Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹۷ هزار و ۴۷۴ تن کالای اساسی از ابتدای اسفند پارسال تا ۱۵ فروردین از طریق بندر چابهار به سایر نقاط کشور حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۳ درصد در تناژ رشد داشته است.

به گزارش تین‌ نیوز به نقل از ایرنا،  تیمور باقری بندر چابهار را یکی از بهترین مقاصد تخلیه کالاهای اساسی وارداتی عنوان کرد و اظهار داشت: این مقدار کالا بوسیله هفت هزار و ۵۸۶ دستگاه ناوگان باری از این بندر به سایر نقاط کشور حمل شده است که از لحاظ تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با چهار هزار و ۵۱۴ دستگاه از رشد ۶۸ درصدی تعداد سفر برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گندم، برنج و ذرت را عمده کالاهای حمل شده در این مدت از مبدا چابهار به سایر نقاط کشور عنوان کرد و اظهار داشت: تلاشگران حمل و نقل به ویژه رانندگان گمنام و بی ادعا، تمام تلاش خود را برای حمل کالاهای اساسی و رفع نیاز مردم به کار می گیرند.

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با اشاره به مشوق های پیش بینی شده برای ناوگان حمل و نقل عمومی حمل بار کالاهای اساسی از بندر چابهار گفت: علاوه بر افزایش ۳۰ درصدی سهیه سوخت مقرر شده است به منظور جذب ناوگان به این بندر مهم برای حمل کالای اساسی به ازای هر سه بارنامه مربوط به حمل این قبیل کالاها، یک حواله لاستیک خارج از نوبت برای ناوگان صادر شود.

 باقری بندر چابهار را از مهمترین بنادر ایران دانست و افزود: این بندر به دلیل دسترسی به آب های آزاد بین المللی از طریق اقیانوس هند از موقعیت استراتژیک در کریدور های بین المللی برخوردار بوده و یکی از با صرفه ترین مسیرها برای صادرات، واردات و ترانزیت کالا است.

وی همچنین از حمل ۳۱ هزار و ۹۲۴ تن صیفی جات با هزار و ۵۲۳ دستگاه ناوگان باری از ابتدای بهمن ۹۸ تا ۱۵ فروردین ماه جاری خبر داد و تصریح کرد: هنداونه با ۳۰ هزار و ۲۲۸ تن، پیاز با ۹۶۲ تن و موز ۶۴۶ تن بیشترین صیفی جات حمل شده این مدت در استان بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بندر چابهار حمل کالای اساسی سایر نقاط کشور بندر چابهار حمل شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری

بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی در فروردین ماه امسال ۱۷.۵ میلیون تن انواع کالا در بنادر شمالی و جنوبی کشور تخلیه و بارگیری شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی در اولین ماه بهار امسال 2 میلیون و 112 هزار و 331 تن کالای نفتی و 4 میلیون و 387 هزار و 290 تن کالای غیرنفتی در بنادر کشور تخلیه شده است.

در فروردین ماه 5 میلیون و 407 هزار و 696 تن کالای نفتی، 5 میلیون و 616 هزار و 481 تن کالای غیرنفتی و مجموعا 11 میلیون و 24 هزار و 177 تن کالای نفتی و غیرنفتی بارگیری شده است.

همچنین 199 هزار و 962 TEU کانتینر در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با فروردین سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است.

تخلیه‌و‌بارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز طی فروردین ماه امسال، معادل 199 هزار و 962 TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری طی مدت مشابه سال گذشته که معادل 184 هزار و 100 TEU بود، رشد  8.6 درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!