Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم نسبت به اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها برای عدم برگزاری کنکور سراسری امسال واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حذف کنکور سراسری و پذیرش در دانشگاه‌ها براساس سوابق تحصیلی سال‌های زیادی است که بررسی می‌شود و تاکنون هم به نتیجه‌ای نرسیده است. یکبار وزارت آموزش و پرورش مخالفت می‌کند، یکبار وزارت علوم چنین پذیرشی را نمی‌پسندد، بار دیگر موسسات کنکوری دخالت می‌کنند و بار دیگر دست‌های پشت پرده که از برگزاری کنکور نفع می‌برن، دست به کار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آمدن کرونا و ممنوعیت برگزاری همایش‌ها، تجمعات و آزمون‌های کشوری بار دیگری بهانه‌ای شد تا رسانه‌های مجددا پیگیر سرانجام ماجرای حذف کنکور شوند. مجلس شورای اسلامی که از ابتدای امر خواهان اجرایی شدن چنین قانونی بوده است این بار هم طبق گفته حمایت میرزاده، یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، پیشنهاد است که حذف کنکور از همین امسال اجرایی شود؛ چون با تعطیلی مدارس به تبع دانش‌اموزان سال آخر تاکنون ننتوانسته‌اند از آموزش کافی و با کیفیتی برخوردار شوند.

البته اسفند سال گذشته که موضوع به تعویق افتادن کنکور‌ها برای پیشگیری از شیوع کرونا به میان آمد طبق گفتگوی خبرگزاری دانشجو با ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور، صحبت و برنامه‌ریزی برای تعویق کنکور سراسری که قرار است در تیرماه ۹۹ برگزار شود،   درست و منطقی نیست. چون تا آن زمان فرصت زیادی مانده و داوطلبان کنکور سراسری در خانه به راحتی می‌توانند ضمن مطالعه، خود را برای شرکت در کنکور آماده کنند. از طرفی نمی‌توان پیش‌بینی کرد که تا آن زمان داستان کرونا در کشور چه وضعیتی دارد.

با این وجود، اما رسانه‌ها بیکار ننشستند و موضوع عدم برگزاری یا تعویق زمان آن را از منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جویا شدند. غلامی با بیان اینکه اظهار نظر دراین باره هنوز زود است، گفت: در شرایط عادی بخش قابل توجهی از رشته‌های دانشگاهی براساس سوابق تحصیلی پذیرش دارند که امسال هم این شرایط فراهم است، اما طبیعتا برای رشته‌های پُرطرفدار هنوز برگزاری آزمون لازم و جایگزین مورد قبول تعیین نشده است.

مطرح کردن چنین مسئله‌ای که هنوز با زمان برگزاری آن فاصله زیادی داریم شاید به جا و مناسب نباشد و بهتر است مسئولان مربوطه در روز‌های کرونایی به این موضوع بیشتر توجه داشته باشند. در این روز‌ها که داوطلبان و دانشجویان هرکدام برای ادامه تحصیل‌شان بلاتکلیفی خاصی دارند و نمی‌توانند برنامه‌ریزی‌های مناسبی را انجام دهند، پرداختن به چنین موضوع مهم و حساسی می‌تواند ذهن داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها را درگیر و مضطرب کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت علوم کنکور 99 کمیسیون آموزش سازمان سنجش کنکور سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و نماینده سازمان سنجش در آذربایجان غربی با شرکت در برنامه گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای آذربایجان غربی به تشریح تمهیدات در نظر گرفته برای برگزاری کنکور سراسری در استان پرداخت و گفت: همزمان با سراسر کشور نخستین مرحله آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در روزهای پنجشنبه ۶ و جمعه هفتم اردیبهشت ماه سال جاری با شرکت ۵۲ هزار نفر داوطلب در استان آذربایجان غربی،  برگزار می‌شود.

سجاد چهرگانی با  بیان اینکه در این آزمون سراسری شصت درصد از شرکت کنندگان از خانم ها هستند افزود: در اولین مرحله از کنکور سراسری در آذربایجان غربی، ۲۵ هزارو ۷۰۰ نفر در رشته علوم تجربی، ۱۹ هزار نفر در رشته علوم انسانی، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته علوم ریاضی و در رشته‌های هنر و زبان نیز در مجموع ۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب به رقابت می‌پرن دارند.

وی گفت: داوطلبانی که تمایل دارند به صورت دانشجو معلم پذیرفته شوند، می‌توانند در این مرحله از کنکور شرکت کنند.

چهرگانی با اشاره به اجرای تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور سراسری، تصریح کرد: مرحله اول کنکور سراسری در ۱۶ شهرستان استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود و تمامی تدابیر لازم برای برگزاری هر چه بهتر این دوره از آزمون اندیشیده شده است.

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و نماینده سازمان سنجش در آذربایجان غربی در ادامه عنوان کرد: آغاز فرآیند کنکور سراسری ساعت ۸ صبح است و به داوطلبان توصیه می‌شود که نیم ساعت قبل از آغاز فرایند کنکور در محل حضور داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • آمادگی شهرستان خاتم در برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • رقابت بیش از ۵۲ هزار داوطلب در کنکور سراسری آذربایجان غربی 
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود