Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-یک متخصص تغذیه گفت: به علت بروز ویروس کرونا چگونگی تهیه و پخت گوشت مهم است.

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره ارتباط مواد غذایی حاوی گوشت با ویروس کرونا گفت: یکی از نکات خیلی مهم این است که روی گوشت خام انوع باکتری، ویروس و مواد مختلف می‌توانند وجود داشته باشند.

او افزود: توصیه ما این است که در هر زمانی گوشت به صورت کاملا پخته مصرف شود؛ چرا که به این صورت انتقال ویروس ها، باکتری‌ها و مواد مختلف روی گوشت به بدن خیلی کمتر می‌شود و احتمال انتقال بسیاری از بیماری‌ها از دام به انسان کمتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوزدانی تصریح کرد: وقتی گوشت را خام را تهیه می‌کنیم باید حتما دستانمان را قبل و بعد از برش دادن آن بشوییم و به یاد داشته باشیم که برای انجام این کار باید از تخته و چاقوی جداگانه استفاده کنیم.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: قبل و بعد از برش گوش افراد باید حتما دستان خود را با آب و صابون بشویند و از تماس با بینی، دهان، چشم و ... خودداری کنند.

جوزدانی افزود: در ویروس‌های قبلی مانند مرس و سارس مشخص شده بود که این ویروس‌ها می‌توانند در بدن برخی افراد زندگی کنند و مشکل ساز شوند.

او گفت: تاکنون هیچ نظریه‌ای مبنی بر انتقال ویروس از حیوانات یا دام به انسان ثبت نشده است، اما به منظور پیشگیری، رعایت اصول بهداشتی در استفاده از مواد گوشتی توصیه می‌شود.

چگونه گوشت خام را از شر ویروس کرونا خلاص کنیم؟

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به نحوه مصرف گوشت اظهار کرد: به علت بروز ویروس کرونا نوع و چگونگی پختن گوشت بسیار مهم است که حتی طبق تحقیقات اگر گوشت در دمای ۹۵ درجه سانتی گراد به مدت ۵ دقیقه بپزد تمام ویروس گوشت به صورت کامل از بین خواهد رفت.

او ادامه داد: به هیچ عنوان گوشت خام را در یخچال کنار مواد غذایی پخته شده قرار ندهیم و حتما بعد از برش دادن آن را بسته بندی کرده و در داخل فریز بگذاریم تا از انتقال ویروس کرونا کم کنیم.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به چگونگی از بین رفتن ویروس کرونا اظهار کرد: اگر گوشت را در دمای ۵۶ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ دقیقه بپزیم طبق تحقیقات انجام شده حدود ۵۱.۵ درصد ویروس از بین خواهد رفت؛ بنابراین گوشت‌هایی که با قطعات بزرگ مانند گوشت کوبیده، جوجه کباب، سوخاری‌ها و ... کباب می‌شوند احتمال دارد وسط گوشت کاملا صورتی باقی بماند و پخته نشود پس باید در این دوران از مصرف غذا‌های کبابی و بخارپز پرهیز کرد.

جوزدانی گفت: مواد غذایی که به صورت آماده مانند نان از بیرون خریداری می‌شوند بهتر است که آنرا حتما گرم کنید و اگر می‌خواهید آن‌ها خشک نشوند داخل کیسه فریزر گذاشته و بعد آنرا گرم کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: متخصص تغذیه و رژیم درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: براساس اعلام سازمان شیلات، سرانه مصرف ماهی در کشور حدود 13 کیلوگرم برآورد شده است درحالی که میانگین جهانی آن حدود 20 کیلوگرم است.

یک بخشی از کمبود مصرف سرانه به دلیل ذائقه ایرانی است که به دلیل  بوی ماهی و تیغ ماهی، خانوارها به خاطر پخت و پز آنها با مشکل مواجه می‌شوند. متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه غذاهای دریایی راهکاری مبتکرانه برای این مشکل طراحی کردند.

خانلر مدیرطرح این شرکت دانش‌بنیان گفت: در راستای تکمیل زنجیره تأمین آبزیان و در راستای فرآورده‌های شیلاتی، تولید سوسیس و کالباس ماهی را در دستور کار قرار دادیم که برای نخستین بار 13 محصول سوسیس و کالباس را از ماهی "سیوس" تولید کردیم.

وی تصریح کرد: این محصولات بدون ماده نگهدارنده تا یک ماه قابلیت نگهداری دارد که همین امر،‌ ثبت اختراع شده است.

خانلر گفت: سوسیس‌هایی که در خارج از کشور از جمله چین و اروپا تولید می‌شود به شدت طعم ماهی دارد و برای مصرف‌کننده و ذائقه ایرانی اصلاً‌ مناسب نیست و ما توانستیم بعد از 15 سال کار تحقیقاتی، با بومی‌سازی خط تولید، قیمت تمام‌شده را پایین بیاوریم.

حذف بو و طعم نامطبوع ماهی در کنار حفظ همه خواص مفید آن،‌ فراپاستوریزه بودن و هضم راحت از ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان است.

از ویژگی‌های دیگر دانش‌بنیانی این محصول می‌توان به استفاده از یک چهارم حد مجاز نیترید سدیم و تعداد میکروارگانیسم صفر اشاره کرد.

این فرآورده که از محصولات فناورانه صنایع غذایی است در راستای توسعه سهم بازار کشورمان در این حوزه، قیمتی ارزان‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی دارد. این فرآورده دانش‌بنیان ایرانی تاکنون به کشورهای عراق، عمان، قطر و امارات صادر شده است.

دیگر خبرها

  • نبود کارشناس تغذیه در تنها کلینیک دیابت کرمانشاه
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • متخصص ریه: قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران