Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس اجتماعی خرداد: ترافیک دو روز گذشته در معابر اصلی پایتخت و نیز حضور بسیاری از افراد در محل کار خود پس از پایان تعطیلات نوروزی نشان داد که عملا قرنطینه در کشور ما پاسخگو نبوده و طرح فاصله گذاری اجتماعی تنها در ایام تعطیلات نوروزی کارایی داشته و با این دست فرمان دولت نمی توان امیدی به اثر گذاری قرنطینه یا طرح فاصله گذاری اجتماعی و قطع زنجیره انتقال کرونا در کشور را به این زودی ها داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خرداد، به دلایل متعدد بخش عمده ای از مردم نمی توانند همانند روزهای تعطیلات نوروزی در خانه مانده و در قرنطینه خانگی قرار بگیرند، از آنجا که قرنطینه تنها با اعمال کامل قوانین منع آمد و شد کارایی دارد و اجرای آن منوط به اعمال قوه قهریه از یکسو است که امکانات سخت افزاری فراوان و شبکه اطلاعاتی جامع از یکان یکان شهروندان و کسب و کار آنان می خواهد که گویا دولت از این جامعیت اطلاعاتی بی بهره است و از سوی دیگر تجهیزات و امکانات لجستیکی و حمایت کالایی و مالی و معیشتی از شهروندان را نیز میطلبد که بازهم در این شرایط گویا از توان دولت خارج است، سخن گفتن از قرنطینه به هر شکل و نوع آن در کشور ما به نظر تنها اتلاف وقت و انرژی و فرصت سوزی بیش نخواهد بود.

از طرف دیگر روز گذشته (حتم با عنایت به همین فقدان زیر ساخت ها) رئیس جمهوری در نامه ای به وزیر بهداشت تاکید کرد که همه کسب و کارهای تولیدی می بایست با رعایت پروتکل های بهداشتی از 20 فروردین ماه آغاز به کار کنند و این حداقل بدان مفهوم است که بر حجم آمد و شد و ارتباطات اجتماعی مردم و امکان انتقال و بسط و تکوین حلقه اتصال کرونا افزوده خواهد شد و اینکه گفته شود که بر اساس پروتکل های بهداشتی و طرح فاصله گذاری هوشمند عمل شود نیز به نظر با توجه به سوابق به نظر نمی رسد که تفاوت چندانی در حوزه انتقال بیماری ایجاد کند و با این اوصاف گویا تنها یک جای امیدواری برای شهروندان ایرانی باقی مانده که دولت هم به نظر می رسد می تواند با تمرکز مضاعف روی آن حداقل این یک کار بنیادین را در راستای مقابله با کرونا به انجام رساند.

روز 13 فروردین ماه سال جاری رئیس انستیتو پاستور ایران در کنفرانس مطبوعاتی خود به رسانه ها اعلام کرد: با تولید و تایید کیت های تشخیصی در داخل اکنون امکان تست افراد مشکوک با علایم خفیف فراهم شده است و نه تنها در تولید کیت خودکفا شده ایم بلکه حتی امکان صادرات کیت به کشورهای نیازمند منطقه را هم داریم.
از طرف دیگر هزاران مجموعه تولیدی چه در بخش خصوصی چه دولتی و چه نهادهای لشگری می توانند با تمرکز روی خط تولید کیت های تشخیص که دانش آن بومی شده است، با تولید انبوه این کیت ها امکان تشخیص کرونا در شهروندان را فراهم و دسترسی عمومی به آزمایش را فراهم آورند.
پیش تر در روزهای ابتدایی سال نیز در گزارشی به دستاورد یک شرکت  دانش بنیان ایرانی اشاره شده بود که کیت های آزمایش کرونا را در داخل با دقت بالا و سرعت قابل قبول و مطابق با استانداردهای جهانی ساخته اند و مدیر این شرکت گفته بود: در سری اول ۲۰ هزار تست تولید شد و در سری های بعدی تولید به ۸۰ هزار عدد در هفته خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه فعلا توان تولید هفتگی ۸۰ هزار تست تشخیصی کرونا در شرایط استاندارد ISO ۱۳۴۸۵ و GMP را داریم، افزود: ما قول ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تست را تا ماه آینده دادیم و به لحاظ مواد اولیه مورد نیاز هم مشکلی نداریم.
با این اوصاف فناوری و دانش بومی لازم برای تولید کیت کرونا در ایران وجود دارد و اگر دولت با تمرکز دو چندان منابع مالی و انسانی گسترده به آن اختصاص دهد به طور حتم توانایی تولید میلیون ها کیت آزمایشگاهی در کشور وجود خواهد داشت.

حال با این پیش زمینه به آقای رئیس جمهوری باید گفت که اگر به هر دلیلی امکان، اراده یا ضرورتی برای تعطیلی عمومی کشور برای شکست حلقه انتقال نمی بینید، حداقل با تولید انبوه کیت تشخیص و در اختیار گذاری آن بدون محدودیت برای شهروندان به داد مردم در مسیر مقابله با ویروس منحوس کرونا برسید!
حداقل اگر مردم به سرعت پی به بیماری کرونا ببرند، از حضور در معابر عمومی و امکان اجتماعی پرهیز می کنند و این می تواند یگانه راه گذر از بحران کرونا در کشور ما با شرایط و اقتضائات امروز باشد، آنچنان که محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران هم امروز در اظهارات خود بدان اشاره داشته و گفته بود: « تشخیص به موقع و شناسایی موارد مبتلا بهترین عامل جلوگیری از ویروس کرونا است» البته او حسب جایگاه سیاسی خود از شهردار تهران تقاضای توجه به این امر را کرده بود اما این نکته ای است که عنایت و توجه عالی ترین مقام اجرایی و ریاست جمهوری را در راس هرم ستاد مبارزه با کرونا میطلبد و البته که کار سخت و شاق و پر هزینه ای نسبت به دیگر گزینه های پیش روی دولت برای مقابله با کرونا نیست و با توجه به ظرفیت های موجود که مورد اشاره رفت امکان اجرایی شدن و عملیاتی کردن در داخل بدون نیاز به بیرون را هم دارد.
برچسب ها: روحانی ، کرونا ، کیت تشخیص ، عدم تعطیلی ، قرنطینه ، تولید ملی

منبع: خرداد

کلیدواژه: روحانی کرونا کیت تشخیص عدم تعطیلی قرنطینه تولید ملی کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزادسازی اراضی حریم ۳۰ متری تونل های ریلی منطقه 17 تهران در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است و هم اکنون منتظر تایید هیأت وزیران است، اعلام کرد: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده در این منطقه، امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امروز ۶ اردیبهشت و در حاشیه بازدید رئیس جمهور از محلات شهر تهران، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط راه آهن در منطقه ۱۷ شهری تهران در سالهای گذشته به دلیل ایجاد آسایش و امنیت از روی زمین به زیر زمین منتقل شده است، تصریح کرد: بعد از این عملیات چندین موضوع مورد تاکید قرار گرفت از جمله این موضوعات، ایمنی تونل احداث شده، تهویه مناسب تونل، روشنایی کافی تونل و همچنین امکان تخلیه سریع مسافران هنگام بحران بود که بر رعایت آنها تأکید شد.

بذرپاش ادامه داد: در توافق شرکت راه آهن با شهرداری تهران بنا شد تا زمین های روی تونل ریلی زیرزمینی برای رفاه حال مردم واگذار شود. در این توافق، شهرداری تهران، مکلف به مناسب سازی، ایجاد فضای سبز و احداث پیاده رو شد که هم اکنون بخشی از فضای سبز و پیاده روها برای رفاه حال مردم منطقه ایجاد شده و بخشی از کار باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون اختلاف نظرهایی در خصوص زمین های روی این تونل ریلی زیرزمینی وجود دارد، توضیح داد:  در خصوص حریم هایی مسیر راه آهن باید تصمیم گیری شود، در حریم ۱۷ متری، ایمنی الزامی است و باید حفظ شود و در حریم ۳۰ متری برخی مناطق نیاز است تا تسهیلگری هایی انجام شود.

بذرپاش افزود: هم اکنون پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای حریم بعد از ۱۷ متر در محدوده ۳۰ متری به دولت ارائه شده که در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است و هم اکنون منتظر تایید هیأت وزیران است که با تصویب پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی گشایش خوبی برای ساکنان مسیر ریلی منطقه ۱۷ اتفاق می افتد.

بذرپاش ادامه داد: در صورت تصویب هیئت وزیران، محدوده ۳۰ متری از حریم ۱۷ متری ریلی که اکثراً نیز بافت فرسوده است امکان نوسازی را پیدا می کنند. این حریم ها با رعایت حقوقی که باید به دولت و راه آهن پرداخت شود آزادسازی می شوند و مجوز ساخت و ساز خواهند یافت.

نوسازی بافت فرسوده شهری سیاست اصلی دولت است

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده سیاست های اصلی دولت است، توضیح داد: ۱۳ هزار پلاک در منطقه ۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به عنوان پلاک فرسوده هستند و در صورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت و ساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می شود.

بذرپاش گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می شود که گشایش خوبی برای شهر تهران خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • تکلیف انتخاب روز تعطیل آخر هفته مشخص شد؟/مراقب جوسازی مافیای خودرو باشید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی