Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@03:23:58 GMT

اقامت گردشگران در گیلان به صفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۳۵۱۲

اقامت گردشگران در گیلان به صفر رسید

رشت - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: اقامت گردشگران در مکان های اقامتی استان در بحران شیوع کرونا به صفر رسیده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان ،حمید رضا آذر پور افزود : شعار امسال در برنامه ریزی نوروزی " گیلان رویایی سبز در بستری از تاریخ کهن " انتخاب شده بود که متاسفانه بدلیل شیوع ویروس کرونا، فعالیت های گردشگری تعطیل شد و از گردشگران خواسته شد به گیلان سفر نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت : در این راستا هیچ واحد پذیرایی در استان حق ارائه خدمات نداشت و برخی خانه مسافرها و واحدهای غیرمجاز که با وجود اطلاع‌رسانی ها ، اقدام به فعالیت و پذیرش مسافر کرده بودند طی هماهنگی با اداره نظارت بر اماکن عمومی استان و بسیج مردم محلی شناسایی ‌شده و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی ادامه داد: به دنبال شیوع ویروس کرونا و مصوبات شورای سلامت در مرکز استان و شهرستان‌ها و با توجه به سطح بالای شیوع این ویروس در استان و ضرورت رعایت ضوابط و آئین نامه‌های بهداشتی در تأسیسات گردشگری و نظارت بر اجرای صحیح ضوابط ابلاغ ‌شده، بازدیدهای انفرادی سازمانی و گروهی بین دستگاهی متشکل از دستگاهای ذیربط از تاسیسات گردشگری استان به‌صورت روزانه، مستمر و با جدیت در حال انجام است.

آذرپور از شهروندان خواست : در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صورت باز بودن قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی که نسبت به ارائه قلیان و ارائه خدمات به مسافران و همشهریان و عدم رعایت موازین بهداشتی مراتب را به شماره تلفن‌های ٠١٣٣٣٧٣٧١٣٠ و ٠١٣٣٣۶١٨۴۶۵ گزارش نموده تا نسبت به پلمب و جلوگیری از فعالیت آن واحد متخلف طی هماهنگی با اداره نظارت بر اماکن عمومی استان و شهرستان مربوطه برای سلامت همه همشهریان اقدام قانونی صورت گیرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گیلان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان در نشست مدیران شهرستان‌ها و معاونان اداره کل در شهرستان ملایر گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش خواهیم کرد تا کارگاه‌های آموزش رایگان صنایع دستی در استان همدان پربار تر از سالهای قبل در راستای رونق اشتغال و تولید برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، محسن معصوم علیزاده امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در ملایر با تلاش مردم و مسئولان شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی بوده که بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است و هنرمندان و مسئولان شهرستان بخصوص فرماندار، شهردار و اعضا شورای شهر و اصناف همواره در جشنواره و رویدادها پای کار بوده و فعالیت خوبی را در راستای رونق گردشگری و صنایع دستی این شهرستان انجام داده‌اند که نتایج آن را به زودی شاهد خواهند بود.

وی افزود: در شهرستان ملایر در حوزه مرمت یخچال میرفتاح، مرمت بازار و سراها، طرح مطالعه بافت تاریخی ملایر و ایجاد بازارچه صنایع دستی اعتبارات مناسبی برای این شهرستان لحاظ شده که امیدواریم با تخصیص اعتبار شاهد فعالیت خوب عمرانی در حوزه میراث فرهنگی در این شهرستان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان ادامه داد: امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است که در حوزه صنایع دستی فعالیت‌های خوبی را در راستای تحقق منویات رهبری می‌توان انجام داد و با برپایی کارگاه‌های آموزش رایگان در توسعه این حوزه تلاش بیشتری باید انجام شود که کارگاه‌های آموزش صنایع دستی امسال با قدرت در همدان اجرا خواهد شد.

معصوم علیزاده اضافه کرد: نشست‌های شهرستانی مدیران و معاونت‌ها، در راستای هم‌افزایی، تبادل نظر، آشنایی با فعالیت‌ها و تبادل افکار انجام می‌شود که قطعاً مثمر ثمر خواهد بود.

کد خبر 747645

دیگر خبرها

  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • نابودی بزرگترین دشت لاله‌های واژگون کشور، خیلی دور، خیلی نزدیک
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • بارش‌های رگباری باران در گیلان