Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، حدود ۷۰ درصد زندانیان سیاسی – امنیتی اوین در چند وقت اخیر یعنی پس از شیوع کرونا در کشور به مرخصی آمده‌اند و از بند نسوان اوین نیز تاکنون ۲۴ نفر از ۴۲ زندانی این بند به مرخصی اعزام شده‌اند. تا پیش از شیوع کرونا در کشور، در بند ۸ اوین حدود ۷۰ زندانی سیاسی-امنیتی مرد حضور داشتند که حدود ۵۰ نفر از آنها به مرخصی یا مرخصی متصل به آزادی آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی مطهری، نماینده‌ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه ای با انصاف نیوز، درباره‌ی آزادی‌ها، مرخصی‌ها و عفوهای اخیر که بخاطر شیوع ویروس کرونا از سوی قوه قضاییه به زندانیان داده شد، گفت: این یک اصل کلی است که باتوجه به شیوع ویروس کرونا، هرمقدار بتوانیم از تجمع‌ها و ازدحام‌ها بکاهیم زودتر می‌توانیم بر این ویروس پیروز شویم و در مجموع خوب است. باید از مسئولان قضایی تشکر کنیم که این تصمیم را برای حفظ سلامت زندانیان گرفتند. مخصوصا که این آزادی‌ها شامل زندانیان سیاسی هم شده که تاکنون سابقه نداشته؛ این هم قابل تقدیر است.

مسئله‌ی آزادی زندانیان دوتابعیتی که مرتبط با روابط خارجی و دیپلماسی ما می‌شود هم اقدامی قابل تحسین بود. چه اینها واقعا جاسوس بوده باشند و چه بعنوان مقابله به‌مثل با کشور دیگری بازداشت شده باشند، بنظرم فرصت خوبی بود که ما برای بهبود روابط خارجی‌مان این کار را انجام دهیم. مرخصی دادن به خانم نازنین زاغری هم بنظرم اقدامی خوب و قابل تقدیر بود؛ انشاالله که مشکل ایشان هم حل شود و بتواند در سیاست خارجی‌مان موثر باشد.

مطهری راجع به انتقادات ناجا به این آزادی‌ها گفت: تمامی انتقادات را درست ندیدم، اما اینطور که شنیدم نیروی انتظامی انتقاداتی به این موضوع داشته است. آنها هم از دید امنیتی و از نظر نوع برخورد با تبهکاران به این مسئله نگاه می‌کنند و ممکن است دلایلی برای خود داشته باشند؛ شاید نگران باشند که برخی مجرمان و تبهکاران مشکلاتی برای جامعه بوجود آورند. باید حرف‌شان را دقیق بشنویم و ببینیم چه دلایلی دارند. ولی به هرحال برای جلوگیری از تجمع در زندان‌ها احتمالا کار لازمی بوده که انجام شده است.

این موضوع تخصصی است؛ ممکن است نیروی انتظامی برداشتش این باشد که «ما با زحمت مجرمی را بازداشت می‌کنیم و بعد از چند روز آزاد می‌شود» شاید نگران چنین مسائلی باشند و بعید می‌دانم دلیل دیگری داشته باشد. این موضوعی است که باید بین نیروی انتظامی و قوه قضاییه حل و فصل شود.
مطهری در پاسخ به اینکه «آیا ممکن است این انتقادات سدی برای آزادی دیگر زندانیان سیاسی و غیر سیاسی باشد که در زندان‌ها بسر می‌برند و خطر ابتلا به این ویروس تهدیدشان می‌کند؟» گفت: بعید است؛ چون فلسفه‌ی آزاد شدن این افراد حفظ سلامت و جان‌شان بوده است. حفظ جان زندانی‌ها هرچند مجرم هم باشند واجب است؛ بنابراین ما باید اهم و مهم کنیم و کاری که مهم‌تر است را انجام دهیم. ممکن است این آزادی‌ها آسیب‌هایی هم بدنبال داشته باشند، اما حفظ جان انسان‌ها مهم‌تر از هرچیز دیگری است.

بنظرم این رویه، رویه‌ی خوبی بوده و تا زمانی که ویروس کرونا هست باید ادامه داشته باشد؛ مخصوصا راجع به زندانیان سیاسی هم توجه کافی را داشته باشند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا علی مطهری نازنین زاغری عفو زندانیان سیاسی زندانیان دوتابعیتی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی زندانیان سیاسی آزادی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۰۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه موقت بوکان برلزوم تکریم معلمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ماموستا ملا کریم رسولی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بوکان با اشاره به رویدادهای تقویمی هفته گذشته گفت: در چند روز گذشته سه رویداد مهم هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، معلم و کارگر را پشت سر گذاشتیم که همچون مثلثی قدرت ایمان، دانش و تلاش برای آبادانی کشور را به هم وصل می‌کند.

  وی با اشاره به روز جهانی کارگر و معلم افزود: معلم و کارگر دو قشر از جامعه ما هستند که در عرصه تعلیم‌وتربیت و کار و اشتغال، کشور را به‌پیش می‌برند.

  امام‌جمعه موقت بوکان در ادامه با اشاره به شهادت آیت‌الله مطهری و نام‌گذاری این روز به اسم معلم عنوان کرد: آیت‌الله مطهری فیلسوف و مفسر بزرگ قرن و یکی از معلمان بزرگ در ترویج اندیشه انقلاب بود که خدمات بی‌نظیری در این راستا ارائه نمود.

  وی معلمی را شغلی شریف و شغل انبیای الهی دانست، ابراز کرد: معلمان که توان خود را برای تعلیم‌وتربیت جامع به کار گرفته‌اند، جایگاه، منزلت و مقام عالی در جامعه دارند.

  ماموستا رسولی تصریح کرد: معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد؛ زیرا اگر جایگاه معلم و نقشی که در تربیت نسل‌های مختلف دارد مورد تکریم قرار گیرد، جامعه‌ای آگاه به دانش و باتربیت دینی و اسلامی خواهیم داشت که در عرصه‌های مختلف پیش‌رونده خواهد بود.

همچنین قبل از خطبه های این هفته نمازجمعه مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بوکان در سخنانی با اشاره به هفته عقیدتی سیاسی در سپاه ضمن گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و فرارسیدن روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، نامگذاری این ایام را به عنوان هفته عقیدتی سیاسی نشان از پیوند ناگسستنی و دائمی سپاه و بسیج با روحانیت و معنویت دانست.

حجت‌الاسلام محمد جباری افزود: پاسداران و بسیجیان همواره خود را سرباز اسلام، قرآن، ولایت و علمای دینی نامیده اند و این واقعیت را با بذل جان خویش اثبات کرده اند.

وی تصریح کرد: مبانی فکری پاسداران عزیز برگرفته از مبانی فکری امامین انقلاب، شهیدان مطهری و بهشتی و امروز با بازخوانی اندیشه های آیت الله مصباح یزدی در پی تقویت آن مسیر نورانی هستند.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از اجرای نوازنده خانم در مراسم بزرگداشت مرتضی مطهری (فیلم)
  • تاکید امام جمعه موقت بوکان برلزوم تکریم معلمان
  • واکنش عباس عبدی به سخنان مهدی نصیری: اصلاح‌طلبی و براندازی دو راهبرد غیر قابل جمع است
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • موافقت با مرخصی و اشتغال به کار جمعی از زندانیان خدابنده
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در حرم بانوی کرامت
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • مکتب شهید مطهری انقلاب را از انحراف مصون نگه داشت