Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@11:24:12 GMT

حمل 14 میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره)

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۳۲۲۵

حمل 14 میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره)

بهرامی‌نیا گفت: با وجود مشکلات و شرایط فعلی، در دو هفته نخست امسال 230 هزار تن کالای اساسی شامل گندم، برنج، نهاده‌های دامی و کشاورزی از بندر امام خمینی(ره) به اقصی نقاط کشور حمل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 330 درصد رشد داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: سال گذشته در مجموع حدود 14 میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) به سایر نقاط کشور حمل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با وجود مشکلات و شرایط فعلی، در دو هفته نخست امسال 230 هزار تن کالای اساسی شامل گندم، برنج، نهاده‌های دامی و کشاورزی از بندر امام خمینی(ره) به اقصی نقاط کشور حمل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 330 درصد رشد داشته است.

بنابر خبرگزاری تسنیم وی با اشاره به این‌که بیش از 10 هزار کامیون در دو هفته نخست امسال از بندر امام خمینی(ره)، کالاهای اساسی را حمل کرده‌اند، افزود: خوشبختانه شرایط مناسب بوده و ناوگان به اندازه کافی در بندر مستقر است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، محموله کشتی‌های حامل کالای اساسی که قرار است تا پایان ماه جاری برای تخلیه وارد این بندر شوند به موقع به استان‌های مختلف حمل خواهد شد.

وی با یادآوری این‌که بیش از 60 درصد کالای اساسی مورد نیاز کشور  به بندر امام خمینی (ره) وارد می‌شود، گفت:‌ با توجه به احتمال بالای انتقال ویروس کرونا در محیط‌های بسته، بخش مربوط به اعلان بار را از سالن‎‌ها خارج و آن را در محوطه پایانه دایر کردیم. شرایطی فراهم آوردیم تا رانندگان، فاصله لازم را از یکدیگر داشته باشند.

به گفته بهرامی‌نیا، در ورودی پایانه بار بندر امام خمینی(ره)، ضمن انجام تب‌سنجی، بسته‌های بهداشتی، شامل، دستکش، دستمال، ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده را به هنگام ورود رانندگان به آن‌ها تحویل می‌شود تا با دغدغه کمتری نسبت‌به حمل بار اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بندر امام خمینی ره تن کالای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟

رمضان بهرامی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان در گفت‌وگو با ایلنا گفت: تا یک دهه پیش ترکمنستان بازار بکری برای مرغ ایرانی بود زیرا این کشور مرغ تولید نمی‌کرد و کل تقاضای جمعیت شش میلیون نفری آن را صنعت مرغداری ایران تامین می‌کرد.

وی افزود: البته در آن زمان از فرانسه و ترکیه هم مرغ به ترکمنستان وارد می‌شد اما ایران به دلیل نزدیکی جغرافیایی گزینه مطلوب‌تری برای ترکمنستانی‌ها بود، با این حال ابلاغ بخش‌نامه‌های ناگهانی و پیش‌بینی نشده از سوی مسئولان ایرانی صادرات مرغ را از ایران به این کشور با توقف‌های گاه و بیگاه روبه‌رو می‌کرد و سبب می‌شد بازرگانان ایرانی نتوانند به تعهدات خود در بازار مصرف این کشور عمل کنند؛ این خطای ایران در صادرات با ترکمنستان آنها را به تکاپو انداخت تا خود تولید مرغ را آغاز کنند و امروز نه تنها خودکفا شده‌اند بلکه ظرفیت‌های صادراتی هم دارند.

بهرامی خاطرنشان کرد: دولت ترکمنستان حمایت ویژه‌ای از صنعت مرغداری دارد تا جایی که امروز قیمت مرغ در ترکمنستان برابر با ۴۰۰۰۰ تومان ایران است، بنابراین امکان ورود دوباره به این بازار وجود ندارد.  

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان تصریح کرد: اگر خطای مسئولان دولتی در تنظیم مقررات صادراتی نبود امروز بازار ترکمنستان را از دست نمی‌دادیم البته که منظور دولت خاصی نیست به طور کلی دولت‌ها سیاست ‌توقف صادرات را باید کنار بگذارند و برای تنظیم بازار داخل بر صادرات تعرفه تعیین کنند تا دروازه‌های صادراتی به کل به روی صادرکنندگان بسته نشود، برای صادرکنندگان حفظ بازار در اولویت است و حتی نسبت به کسب سود هم اهمیت بیشتری دارد.

وی یادآور شد: در خرداد ماه پیش رو رئیس جمهور برای بار دوم در طول ریاست جمهوری خود به ترکمنستان سفر می‌کند و این نشان‌دهنده اینست که رویکرد دولت بر توسعه روابط با همسایگان است، در پی همین رویکرد است که اکسپو۲۰۲۴ شکل گرفت و حدود ۱۵۰ نفر ترکمنستانی در این رویداد حضور پیدا کردند.  

بهرامی از محصولات صنایع فلزی، سلولوزی، معدنی، مواد غذایی، خدمات فنی مهندسی و مصالح ساختمانی به عنوان کالاهایی یاد کرد که صادرات ۴۵۰ میلیون دلاری ایران به ترکمنستان را در حال حاضر تشکیل می‌دهند. 

به گفته او این رقم تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی جهش چشمگیری خواهد یافت. 

وی گفت: ایران مواد اولیه صنایع پتروشیمی و نساجی و مواد معدنی از ترکمنستان وارد می‌کند. 

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان دو برابر شدن صادرات ایران به ترکمنستان را تا پایان سال جاری میلادی رد کرد و توضیح داد: صادرات نیاز به منابع دارد؛ در شرایطی که قیمت دلار در بازار آزاد از ۶۰۰۰۰ تومان فراتر رفته دولت در حمایت از صادرکنندگان چه راهکاری اتخاذ کرده است؟ 

بهرامی بیان کرد: امروز بانک‌های توسعه‌ای کشور فعالیت خود را به دادن وام‌های ازدواج و فرزندآوری تغییر داده‌اند و یا به بنگاه‌داری روی آورده‌اند در حالی که این بانک‌ها با هدف توسعه فعالیت‌های اقتصادی از جمله صادرات راه‌اندازی شده بودند. 

وی همچنین اظهار کرد: اکنون بیشتر صادرات کشور با اتکا بر درآمد داخلی خود شرکت‌ها انجام می‌شود و این شرکت‌ها با پذیرش ریسک‌های صادراتی این امر را پیش می‌برند. 

دیگر خبرها

  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان
  • باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان
  • سقوط دکل‌های برق در شادگان بر اثر طوفان
  • بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی معابر در بندر امام خمینی(ره) + فیلم