Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران اقلیت، نوجوان ها و در بسیاری موارد زنان با سرعت بیشتری شغل خود را در آمریکا از دست میدهند چون محل کار آنها بیش از سایر بخش ها تحت تأثیر تعطیلی ناشی از ویروس کرونا قرار گرفته است. ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان ان، با افزایش تعداد افرادی که شغل خود را از دست می دهند، واضح هست که   خطر بیکاری برای برخی گروه ها بیشتر از دیگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کارگران اقلیت، نوجوان ها و در بسیاری موارد زنان با سرعت بیشتری شغل خود را از دست میدهند.

دین بیکر، اقتصاددان ارشد در مرکز تحقیقات اقتصادی و سیاست می گوید:« شکی وجود ندارد که این گروه ها آسیب بیشتر می بینند. آنها در بخش هایی مثل هتل ها، رستوران ها و خرده فروشی ها کار می کنند که تحت تاثیر بیشتری از ویروس کرونا قرار گرفته اند».

 اقلیت ها هم مشاغل خود را مخصوصاً در خدمات نگهبانی و سرایداری از دست می دهند چون اکثر کسب و کارها یا بسته شده اند یا دور کاری می کنند.

 اداره آمار بازار کار اعلام کرد شیوع ویروس کرونا باعث شده تا الان 701 هزار نفر شغل خود را از دست بدهند. این آمار حتی شامل 10 میلیون نفری نمی‌شود که طی دو هفته گذشته برای مزایای بیکاری ثبت نام کرده اند.

 طبق گفته ویلیام راجرز، اقتصاددان ارشد در مرکز هلدریچ در دانشگاه راتچرز گفت:« در حالی که نرخ بیکاری در گزارش‌های رسمی از 3.5 درصد تا 4.4 درصد افزایش یافته، درخواست مزایای بیکاری طی دو هفته گذشته نشان می‌دهد که نرخ واقعی احتمالاً 18.3 درصد برای بزرگسالان است».

هشدار مقام بانک مرکزی آمریکا درباره طولانی شدن ضربه اقتصادی کرونا/نرخ بیکاری به 10 درصد می‌رسدافزایش بی سابقه بیکاری در اسپانیا درپی شیوع ویروس کرونا

وی تخمین می زند نرخ بیکاری برای اقلیت‌ها و کارگران نوجوان احتمالاً بدتر از این است. وی گفت نرخ واقعی برای آمریکایی آفریقایی ها احتمالاً 20.7 است در حالی که آمار رسمی 4.1 را نشان می دهد. نرخ بیکاری کارگران اسپانیایی 18.7 درصد است در حالی که آمار رسمی 6 درصد گزارش شده است. نرخ بیکاری نوجوان ها حداقل 26.7 درصد است که بیشتر از 4.3 درصد گزارش شده توسط آمار رسمی است.

راجرز عقیده دارد نرخ بالاتر بیکاری برای اقلیت‌ها و کارگران جوان به خاطر تحت تاثیر قرار گرفتن بیشتر محل کار آنها توسط سیاست های تعطیلی ملی است.

 انتهای پیام/6

R7586/P/S7,82,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا نرخ بیکاری شغل خود اقلیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود

به گزارش خبرنگار مهر،محسن مولوی ظهر امروز سه شنبه در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استانی و جشنواره امتنان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز اول هفته کار و کارگر امسال، اظهار کرد: رکن اصلی جهش تولید کارگران هستند؛ مقام معظم رهبری فرمودند: کارگران و کارفرمایان دو همکار در جبهه نبرد اقتصادی می‌باشند.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در زمینه فضای اقتصادی کشور و فشارهایی که از سمت دشمنان تحمیل می‌شود، بیان داشت: ما در یک جنگ نبرد اقتصادی تحمیلی هستیم که فرقی با نبرد جنگ تحمیلی دوران دفاع مقدس ندارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سربازان این جنگ تحمیلی کارگران و کارفرمایان هستند یادآور شد: محقق شدن شعار سال با بازوان توانمند این عزیزان محقق می‌شود.

وی درباره راهبرد اول اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذعان داشت: هدایت صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای انجام سرمایه‌گذاری در سطح استان می‌باشد، امسال شاهد عملیاتی و اجرایی شدن طرح‌های سرمایه‌گذاری در سطح استان هستیم و فاز اول حداقل ۴ هزار و پانصد میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در سطح استان است که اتفاق می‌افتد.

مولوی خاطر نشان کرد: راهبرد اول نقش بی‌بدیلی برای ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان و رفع معظل بیکاری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و تعهد راهبرد دیگر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است گفت: در سال ۱۴۰۳ توسط ۳۸ دستگاه اجرایی، میزان ۱۲ هزار ۹۵۱ فرصت شغلی در بخش خدمات، صنعت و کشاورزی ایجاد می‌شود.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: با وحدت و مشارکت کارگران، کارفرمایان، مسئولین دولتی و آحاد دیگر باید بتوانیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

وی به کاهش نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: امسال با مشارکت و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی نرخ بیماری را تک رقمی می‌کنیم.

مولوی خاطر نشان کرد: یادمان باشد از مردانی که بهترین واژه‌های هستی شهید و شهادت را برگزیدند و با نام و خونشان عجین شد غافل نشویم که امروز این آسایش و آرامش را مدیون آن‌ها هستیم.

کد خبر 6093086

دیگر خبرها

  • بوی شورش از درون جشنواره کن ۲۰۲۴ می‌آید/کارکنان در طلب حقوق بیشتر
  • گنجی که فقط کچل‌ها دارند
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آشکار شدن فریبکاری غرب در پیچیدن نسخه‌ آزادی‌خواهی برای دیگران
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود