Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-26@06:57:03 GMT

تصمیمات ضدقرنطینه‌ای وزارت نفت و شهرداری!

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۲۸۳۱

تصمیمات بعضا متناقض و غیرکارشناسی در بخش‌هایی از دولت، عملا زحمات بخش‌های دیگر برای قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی در مقابل کرونا را با تهدید مواجه می‌کند. به گزارش جنوب نیوز، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

یکی از این تصمیمات عجیب و سوال‌برانگیز، اعلام سوخت شدن ذخیره مازاد بر ۳۶۰ لیتر سهمیه‌ بنزین خودروهاست! شهرام رضایی مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی  گفت: کارت‌های سوخت قابلیت ذخیره ۳۶۰ لیتر بنزین را دارند که با این حساب اگر فردی از ابتدای زمان سهمیه‌بندی از سهمیه‌اش استفاده نکرده باشد، سهمیه اردیبهشت‌ماه به آن فرد تعلق نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سقف تعریف شده برای کارت‌های سوخت ۳۶۰  لیتر است، اظهار کرد: به‌طور مثال اگر شخصی از زمان شروع طرح سهمیه‌بندی بنزین تاکنون تنها ۱۰ لیتر از سهمیه خود را استفاده کرده باشد، در اردیبهشت‌ماه فقط ۱۰ لیتر برای آن فرد شارژ می‌شود و ۵۰ لیتر باقی سوخت خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه تاکنون برای کارت سوخت چنین سیستم و مکانیزمی تعریف شده است، تصریح کرد: اگر قرار باشد تغییری حاصل و این ۳۶۰ لیتر به ۴۲۰ لیتر افزایش یابد و سهمیه اردیبهشت‌ماه نیز در آن ذخیره شود، به مصوبه هیئت دولت نیاز است. ابلاغ این تصمیم عجیب در واقع به مفهوم، ترغیب مردم به استفاده از سهمیه بنزین و کشاندن آنها به خیابان‌ها در شرایطی است که محدودیت تردد در خیابان‌ها و معابر عمومی، حرف اول را در مهار ویروس کرونا می‌زند.


در اتفاقی دیگر، شهرداری تهران عدم محدودیت‌های ترافیکی (طرح ترافیک) را برای یک هفته دیگر تمدید کرده که همین امر دیروز در اولین روز کاری پس از تعطیلات موجب ترافیک و افزایش ترددها در سطح شهر تهران شد. طبعا این قبیل رفتارهای ضدکارشناسی، کاستن از تاثیرگذاری خدمات شبانه‌روزی مدافعان سلامت است.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: سوخت‌های قاچاق به ارزش سه هزار میلیارد ریال، از مخازن و محل‌های دپو گازوئیل در چند منزل کشف شد.

سردار علی اکبر جاویدان گفت: در این زمینه ۱۷ فروند قایق موتوری فعال در قاچاق سوخت توقیف، ۲۶۵ عدد انواع مخازن فلزی و پلاستیکی آغشته به سوخت جمع آوری و ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت امحا و تخریب شد.

بیشتر بخوانید؛ کشف ۱۲۴ هزار لیتر گازوییل قاچاق در هرمزگان

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت