Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@10:00:33 GMT

والدین از ایجاد حس ترس و اضطراب در فرزندان بپرهیزند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۳۸۵۹

والدین از ایجاد حس ترس و اضطراب در فرزندان بپرهیزند

پریسا خانعلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در زمانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا مدارس تعطیل هستند و برنامه‌ها و رویدادهای دیگر هم برگزار نمی‌شود کودکان و نوجوانان بیشتر به حمایت‌های عاطفی پدر و مادر نیازمندند و این امر مستلزم دقت نظر و توجه بیشتر از سوی والدین است.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای ارتباط با بچه‌ها در خانه ادامه داد: لازم است که والدین برای صحبت کردن با فرزندان پیشقدم شوند، با آرامش درباره بیماری با آنان صحبت کنند و اجازه دهند تا کودکان و نوجوانان احساسات خود را بروز دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پژوهشگر علوم رفتاری و تربیتی اضافه کرد: پدران و مادران باید در مورد آنچه فرزندان این روزها از اخبار مختلف به ویژه بیماری کووید-۱۹ می‌شنوند و و می‌بینند با آنان صحبت کنند و ایده‌هایی برای معطوف کردن حواس کودکان به کارهای دیگر مانند ساخت کاردستی و یا هر نوع بازی داشته باشند.

خانعلی به لزوم حمایت از فرزندان اشاره و تاکید کرد:  طبیعی است که بچه‌ها به خاطر از دست دادن زندگی عادی و روزمره غمگین و خسته شوند اما توجه بیشتر والدین و جلب مشارکت آنان در برخی امور خانه می‌تواند از خستگی و بی حوصلگی آنان بکاهد.

وی با بیان اینکه باید رعایت اصول بهداشتی را به طور مرتب به کودکان خود یادآوری شود، اظهارداشت: با این حال نباید این امر به اضطراب و آشفتگی فرزرندان منجر شود و دلهره و استرس را در کودکان ایجاد کند.

استاد علوم تربیتی  و رفتاری دانشگاه آزاد اصفهان با اشاره به اینکه والدین بهترین و نزدیک‌ترین منابع کمک خواهی در زمان ماندن در خانه برای بچه‌ها هستند، افزود: یک رابطه نزدیک و پذیرا نکته کلیدی برای شناسایی هرگونه مشکل جسمی و روانشناختی در کودکان است، بزرگترها علاوه بر نظارت بر رفتار و عملکرد کودک باید به هویت و نیازهایش احترام بگذارند به او کمک کنند تا مهارت‌های خود انضباطی را گسترش دهد.

خانعلی، ایجاد حس اطمینان در کودکان را که به آنان حس تعلق، توجه، مراقبت، عشق و محبت داریم ضروری دانست و گفت: این نکته اهمیت دارد که پدر و مادر شنونده خوبی باشند و اجازه دهند که فرزند با گفتگو، نوشتن، نقاشی، بازی و آواز و یا انواع هنر، عواطف و هیجان‌های خود را بروز دهد.

وی همچنین انجام فعالیت‌های خانوادگی مانند بازی، کارهای خانه و ورزش دسته جمعی را برای افزایش روحیه نشاط و شادابی و افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان و در نتیجه حفظ سلامتی جسمی، روحی و عاطفی موثر دانست.

بر اساس آمار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت  تاکنون ۵۵ هزار و۷۴۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و  جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۴۵۲ نفر رسیده است و  مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۵۵ هزار و ۷۴۳ مورد اعلام شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اعتماد به نفس بازی پدر و مادر کودکان کودکان و نوجوانان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است

به گزارش قدس خراسان،انسیه خزعلی روز جمعه در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز در مشهد افزود: دشمن درحال ترویج معضل بی‌هویتی در بین جامعه است و برای مقابله با آن، رئیس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.
وی ادامه داد: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارت‌های والدین برای بیدارسازی آن‌ها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر این که باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم که این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.
خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکارهای تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.
وی اضافه کرد: پس از ۶ ماه به بهترین افرادی که در استان و شهر خود فعالیت مؤثری در این زمینه داشته باشند، مجوز داده می‌شود که کار را به صورت مستمر ادامه دهند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است