱ نفر شامل ۷۸ نفر از شهروندان و ۳ نفراز آتش نشانان مجروح و متاسفانه ۱۸ نفر از شهروندان نیز جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج در نهایت بیان کرد: طی یک سال گذشته تعداد ۹ هزار و ۴۸۸ نفر تحت آموزش قرار گرفتند که از این تعداد ۱۲۹۱ نفر به صورت درون سازمانی و ۸ هزار و ۱۹۷ نفر نیز به صورت برون سازمانی بوده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری خدمات رسانی عملیات امداد و نجات عملیات اطفاء حریق سال گذشته یک هزار ۴ مورد ۳ مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ۳ دستگاه خودرو حادثه آفرید

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد، آتشیار محمدرضا زهانی اظهار کرد: عصر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت، حادثه برخورد سه دستگاه خودروی سواری در شهید اصلانی ۹۲ به مرکز فرماندهی اعلام شد.

افسر نگهبان آتش نشانی مشهد افزود: این تصادف منجر به محبوسی راننده داخل خودروی پراید شده بود که با عملیات نجات ایستگاه ۹ شهداء فرد مذکور رها سازی و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شد.

وی از انجام عملیات پیشگیری توسط آتش نشانان ایستگاه ۹ شهداء خبر داد و گفت: علت این حادثه توسط پلیس راهور در دست بررسی است.
 

دیگر خبرها

  • برخورد ۳ دستگاه خودرو حادثه آفرید
  • شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟