Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بحران کرونا در سراسر جهان باعث شد تا در حدود نیمی از سفر‌های هوایی در جهان متوقف شده و خسارت های مالی بسیاری به شرکت‌های هواپیمایی وارد شود. تاریخ انتشار: 12:48 - 17 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۰۰۵۰ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، ویروس کووید ۱۹ علاوه بر آنکه بخش‌های بسیاری از اقتصاد و تجارت جهانی را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده و آسیب جدی به آن‌ها وارد کرد، ضربه سنگین و جبران ناپذیری به شرکت‌های هواپیمایی نیز وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اعمال قوانین بازدارنده از جمله ممنوعیت پرواز، ماندن در خانه، قرنطینه کردن و فاصله گذاری اجتماعی برای کنترل و متوقف کردن شیوع و گسترش این ویروس، باعث شد تا میلیون‌ها پرواز شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان زمین گیر شوند.

وبسایت فوربز در گزارشی می نویسد بحران ویروس «کرونا » در جهان باعث شده است تا پرواز هواپیما‌ها در سراسر جهان با ۴۰ درصد کاهش رو به رو شود.

به گفته انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی در حدود ۸ هزار و ۵۰۰ هواپیمای مسافر بری (یک سوم کل ناوگان هواپیما‌های مسافربری تجاری در جهان) طی هفته‌های گذشته به دلیل اعمال محدودیت‌های سفر زمین گیر شدند.   بیشتر بخوانید:  صدای کارکنان سردخانه‌ های انگلیس را درآورد میزان جریمه ناقضان قوانین فاصله گذاری اجتماعی در کشورهای جهان  
به گفته این انجمن، ویروس کرونا شوک بزرگی به خطوط هوایی جهان وارد کرده و تحلیل داده‌ ها نشان می‌دهد که خسارت وارد شده به این صنعت، مبلغی معادل ۲۵۲ میلیارد دلار ارزیابی شده است.

ارزیابی داده‌ها نشان می‌دهد که پرواز شرکت‌های هواپیمایی طی ۲ هفته گذشته در ماه مارس در مقایسه با ماه مشابه سال پیش، ۴۱ درصد کاهش داشته است.   اعمال محدویت‌ های سفر باعث شده تا ترافیک هوایی جهان با کاهش بی سابقه‌ ای رو به رو شود.
پیتر هاربیسون، مدیر گروه حمل و نقل هوایی در سیدنی، پیش بینی کرده است بحران کرونا ممکن است بیش از ۸۰ درصد ناوگان هوایی در سراسر جهان را زمین گیر کند.

آمار‌ها نشان می‌دهند میانگین تعداد کل پرواز‌های روزانه در ماه مارس ۲۰۱۹، ۱۷۶ هزار مورد بوده که در ماه مشابه سال ۲۰۲۰ به ۱۴۵ هزار مورد رسیده است.

شرکت‌های هواپیمایی آمریکا همانند بسیاری از کشور‌ها پرواز‌های هوایی را متوقف کرده است.   تاثیر دومینووار زمین گیر شدن پرواز‌ها باعث شد که خطوط هوایی آمریکا روز جمعه اعلام کند که در ماه آوریل و می، ۶۰ تا ۷۰ درصد پرواز‌های داخلی و ۸۰ تا ۹۰ درصد پرواز‌های بین المللی خود را متوقف خواهد کرد.

تصاویر ماهواره‌ ای از فرودگاه‌ های آمریکا نشان می‌دهد که در حدود ۷۰ خطوط هواپیمایی در سراسر جهان در حال حاضر ناوگان هوایی خود را به دلیل بحران کرونا متوقف کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کرونا آمریکا شرکت های هواپیمایی سراسر جهان پرواز ها زمین گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران

تین نیوز

 وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان هوایی باید در صدر اولویت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) باشد، گفت: هما با برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در بخش فنی و پشتیبانی می تواند میزبان تعداد کثیری از هواپیماها برای ارائه خدمات به مردم باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در جلسه هیئت مدیره شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما اظهار کرد: توسعه ناوگان هوایی با هدف ارائه مطلوب به مردم شریف و عزیز ایران در صدر اولویت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

بذرپاش افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به عنوان حامل پرچم کشورمان و با در اختیار داشتن تجربه بسیار گران قدر و ارزشمند در خدمتگزاری به مردم در صنعت هوانوردی، یک افتخار ملی است.

وی با بیان اینکه توسعه ناوگان باید در صدر اقدامات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" باشد، گفت: "هما" با برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در بخش فنی و پشتیبانی می تواند میزبان تعداد کثیری از هواپیماها برای ارائه خدمات به مردم باشد.

بذرپاش در ادامه این نشست با تاکید بر قرار گرفتن برنامه اصلاح و ارتقای سطح خدمات به مسافران در صدر اولویت های "هما" اظهار کرد: مردم باید از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" همواره خاطره خوش در ذهن داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بخش های تهیه بلیت، خدمات پذیرایی، کاهش تاخیر پروازها و خدمات فرودگاهی بر میزان رضایتمندی مسافران بسیار تأثیرگذار است، گفت: ایمنی اصلی ترین اولویت ما در صنعت هوانوردی است و ذره ای قصور در این زمینه پذیرفته نیست.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: رسیدگی به معیشت کارکنان خدوم و شریف "هما" شامل خلبانان، نیروی فنی و پشتیبانی در صف و ستاد با نگاه متفاوت دنبال شود و از هیچ اقدامی کوتاهی نشود.

بذرپاش افزود: مولدسازی دارایی ها و بهینه کردن منابع جزو لاینفک اقدامات "هما" است و ارتقا خدمات از مسیر بهره ور شدن منابع اتفاق می افتد. همچنین از روش های مدیریت مشارکتی و استفاده از تمام ظرفیت های "هما" برای اداره هرچه بهتر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شود.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به حضور نیروهای متخصص و متعهد باید سیستمی جهت به کارگیری توانایی و مشارکت آنها در مدیریت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" طراحی شود.

وزیر راه و شهرسازی بر استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: با کمک این شرکت ها می توان راهکارهای سریع و کاربردی برای برطرف کردن مشکلات پیدا کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!