Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-05-02@14:39:32 GMT

روزنامه دولت، ازدحامِ تهران را گردن مردم انداخت!

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۰۶۵۳

روزنامه ایران درگزارشی عجیب تلاش کرده مساله عدم رعایت قرنطینه را گردن مردم بیاندازد.این روزنامه در گزارشی با عنوان «ازدحام مردم در شهر مبارزه با کرونا را به تعویق انداخت»از مسائلی چون رعایت نکردن فاصله توسط مردم در مترو انتقاد کرده و فاجعه احتمالی پیش‌رو را از بی‌تدبیری مردم دانسته. بخش‌هایی از این گزارش را اینجا آوردیم:

* دیروز ١٦ فروردین ماه، نخستین روز کاری تهران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدارس و مراکز آموزش عالی همچنان تعطیل هستند و جز تعداد کمی از اداره‌ها و صنوف پر تقاضا، درهای سایر مراکز خدماتی، اداری، فرهنگی، تجاری و تفریحی به روی مردم بسته است.

* تصویر تهران اگرچه با سال های قبل، تفاوتی عمده و قابل توجه داشت، اما انتشار برخی عکس ها در فضای مجازی و بویژه اظهار نگرانی برخی مسئولان نسبت به ترافیک غیر قابل پیش بینی اولین روز کاری، نشان داد، برخی شهروندان همچنان نسبت به این بیماری، نگاه خوشبینانه تری دارند! شلوغی برخی معابر پایتخت بویژه نقاط مرکزی در اطراف بازار تهران، میدان حسن آباد و بزرگراه های حکیم،همت، مدرس و جاده مخصوص کرج که تصویر آن به یکی از پر مخاطب ترین تصاویر روزهای کرونایی کشور تبدیل شد، حتی صدای سخنگوی وزارت بهداشت را هم درآورد وایرج حریرچی را وادار کرد در کنفرانسی مطبوعاتی نسبت به این وضعیت ابراز نگرانی کند!

* این درحالی است که دولت همچنان تأکید دارد تا اداره ها با یک سوم نیرو، کار خود را شروع کنند و اغلب صنوف و بازار تهران نیز تعطیل شده اند. با این همه برخی مردم بدون رعایت پروتکل های بهداشتی، ماسک و دستکش های خود را کنار گذاشته و بی توجه به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ترددند. نمونه واضح این بی توجهی را می توان در تصاویری مشاهده کرد که از واگن های مترو برخی خطوط منتشر شده است.

* تعدادی بدون رعایت فاصله استاندارد ایستاده و برخی افراد هم بدون ماسک و دستکش به روال گذشته درکنار یکدیگر نشسته اند! این تصاویر البته با واکنش کاربران مجازی همراه شده و بیشتر از آنکه مسافران را خطاب قرار دهد، مسئولان را هدف گرفته است. اما سؤال اینجاست با وجود طولانی شدن زمان ماندگاری کرونا در همه کشورها، اگر به ناچار به باز شدن مراکز دولتی و تجاری رأی داده شود، چه کسی پاسخگوی این بی توجهی ها خواهد بود؟ سهم شهروندان در ختم این غائله چقدر است و البته این نفی کننده سهم بارز مسئولان نیست!

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو، همچنان سوژه جذاب رسانه‌های بزرگ

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو چهارشنبه شب در دیدار النصر و الخلیج در مرحله نیمه نهایی جام حذفی عربستان، دو گل به ثمر رساند تا تیمش با نتیجه 3-1 پیروز شود و به فینال صعود کند.

درخشش رونالدو در این مسابقه مورد توجه رسانه‌های مختلفی قرار گرفت. روزنامه «دیلی میل» با اشاره به اینکه رونالدو پس از اعلام پنالتی به سود النصر اجازه داد سادیو مانه پشت این ضربه بایستند، درباره نجابت و از خودگذشتگی رونالدو در این نوشت: رونالدو نشان داد که آنطور که برخی فکر می‌کنند، فقط به فکر خودش نیست.

این روزنامه تاکید کرد که رونالدو با وجود اینکه در جام جهانی بهترین پنالتی‌زن بود، در یک حرکت شگفت‌انگیز این فرصت را به هم‌تیمی سنگالی خود واگذار کرد.

وب‌سایت «اسپورت بایبل» نیز در گزارشی با اشاره به گل او رونالدو ابراز حیرت کرد و نوشت: رونالدو با پای چپش یک ضربه شگفت‌انگیز می‌زند. او هنوز هم توانایی این را دارد.

این گل همچنین مورد تحسین کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت و یکی از آنها نوشت: چه پایانی، همیشه سطحی! آیا او تا هفتاد سالگی به این کار ادامه خواهد داد؟

یکی کاربر دیگه عنوان کرد: 99 درصد مهاجمان نمی‌توانند این حرکت را تقلید کنند و او هنوز هم دیوانه‌کننده است‌. یک پایان رویایی.

روزنامه «تاک اسپورت» نیز نوشت: بازیکنی که پنج‌بار توپ طلا را برد، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. او با وجود اینکه به دروازه نگاه نمی‌کرد، توپ را به طرز درخشانی وارد دروازه کرد.

دیگر خبرها

  • رونالدو، همچنان سوژه جذاب رسانه‌های بزرگ
  • لِه شدن بازیگران زن و مرد زیر دست و پا طرفداران و بادیگاردها در مشهد! | فیلم
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • گفت و شنود/ بلا نسبت!
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • ببینید | نماینده اصولگرای مجلس تقصیر هک شدن سامانه مجلس را گردن عضو شورای شهر انداخت!
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر