Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاعران و نویسندگانی که برای کودکان و نوجوانان قلم می‌زنند با شرکت در مهرواره «نقل سپید خنده» لبخند را بر لبان مخاطبان خود می‌نشانند و تاکید می‌کنند تا همچنان در خانه بمانند. ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، شاید روزهای نخستی که ویروس کرونا وارد کشور شد تصور می‌کردیم که در خانه ماندن کار ساده‌ای است، ما که انتظار چنین روزهایی را داشتیم و دلمان استراحت، در خانه ماندن و پرداختن به تمام کارهای نکرده را می‌خواست پس چه بهتر از این؛ اتفاقا روزهای اول و حتی هفته‌های اول به همین منوال خوب و دلچسب سپری شد، اما هر چقدر زمان به این روزهای قرنطینه افزوده می‌شد کلافگی ما هم بیشتر می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب‌های نخوانده‌ای را خواندیم، کارهای نکرده‌ای را به سرانجام رساندیم، منزل را آب و جارو کردیم و برق انداختیم، ساعات زیبایی را با کودکان‌مان رقم زدیم، کودکان با تمام بازی‌های خود چندین بار بازی کردند و دوباره از نو، وسایل بازی جدیدی برایشان تهیه و باز هم مشغولشان کردیم؛ تلویزیون برنامه‌هایی برایشان در نظر گرفت؛ دیدند. خودمان تعدادی فیلم مناسب برایشان تهیه کردیم، آنها را هم دیدند.

مهرواره «نقل سپید خنده» برای کودکان و نوجوانان اصفهانی

اما زمان همچنان کشدار است و ما باید در خانه بمانیم و از سلامت خود و عزیزانمان محافظت کنیم. درست است که دیگر در خانه ماندن به کاری سخت برایمان مبدل شده است و بچه‌ها هم کلافه‌اند و دلشان برای مدرسه، بازی در محیط باز و هیاهو تنگ شده است اما در نهایت تنها چیزی که مهم است سلامتی است و باید همچنان در خانه ماندن را ادامه داد.

در ایام نوروز کودکان و نوجوانان مشغول دیدن برنامه‌هایی شدند که برایشان در نظر گرفته شده بود، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به عنوان یکی از نهادهای فعال در حوزه کودکان برنامه‌هایی برای آنها در نظر گرفته و اجرا کرد.

حالا که نوروز به پایان رسیده است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهرواره‌ای را با عنوان نقل سپید خنده برگزار می‌کند. در این مهرواره نویسندگان و شاعران برای کودکان و نوجوان در قالب طنز آثاری می‌آفرینند و تا دهم اردیبهشت ماه امسال مهلت ارسال دارند تا آثار آنها برای استفاده در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گیرد.

نخستین مهرواره شعر، داستان و تصویرگری طنز با عنوان نقل سپید خنده برای کودکان و نوجوانان اصفهان که امسال در خانه ماندند برگزار می‌شود.

خیران اصفهانی 600 بسته مواد بهداشتی میان نیازمندان توزیع کردنداصفهان| حسینیه‌ای که این روزها به کارگاه تولید ماسک تبدیل شده است + فیلمتوزیع مایحتاج معیشتی میان خانوارهای آسیب‌دیده از کرونا در اصفهان به روایت تصاویر

شاعران، نویسندگان و تصویرگران برای مخاطبان خود آثار طنز تولید کنند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با نقل سپید خنده از نویسندگان و شاعران و تصویرگران و فعالانی که برای کودکان و نوجوانان می‌نگارند و نقش‌های ماندگار رقم می‌زنند درخواست کرده است این بار به این اتفاق همه گیر با دیدگاهی طنز بنگرند و به خلق اثر بپردازند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان با اشاره به هدف برگزاری مهرواره نقل سپید خنده گفت: برگزاری این جشنواره طنز بهانه‌ای است برای خلق تازه‌ترین لبخندها، در این روزهای بی لبخند و  این جشنواره به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که بتوانیم همگام با یکدیگر برای کودکان و نوجوانان سرزمینمان گام‌های ارزنده برداریم.

سید محمد قلمکاریان با اشاره به موضوعات این مهرواره اظهار داشت: موضوعات فراخوان این مهرواره شامل عید بدون عیدی، نوروز در قرنطینه، چشم‌های به در، درد و دل های دست‌هایم، تعطیلی‌های کشدار، دلتنگی‌های قرنطینه، پدرهای خانه نشین و موضوع آزاد است که علاقمندان می‌توانند در قالب؛ شعر، داستان و قالب‌های تصویرگری؛ کاریکاتور، کاریکلماتور و اینفوگرافی آثار خود را تا دهم اردیبهشت ماه 1399 به آدرس peykomid99@gmail.com  ارسال کنند.

وی افزود: آثار منتخب این مهرواره در نشریه الکترونیکی فعالان کودک و نوجوان منتشر می‌شود.

در این روزهای در خانه ماندن، که دانش آموزان باری دیگر آموزش و درس و تحصیل را آغاز کرده‌اند هنوز هم به سرگرمی نیاز دارند تا روزهای قرنطینگی را بهتر و دلچسب‌تر سپری کنند، تولید آثار جدید آن هم در قالب طنز می‌تواند آنها به گونه‌ای دیگر جذب کند و از وقت خود با لبخند استفاده کنند.

انتهای پیام/164/ش

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کودکان و نوجوانان خانه ماندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران اعلام کرد، نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان کانون در مرحله استانی ویژه مازندران ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن سینما کانون ساری برگزار می‌شود. 

بر این اساس، این جشنواره در بخش استانی با اجرای ۵ نمایش منتخب به اجرا می‌پردازد تا پس از رای هیات داوران ۳ نمایش برگزیده به دبیرخانه مرکزی برای حضور در جشنواره کشوری معرفی شوند. 

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره‌ی هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار " این صحنه خانه‌ماست " برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود. 

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)