Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز (17فروردین) در شمال شرق، بخش‌هایی از شرق، سواحل شرقی خزر و دامنه‌های البرز شرقی بارش‌هایی رخ می‌دهد، اظهار کرد: از اواخر امروز این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. همچنین شدت بارش امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق مازندران و گلستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، امروز در برخی نقاط تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، سمنان، شرق اصفهان و شرق یزد وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (18 فروردین) سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود و به تناوب تا پایان هفته در کشور فعال است، تصریح کرد: این سامانه روز دوشنبه در شمال غرب، بخش‌هایی از غرب، سواحل خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و به تدریج در شمال شرق سبب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت در ارتفاعات بارش برف و در مناطق مستعد سبب بارش تگرگ می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز سه شنبه (19 فروردین) در نیمه شمالی کشور و برخی نقاط استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (20 و 21 اسفند) در بیشتر مناطق کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب خوزستان، جنوب کرمان و جنوب فارس بارش تداوم دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به اینکه از فردا تا چهارشنبه (18 تا 20 اسفند) به سبب نفوذ و استقرار هوای سرد در نوار شمالی کشور به طور میانگین کاهش دما بین پنج تا 10 درجه در این مناطق پیش بینی می‌شود، گفت: دریای خزر طی فردا و پس فردا و نواحی مرکزی و شرقی خزر از بعد از ظهر امروز تا ظهر فردا مواج است.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (18 فروردین) قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد و در بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای 10 و حداکثر دمای 21 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (19 اسفند) نیز ابری در بعضی ساعات افزایش باد و رگبار و رعد و برق به تدریج کاهش دما با حداقل دمای 12 و حداکثر دمای 16 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزش باد هواشناسی پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد نسبتاً شدید و کاهش نسبی دما در البرز

‌آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر مطرح کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از شرایط جوی به نسبت پایدار در منطقه البرز مرکزی بوده که به موجب آن امروز در بعضی ساعات وزش باد و عصر و شب رشد ابر در استان مورد انتظار است.

وی گفت: مطابق با هشدار سطح نارنجی، از میانه‌های روز دوشنبه تا چهارشنبه با فعالیت سامانه بارشی تندری در منطقه، رگبار و رعد و برق، پاره‌ای نقاط تگرگ، بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید و روند کاهش نسبی دما به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز عنوان کرد: امروز یکشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد به نسبت شدید در بعضی ساعات و عصر و شب رشد ابر و دوشنبه نیز آسمان قسمتی ابری تا ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعات و بعدازظهر رگبار و رعد و برق است.

بهاروند احمدی افزود: برای روز سه شنبه آسمانی نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق و بعضی ساعات وزش باد لحظه‌ای و شدید و برای روز چهارشنبه نیز آسمانی کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعات و احتمال بارش خفیف و پراکنده پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6097216

دیگر خبرها

  • پیش بینی وزش باد نسبتاً شدید و کاهش نسبی دما در البرز
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور
  • وزش باد شدید در اکثر نقاط استان کرمان
  • بارش باران و وزش باد شدید در راه استان فارس
  • رگبار باران در ۲۱ استان ؛ امروز کدام مناطق بارش دارند؟ | ورود سامانه جدید از دوشنبه
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها
  • هواشناسی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ باران در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه