Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علیرضا جوان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیاز روزانه سیستم بهداشت و درمان استان خراسان رضوی به ماسک ساده سه لایه ۷۰ هزار تا ۹۰ هزار عدد و به ماسک ان.۹۵ حدود ۱۲ هزار عدد می‌باشد.
وی ادامه داد: تولید ماسک ساده سه لایه در این استان با شیوع ویروس کرونا از ۲۰ هزار به ۷۰ هزار عدد در روز افزایش یافته است که امکان تولید بیشتر آن هم وجود دارد و اکنون دغدغه‌ای در زمینه تامین اقلام و ملزومات پزشکی مورد نیاز کادر درمانی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ماسک ان.۹۵ پیش از این در خراسان رضوی تولید نمی‌شد اما از زمان شیوع ویروس کرونا روزانه هفت هزار عدد از این نوع ماسک با استانداردهای لازم توسط فعالان بخش خصوصی استان تولید می‌شود.
دکتر جوان افزود: سهمیه اختصاصی از ماسک‌های تولید شده برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پنج دانشکده و دانشگاه دیگر استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: توزیع ملزومات و وسایل حفاظت شخصی در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه به صورت روزانه و بر اساس نیاز هر مرکز انجام می‌شود.
دکتر حمید رضا رحیمی افزود: ماسک‌هایی که از سوی استانداری خراسان رضوی به این دانشگاه داده می شود، علاوه بر اینکه در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد به سایر سازمان ها و بیمارستان‌ها نیز ارسال می‌شود.
وی با قدردانی از حمایت خیران در تولید ماسک ادامه داد: برخی از ماسک‌های ارسالی به دلیل نداشتن استانداردهای لازم قابلیت استفاده در سیستم بهداشت و درمان را نداشته است.  
هم‌اکنون ۶ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی در شهرهای مشهد، سبزوار، گناباد، تربتحیدریه و تربت‌جام در استان خراسان رضوی مستقر است و ۶۰ بیمارستان در این استان فعالیت دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد ویروس کرونا مشهد خراسان رضوی هزار عدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن

سعید کریمی٬ معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یک سری از بیمارستان ها در سطح تهران اقدام به جمع آوری نماهای کامپوزیت خود کرده اند و در این خصوص اخطارهای جدی به مراکز درمانی داده شده است. 

او بیان کرد: یک ساختمان بیمارستان حضرت رسول تخریب شده است و به نظر می رسد ساختمان دیگر هم به دلیل ناایمن بودن تخریب شود. بیمارستان جایگزین برای مرکز درمانی حضرت رسول در نظر گرفته شده است. 

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: مراکز درمانی نیازمند به بازسازی ، با مقاوم سازی بیمارستان می توانند به قعالیت خودشان ادامه دهند. صدور پروانه های ۱۰۰ بیمارستان که پروانه خود را تمدید نکرده بودند٬ با سرعت و طبق قوانین در حال انجام است.

کریمی تاکید کرد: طبق قانون بیمه ها باید ظرف مدت دو هفته ۶۰ درصد از معوقات  خود را پرداخت و در عرض سه ماه باید به طور کامل تسویه کنند.

وی اضافه کرد: بیمارستان گاندی پرونده قضائی داشته؛ اما در زمینه پرونده فعالیتش در سامانه صدور پروانه بعد از ایمن سازی ساختمان درخواست فعالیت دوباره خود را به ثبت رسانده است.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهند که ۹ بیمارستان کلاس بی تشخیص داده شده اند که مراکز درمانی که قابلیت بازسازی دارند، با تخصیص بودجه لازم این کار برایشان انجام می شود و در غیر این صورت ساختمان بیمارستان جایگزین برای آن ها در نظر گرفته می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی