Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندین سال است که شهروندان قلعه‌گنجی در انتظار تکمیل پروژه بلوار اصلی شهر هستند که این جاده پرخطر از میان چندین محله و تقاطع خطرناک می‌گذرد و این مسیر به یکی از پرخطرترین جاده‌ها در استان کرمان تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، چندین سال است که شهروندان قلعه‌گنجی در انتظار تکمیل پروژه بلوار اصلی شهر هستند که این جاده پرخطر از میان چندین محله و تقاطع خطرناک می‌گذرد و این مسیر به یکی از پرخطرترین جاده‌ها در استان کرمان تبدیل شده است، مسئولان شهرداری قلعه‌گنج به‌عنوان متولی ساخت و تکمیل این جاده هر بار چندین بار قول تکمیل داده‌اند اما عملی نشده و به سرانجام نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردارقلعه گنج در دی ماه سال گذشته با جمع‌آوری تعداد زیادی کامیون از شهرهای همجوار و شروع به‌کار فاز دوم بلوار شهید سپهبد سلیمانی قول داد که تمام پروژه‌های عمرانی شهر را رها خواهد کرد و تمام تلاش خود را برای تکمیل این بلوار انجام خواهد داد اما با گذشت چندین ماه از این وعده بی‌سرانجام ما می‌بینیم که تکمیل پرترددترین و مرگبارترین جاده جنوب کرمان رها شده و دستگاه‌های  شهرداری درگیر ساخت جاده در محلات دیگر هستند.

 

 

 شهرداری قلعه‌گنج در حالی تن به تکمیل این بلوار نمی‌دهد که تمام پل‌های این مسیر با کمک بنیاد مستضعفان به‌عنوان معین اقتصادی این شهرستان ساخته شده است و اداره کل راه و شهرسازی نیز قول مساعد جهت اختصاص قیر رایگان را برای این مسیر پرخطر داده است .

در سال‌های اخیر بیش از 250 فقره تصادف در این منطقه به وقوع پیوسته و در این تصادفات تعداد زیادی از شهروندان جان خود را از دست داده‌اند که این آمار نشان از مرگ‌بار بودن جاده دارد.

اعتراض ساکنان حاشیه جاده نسبت به توقف طرح

تعدادی از ساکنان حاشیه این جاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، نسبت به توقف طرح اعتراض داشتند و خواستار اقدام فوری شهرداری قلعه‌گنج و سایر سازمان‌های مرتبط برای تکمیل این جاده شدند.

ماندگاری از شهروندان محله سرتک در این باره بیان داشت: در طول چند سال اخیر اخبار زیادی از طرف مسئولان مبنی بر اصلاح و دوبانده کردن این مسیر به گوش رسیده که هر بار با انجام کارهای جزئی روند پروژه دوبانده کردن آن متوقف می‌شود و متاسفانه با وجود آمار بالای تصادفات رانندگی در این جاده، روند تکمیل این پروژه به کندی پیش می‌رود که نیازمند توجه جدی مسئولان است.

نوابی از دیگر شهروندان قلعه‌گنجی  نیز به خبرنگار ما گفت: این جاده پرتردد از میان چندین روستا و تقاطع خطرناک که در حاشیه بلوار هستند عبور می‌کند و همواره با خطرات ناشی از برخورد خودروها به عابران پیاده در طول مسیر مواجه بوده است.

 

یکی دیگر از شهروندان محله سرتک قلعه‌گنج به خبرنگار فارس گفت: هر سال تعداد زیادی از بستگان و شهروندان قلعه‌گنجی بر اثر برخورد با خودروهای عبوری که از این بلوار عبور می‌کنند، به‌دلیل دوبانده نبودن و غیر استاندارد بودن مسیر، نبود روشنایی کافی، کم‌عرض بودن جاده و ... جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش فارس، جان باختن و مصدوم و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان در سال‌های اخیر در این جاده موجب شده که این جاده جزء یکی از خاطرات و قصه‌های تلخ بعضی خانواده‌های قلعه‌گنجی شود که عزیزی از خانواده خود را در این جاده از دست داده‌اند و نیازمند عزم جدی مسئولان شهرداری قلعه‌گنج برای رسیدگی است.

گزارش از: عباس محمدی

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان قلعه گنج مرگ جاده شهروندان قلعه گنجی شهرداری قلعه گنج تعداد زیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خیرمند پیش ازظهر سه شنبه در جریان بازدید از نقاط حادثه خیز ترافیکی شهر اراک اظهار کرد: هفدهم آذرماه سال گذشته، زیرگذر پروژه تقاطع غیر همسطح امام خمینی (ره) افتتاح شد همچنین در بهمن ماه پارسال، مسؤولان شهری وعده تکمیل پروژه تقاطع غیرهم سطح امام خمینی (ره) را تا پیش از اتمام سال دادند که تکمیل آن با گذشت یک‌ماه از سال جدید، همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

وی افزود: در بازدید اخیر از این پروژه، وضعیت نابسامان همزمان فعالیت کارگران با عبور خودروها از زیرگذر را شاهد هستیم که هر لحظه احتمال بروز خطر جانی برای کارگران وجود دارد که باید نسبت به آن تدابیر ویژه ای اندیشه شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: هر پروژه جاده‌ای که زیربار ترافیکی می‌رود مستلزم برخورداری از روشنایی، آسفالت و سایر پیش‌نیازهای عبور و مرور است که در خصوص این پروژه، این مهم به طور کامل رعایت نشده است و در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای مسئولیت کیفری و مدنی متوجه شهرداری خواهد بود.

خیرمند ادامه داد: امید است شهرداری در خصوص پیشبرد این پروژه اهتمام بیشتری داشته باشد و مواردی نظیر آسفالت مطلوب، کانال‌های عرضی آب سطحی را با کیفیت مطلوب و مدت زمان سریع‌تری انجام دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: انتظار است مسؤولان شهری در خصوص زمان‌بندی افتتاح پروژه‌ها، وعده واهی ندهند و اعتماد عمومی را خدشه دار کنند و تمامی اظهار نظرات و وعده‌های آنها باید براساس نظرات و اقدامات کارشناسی و تخصصی باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: پیشبرد صحیح و بی نقص پروژه‌های شهری، ضرورتی بی بدیل است و شهرداری به عنوان دستگاه مسؤول در اجرای پروژه‌های شهری باید نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه داشته باشد.

کد خبر 6086498

دیگر خبرها

  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • ضرورت تکمیل جاده شلمزار، ناغان به کارون۴
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • 200 روز از جنگ غزه گذشت و اسرائیل به اهدافش نرسید
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد