Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد تاراسی روز یکشنبه در  گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه لازم است اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی هنگام مراجعه به بازارهای دام زنده، اماکن عرضه محصولات دامی، فروشگاه های عرضه گوشت یا ماهی تازه، دامداری ها و هر گونه تماس با دام زنده رعایت شود، افزود: احتمال انتقال بیماری از انسان به سایر دام ها مطرح شده است، بنابراین در صورت داشتن بیماری، از تماس مستقیم با دام و از هر گونه تماس با دیگر حیوانات زنده (مانند گربه ها سگ ها، جوندگان، پرندگان و غیره) باید خودداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: دامداران باید در هنگام حضور در دامداری ها و مرغداری ها، موقع سرفه یا عطسه آرنج خود را جلوی دهان قرار دهند. اگر از دستمال استفاده می کنند آن را در کیسه پلاستیکی قرار دهند، سپس در سطل زباله بیندازند. در صورتی که با افراد دیگری در واحد دامداری یا خارج از آن در تماس هستند، سعی کنند فاصله حداقل یک و نیم متر را با آنها رعایت کنند و از تماس با افرادی که نشانه های بیماری تنفسی مانند سرفه یا عطسه دارند اجتناب نمایند.

تاراسی با بیان اینکه دامداران، روستاییان و عشایر باید به طور مرتب جایگاه دام را ضدعفونی و آهک پاشی کنند، گفت: از شعله افکن نیز می توان برای ضد عفونی جایگاه دام استفاده کرد.

وی ادامه داد: فضولات ریخته شده در کف سالن شیردوشی بلافاصله بعد از اتمام شیردوشی باید خارج شود، چاله شیردوشی و کف سالن با آب فشار قوی شستشو داده شود، کاشی دیوارها و نرده های جایگاه دوشش برس کشیده شده و کف سالن به طور مرتب با مواد مناسب و مجاز ضدعفونی شود.

تاراسی افزود: کود و فضولات دامی محیط مناسبی برای رشد عوامل بیماریزا است و باعث ماندگاری آلودگی می شود از این رو جمع آوری مرتب و منظم و حمل کود و فضولات و دام های تلف شده به خارج دامداری و حمل و دفع بهداشتی آنها در محل مناسب سبب جلوگیری از انتقال آلودگی می شود.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه دامداران در صورت داشتن علائم مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا از شیردوشی دام جداً خودداری کنند، گفت: رعایت بهداشت فردی شخص شیردوش شامل پوشیدن چکمه و پیشبند، لباس تمیز، کوتاه کردن ناخن ها و شستن دست ها با آب و صابون قبل از شیردوشی ضـروری اسـت و از دستکش مناسب برای شیردوشی نیز باید استفاده شود.

وی با باین اینکه شستشوی پستان گاو قبل از شیردوشی با آب ولرم ضروری است، افزود: سالن شیردوشی باید بعد از هر مرحله شیر دوشی  شستشو و ضدعفونی شود.

تارسای با بیان اینکه توجه به مراقبت های بهداشتی، رعایت ضوابط و استاندارد های بهداشتی و رعایت نکات ایمنی زیستی در دامداری ها می تواند در قطع زنجیره انتقال این ویروس موثر باشد، خاطرنشان کرد: دامداران در صورت مشاهده هر گونه بیماری یا تلفات غیرطبیعی با اکیپ های دامپزشکی منطقه تماس بگیرند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا دام و طيور زنجان سازمان دامپزشکی کشور بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا دام و طيور زنجان سازمان دامپزشکی کشور بهداشت و سلامت وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا دام و طيور زنجان سازمان دامپزشکی کشور بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل