Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@04:08:05 GMT

روایت یک مادر از فراق ۳۶ ساله نوجوانش

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۳۱۸۱

روایت یک مادر از فراق ۳۶ ساله نوجوانش

محمدحسین هرچه اصرار کرد من اجازه ندادم؛ به او گفتم: «مادر جان تو خیلی کم سن و سال هستی و در جبهه کاری از تو برنمی‌آید.»

به گزارش ایسنا، محمدحسین حاج‌میری، نوجوانان لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) بود. او سال ۱۳۴۸ در تهران به دنیا آمد و در حالی‌که سال اول دبیرستان را می‌گذراند، عزم جبهه کرد. مهرماه سال ۶۲ به جمع تخریب‌چیان لشکر ۱۰ پیوست و در روز اول فروردین سال ۶۳ با جمعی از بچه‌های تخریب برای زدن معبر به گردان‌ها مأمور شد و در جبهه طلائیه برای همیشه جاودانه شد و پیکر مطهرش در آن سرزمین مقدس بر جای ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روایت مادر از نوجوان شهیدش

مادر محمد حسین درباره چگونگی رضایت دادن به محمد حسین برای حضور در جبهه می‌گوید: محمد حسین، ۱۳ ساله بود که راهی جبهه شد. برای من تعجب‌آور بود نوجوانی که برای انجام کوچکترین کارش به خانواده متکی بود، عزم جبهه کرده است. محمد حسین هرچه اصرار کرد من اجازه ندادم. به او گفتم: «مادر جان تو خیلی کم سن وسالی هستی و در جبهه کاری از تو بر نمی‌آید.»

اما محمد حسین جوابی داد که مرا حیرت زده کرد. گفت: «مادر جان امام حسین (ع)، علی اصغر را هم آورد. او شیرخواره بود و به شهادت رسید.»

با شنیدن این دلیل من به او اجازه دادم و محمد حسین رفت و تا به امروز خبری از او ندارم و اثری و پیکری از او به ما نرسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس شهيد محمد حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند

همشهری آنلاین - حوادث: این حادثه دردناک اوایل فروردین ماه اتفاق افتاد. روز حادثه ساکنانی ساختمانی در یکی از محله های پایتخت صدای دعوا و مشاجره مرد نقاش و همسرش را از خانه آنها شنیدند. دقایقی بعد آنها متوجه آتش سوزی و دود از خانه این زوج شدند و پلیس و آتش نشانی را خبر کردند. وقتی آتش‌نشان به محل حادثه رسیدند، شعله‌های آتش خانه مرد نقاش را در برگرفته بود.

آتش‌نشانان حریق را مهار کردند اما در جریان این حادثه مرد نقاش، همسر ۴۱ساله و پسربچه ۱۱ساله‌اش دچار سوختگی شده بودند که همگی به بیمارستان انتقال یافتند. شدت سوختگی زن ۴۱ ساله به حدی بود که او همان روز جانش را از دست داد اما پسر ۱۱ ساله وی و همسرش زنده بودند که در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند. دو روز بعد اما پسر ۱۱ساله هم به دلیل شدت سوختگی جان باخت و به این ترتیب شمار قربانیان این حادثه به دو نفر رسید. از همان زمان و با شروع تحقیقات پلیسی معلوم شد که عامل این آتش افروزی، پدر خانواده بوده است.

وی پس از مرخص شدن از بیمارستان بازداشت شد و در بازجویی ها درباره انگیزه‌اش از این جنایت هولناک گفت: من با همسر و پسرم اختلافات زیادی داشتیم و مدام بحثمان می شد. کار من نقاشی ساختمان است و روز حادثه می خواستم به ساختمانی برای کار بروم. از پسرم خواستم تا همراهم بیاید اما او مخالفت کرد. من هم به شدت عصبانی شدم و بعد از کمی مشاجره با ریختن بنزین روی خودم، تهدید کردم که خودسوزی می کنم. اما پسرم برایش اهمیتی نداشت و با لحن تندی جوابم را داد که خشمم را بیشتر کرد. از شدت ناراحتی روی پسرم هم بنزیم ریختم و فندک را کشیدم.

وی ادامه داد: در این بین همسرم به کمک پسرمان آمد اما خودش هم در این آتش سوخت. وی ادامه داد: من خیلی پشیمانم و اصلا قصد گرفتن جان همسر و فرزندم را نداشتم. همه چیز در یک لحظه و به دلیل عدم کنترل خشمم رخ داد.

این متهم با قرار قانونی و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار ماموران ادراه دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

کد خبر 847303 برچسب‌ها آتش‌ نشانی قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند
  • بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله به آغوش مادر
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر
  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • فریادهای خاموش: روایت‌های ناگفته از حمله به نورشمس | گزارش تصویری
  • پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان
  • سقوط مرگبار یک مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری