Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز شاهد یک حرکت جهادی بسیار ارزشمند برای مقابله با ویروس کرونا از سوی تمام مسئولان و مردم شیروان هستیم.

خبرگزاری شبستان- شیروان؛ از این بابت خدا را شاکریم چرا که همراهی مردم در ماندن درخانه تنها راه شکست ویروس کرونا است که مردم در این خصوص همت به خرج داده و توصیه و نکات لازم را گوش فرا داده اند تا این ویروس را شکست دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کرونا میزان فراگیری بالایی دارد و همین طریق می‌طلبید که اقدامات خاص و ویژه‌ای برای مقابله با آن صورت گیرد.

 

امروز مسئولان و مردم شیروان در اقدامی خداپسندانه همه با هم با اقدامات ارزنده ای همچون تولید الکل، مواد ضدعفونی و توزیع آن در بین اقشار آسیب پذیر، ایجاد کارگاه تولید ماسک، گندزدایی معابر و خیابان های سطح شهر، پویش نذر مردمی را مجاهدانه در این مسیر اقدام کرده و می‌کنند و دستگاه ها همه امکانات خودشان را برای حمایت از مردم و مقابله با کرونا به میدان آورده اند.

 

همچنین گروه های شخصی و برخی از مساجد و کانون های فرهنگی و هنری این شهر از همان ابتدا همه امکانات خود را به سمت خدمت‌رسانی به مردم آورده و امکانات بهداشتی درمانی خود را در اختیار مردم قرار داده اند.

 

از سویی غربالگری جامعه یکی دیگر از کارهای بی‌سابقه وزارت بهداشت با همراهی نیروهای مسلح، سپاه و بسیج است که یک کار بی سابقه‌ای را برای غربالگری مردم انجام می‌دهند. این غربالگری موجب شد که بخش قابل توجهی از بیماران شناسایی و تحت درمان قرار بگیرند، با غربالگری، بیماران از جامعه جدا می‌شوند و کنترل این بیماری را آسان‌تر می‌کند.

 

برای حفظ جان مردم و برای اینکه هرچه سریع‌تر این بحران برطرف شود، کرونا محدودیت‌هایی به وجود آورده است که توجه و همراهی مردم بسیار اهمیت دارد که خوشبختانه در این چند هفته مردم همراهی کرده اند و  کاهش آمار مسافرت ها، نشان از این موضوع دارد.

 

آری امسال در ایام نوروز مردم در خانه ماندند و در روز طبیعت از رفتن به بوستان‌ها و مکان های گردشگری خودداری کردند چرا که معتقدند بیرون رفتن از منزل می‌تواند عاملی برای گسترش ویروس بیماری کرونا باشد، باید از این گونه اقدامات پرهیز کنیم و همراهی بیشتری با ستاد ملی مقابله با کرونا داشته باشند تا هر چه سریع‌تر این مسئله پایان پیدا کند.

 

 بسیاری از مردم این روزها با انواع ماسک و دستکش و استفاده از ژل ها و مایع های ضد عفونی کننده خود را در برابر این بیماری مصون و ایمن نگه می‌دارند ولی در این میان طنین زیبای همدلی و خدمت بی منت جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر از اولین روزهای شروع طرح غربالگری ویروس کرونا  به گوش می رسد.

 

 جوانانی که فرشتگان نجات در حوادث جاده ای، سیل و زلزله بوده اند و امروز در خط مقدم پیشگیری از کووید ۱۹داوطلبانه در کنار سفید پوشان عرصه بهداشت و درمان قرار گرفته اند.

 

فرماندار شیروان گفت: به عنوان یک شهروند، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت خانواده و جامعه در خانه می‌مانم.

 

«امین رضا مرآتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: تنها راه مبارزه با این بیماری ماندن در خانه است و به همه مردم توصیه می کنم علاوه بر رعایت نکات بهداشتی و در صورت نبود ضرورت، از منزل خارج نشوند.

 

فرماندار شیروان با بیان اینکه همه باید موضوع کرونا را جدی بگیریم، گفت: پویش در خانه می مانیم موضوع ارزشمندی است زیراکه همه وظیفه داریم در برابر دیگران احساس مسئولیت کرده و با کمک یکدیگر کرونا را شکست دهیم.

 

مرآتی گفت: به طور قطع من هم مانند دیگر شهروندان فقط برای کارهای ضروری از خانه خارج خواهم شد.

 

نماینده عالی دولت در شیروان از مردم خواست با توجه به اینکه وظیفه سنگینی بر عهده دارند همکاری های لازم را با مسئولان داشته باشند و با ماندن در منزل، فضای انتقال بیماری را محدود کنند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شیروان هم گفت: سهم من از مهار کرونا آگاه‌سازی مردم بدون ایجاد نگرانی است و این موضوع را از طریق فضای مجازی انجام می دهم.

 

«فریمان ابراهیم زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: همچنین از طریق فضای مجازی اخبار نادرست را اصلاح و آرامش را به جامعه ارائه می کنم.

 

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شیروان افزود: در دید و بازدیدهای سال نو شرکت نکرده و این موضوع را به خانواده و خویشاوندان خود هم توصیه کردم.

 

وی گفت: به عنوان مسئولیتی که دارم به پویش در خانه بمانیم مقید هستم و تلاش می کنم که دیگران هم به آن بپیوندند.

 

ابراهیم زاده افزود: امسال برای ایام نوروز هیچ گونه خریدی انجام نداده ام که باید در این زمینه فرهنگ سازی کرد.

 

داور بین‌المللی کشتی در شیروان هم، سهم خود را در مبارزه با ویروس کرونا، پیوستن به پویش «در خانه می مانیم» دانست و گفت: من و خانواده ام از منزل بیرون نرفته و دیگران را نیز برای حفظ سلامت به این پویش دعوت می کنیم.

 

«علی خالق زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: در شرایط کنونی علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، بهترین کار در خانه ماندن است تا باعث انتشار ویروس نشویم و مسئولان در این زمینه هر تصمیمی اتخاذ کنند برایمان حجت است و باید اجرا شود چرا که قطعا هدف آنان سلامت شهروندان است.

 

وی گفت: با توجه به افزایش شیوع این ویروس، برای حفظ جان و سلامت شهروندان و نادیده نگرفتن زحمات پزشکان، پرستاران، کادر بهداشت و درمان و همه مسئولان کوشا در این زمینه، همه هشدارهای وزارت بهداشت را جدی می گیرم و انتظار دارم مردم هم همکاری های لازم را داشته باشند و به این بیماری نگاه ساده انگارانه نداشته باشند.

 

خالق زاده با بیان اینکه مردم دغدغه و نگرانی ابتلا به این ویروس را دارند، افزود: شکست و قطع زنجیره این بیماری به دست خود مردم است که با خارج شدن از منزل و تردد در اماکن و حضور در تجمعات، علاوه بر به خطر انداختن جان خود باعث انتشار ویروس خواهند شد که این شرایط جامعه را روز به روز حادتر می کند.

 

وی با فراخواندن مردم به پویش «در خانه بمانیم»، گفت: امید است با پیوستن همه به این پویش، این بحران هر چه زودتر ختم به خیر شود چرا که ما متعهد به جامعه هستیم و نباید تعهد خود را در این شرایط حساس و روزهای سخت فراموش کنیم.

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا شیروان حرکت جهادی خبرگزاری شبستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ امیر سرتیپ رضا آذریان در یادواره شهید مدافع حرم مرتضی زرهرن و ۱۴۱ شهید ارتشی شهرستان شیروان گفت: اقتدار شهدا در تمامی جهان زبانزد است و این شهدا انقلاب را با دستور امام خمینی (ره) به پیروزی رساندند.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: شهدا با یک تفکر و اندیشه قوی در مقابل استکبار جهانی ایستادند.
وی افزود: نیرو‌های جمهوری اسلامی در تمام ابعاد آماده اند و با نوآوری دفاع از آرمان‌های انقلاب را ادامه می‌دهند.
شهید سرهنگ دوم مرتضی زرهرن بامداد ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۵ در منطقه جنوب حلب سوریه در دفاع از حرم و حریم به شهادت رسید.
شهرستان شیروان ۶۳۸ شهید دارد.

{$sepehr_media_11040946_600_350 }

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست