Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:41:07 GMT

مرحوم سخایی خدمات شایانی در صنعت چاپ داشت

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۱۶۴۳

مرحوم سخایی خدمات شایانی در صنعت چاپ داشت

در پیام محمد محمدپور آمده است: خبر درگذشت چهره خدوم و پیشکسوت صنعت چاپ استان مرحوم حاج حسن سخاوی، موسس چاپ امید تبریز و از بنیانگذاران شرکت تعاونی چاپخانه‌داران آذربایجان‌شرقی موجب تأسف و تأثر گردید.

در این پیام اضافه شده است: مرحوم سخاوی در کنار فعالیت چشمگیر و خدمات شایان در صنعت چاپ استان از تواضع، ادب و متانتی برخوردار بود که همگان او را به اخلاق مداری و نیک سیرتی می‌شناختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام حاکی است: درگذشت آن مرد پرتلاش عرصه فرهنگ و هنر استان را خدمت تمامی فعالان این عرصه و خانواده محترم ایشان و جامعه چاپخانه داران و تلاشگران عرصه چاپ و نشر و دوستانش، صمیمانه تسلیت گفته و برای آن مرحوم رحمت بی کران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزو داریم.»

حاج حسن سخاوی در سال ۱۳۲۷ در محله شتربان (دوه‌چی) تبریز چشم به جهان گشود. در ۱۳سالگی با علاقه زیادی که به چاپ و چاپخانه داشت شروع به کارگری در یکی از چاپخانه‌های تبریز کرد، علیرغم اینکه پدر بزرگوار ایشان مغازه بزرگی در تیمچه حاج ابوالقاسم بازار تبریز داشت، ولی کارگری در چاپخانه را ترجیح داد.

وی پس از هفت سال کارگری تصمیم به افتتاح چاپخانه‌ خود می‌گیرد و با مشکلات زیادی محلی در سرای امید بازار پیدا می کند و اسم چاپخانه را «چاپ امید» می‌گذارد. در سال ۱۳۵۸ برای کمک به صنف چاپ و تأمین مواد اولیه ۴۰ چاپخانه فعال تبریز، تعاونی چاپخانه‌داران را تاسیس می کند و هیات مدیره‌ای متشکل از رجال برجسته چاپ تبریز را گرد هم ‌می‌آورد.

سخاوی پس از یک عمر تلاش و خدمت در عرصه صنعت چاپ آذربایجان‌شرقی و به یادگار گذاشتن خدمات ارزنده و ماندگار در این حوزه در ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ به دیدار حق شتافت.

برچسب‌ها شهرهای خلاق فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی روز صنعت چاپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرهای خلاق فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی روز صنعت چاپ شهرهای خلاق فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی روز صنعت چاپ صنعت چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تصویر دیده نشده از رضا داوودنژاد در روز دامادی‌اش

بعد از فوت رضا داوودنژاد، تصویری قدیمی از صفحه اینستاگرام آن مرحوم در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت که در کنار مادربزرگ مرحوم خود ایستاده است. 

عکس رضا داوودنژاد در روز دامادیش

دیگر خبرها

  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند
  • عکس| تصویر دیده نشده از رضا داوودنژاد در روز دامادی‌اش
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان