Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:55:24 GMT

ویچر، رقیب بازی تاج و تخت

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۴۴۵۸

ویچر، رقیب بازی تاج و تخت

ویچر(The Witcher) سریالی است که در ژانر فانتزی، درام و فیکشن ساخته شده است. لورن اشمیت هیسریچ ویچر را ساخته و توسط شبکه تلویزیونی نتفلیکس پخش کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گپ فیلم، پس از موفقیت سریال‌هایی چون گیم‌آوترونز و استقبال کم‌نظیر مخاطبان از ژانر فانتزی، نتفلیکس سراغ ساخت مجموعه‌ای تلویزیونی براساس رمانی به نویسندگی آندژی ساپکوفسکی (Andrzej Sapkowski)، نویسنده لهستانی رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این سریال اولین اقتباسی نبود که از رمان ساپکوفسکی شده بود.

سال ۲۰۰۷، شرکت بازی سازی CD Projekt Red (سی دی پروجکت رد)، اقدام به ساخت یک بازی کامپیوتری بر اساس رمان ویچر کرد. زمانیکه شرکت سی دی پروجکت رد متوجه استقبال کاربران از نسخه اول بازی ویچر شد تصمیم گرفت دنباله بازی را نیز طراحی کند. در نتیجه نسخه دوم و سوم بازی ویچر در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵  ساخته شد.

داستان‌های فانتزی و افسانه‌ای در سال‌های اخیر مخاطبان بسیاری در سراسر جهان داشته؛ به همین خاطر فیلمسازان و سازندگان سریال‌های تلویزیونی گرایش زیادی برای ساخت سریال‌های فانتزی پیدا کردند.

نتفلیکس به عنوان شبکه پخش آنلاین در توسعه و گسترش مخاطبان نقش مهمی را ایفا می‌کند. این شبکه امیدوار است سریال ویچر تبدیل به پدیده‌ای تکرار نشدنی شود.

داستان سریال ویچر

ویچر سریالی درباب شکارچی هیولایی به نام گرالت است. گرالت همانند دیگر  ویچرها انسانی معمولی بود که به واسطه طب سنتی و جادو به ابرانسان تبدیل شده بود. ویچرها توانایی نوشیدن اکسیرهایی را دارند که برای انسان‌های عادی سمی است. گرالت موجودی است که برای کشتن هیولاها استخدام می‌شود.

بازیگرانی چون هنری گاویل، آنیا شالوترا، فریا آلن  و جویی باتی در این سریال ایفای نقش کرده‌اند.

دوبله سریال ویچر به زبان فارسی

برای تماشا و دانلود سریال ویچر(The Witcher) دوبله، می‌توانید به سایت گپ فیلم مراجعه کنید. گویندگانی چون کیکاوس یاکیده، تورج نصر، مینا قیاسپور، سمیه موسوی، فرانک رفیعی طاری، نازنین یاری، سارا جعفری، مرضیه صدرایی و متانت اسماعیلی،به جای شخصیت‌های سریال ویچر صحبت کرده‌اند. مدیر دوبلاژ این سریال احمدعلی جان پناه است.

مجموعه‌های قابل مقایسه با سریال ویچر

این سریال با سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها مقایسه می‌شود. دلیل قیاس این سریال با مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها استفاده از جادو و حضور  الف‌ها است. با این وجود نباید تنها به واسطه حضور الف‌ها و کوتوله‌ها در سریال ویچر آن را همانند ارباب حلقه‌ها دانست.  در ارباب حلقه‌ّها کشتارهای بی هدف وجود ندارد در حالی‌که سریال ویچر پر است از قتل‌های بی‌منطق. به سختی می‌توان تفاوت خیر و شر را در سریال ویچر تشخیص داد.

گفته می‌شود ویچر همانند گیم‌آوترونز است پس نباید فراموش کنیم که سریال بازی تاج و تخت از نظر بصری مخاطبان را راضی نگه می‌داشت. سازندگان ویچر نیز تمام تلاش خود را کرده‌اند تا سریالی حاوی تصاویر به یاد ماندنی بسازند. به همین دلیل هم این سریال تماشاگران را به سرزمین‌های مختلفی چون مجارستان، جزایر قناری، گرن کاناریا، لا پالما، و لا گومرا می‌برد.

فصل اول سریال ویچر از دسامبر ۲۰۱۹ شروع شد و تنها ۸ قسمت داشت. با این وجود سرمایه‌گذاری بسیاری بر روی این سریال شد تا این ۸ قسمت ساخته شود. هرچند زمان و هزینه زیادی صرف این سریال شده با توجه به تعداد قسمت‌های کم سریال، ابهاماتی برای بیننده باقی می‌گذارد. در ابتدا سازندگان سریال ویچر تصمیم به ساخت فیلمی با اقتباس از کتاب ساپکوفسکی داشتند اما وقتی کی لوییجینبیل، معاون آثار بین‌المللی نتفلیکس، پیشنهاد ساخت سریال را مطرح کرد، نظرشان تغییر کرد.

فضای کلی سریال ویچر

سریال ویچر مسیری را که بازی سه گانه ویچر دنبال می‌کند را طی نمی‌کند چون هویت مستقل خودش را دارد. در واقع ویچر یک بازنمایی تازه از رمان نویسنده لهستانی‌اش است.

نکته قابل توجه در سریال ویچر چشم‌های شخصیت‌های آن است. چشمان رنگی و درخشان شخصیت‌های ویچر مانند چشمان بنفش رنفری، عسلی گرالت و رنگ آبی چشمان سیری با استفاده از جلوه‌های ویژه به وجود آمده‌اند. با وجود اینکه استفاده از فناوری‌های سینمایی برای تغییر رنگ چشمان هزینه‌بر است ولی برای اینکه سریال کاملا به دلخواه سازندگانش باشد، این اتفاق افتاد.

فضای کلی سریال ویچر، یادآور شرق اروپا است. از آنجا که نویسنده رمان ویچر آندژی ساپکوفسکی، لهستانی است؛ فضای کتابش نیز یادآور شرق اروپا است. از طرفی سازندگان سریال سعی داشتند تا حدودی به کتاب وفادار باشند به همین دلیل هم از موسیقی مربوط به آن سرزمین استفاده کردند.

داستان سریال ویچر در سه خط زمانی مختلف اتفاق می‌افتد. برای همین تماشاگر باید متوجه تغییر زمانی در سریال باشد. چرا که سریال نتوانسته سیر زمانی را به خوبی مشخص کند. برای همین هم تماشاگر با توجه به نشانه‌ها باید زمان‌های مختلف را کشف کند. نشانه‌هایی که بر اساس آن‌ّها می‌توانید زمان سریال را مشخص کنید زنده بودن فردی است که در قسمت‌های قبلی مرده یا  فرمانروایی است که حکومتش سقوط کرده.

نکته قابل توجه درباره سریال ویچر مکانی است که اتفاقات سریال در آن می‌افتد. به این مکان قاره می‌گوید. در قاره موجودات مختلفی زندگی می‌کنند. پس از برخورد کره‌ها، جهان های مختلف با یکدیگر ادغام شدند و دنیای تازه ای به وجود آورند. دنیایی مملو از هیولاها، خون‌آشام‌ها و گرگینه‌ها.

همچنین در این دنیا موجودات افسانه ای داستان های پریان نیز حضور دارند. فصل دوم سریال ویچر قرار بود بلافاصله پس از اتمام فصل اول ساخته و پخش شود. اما طرفداران این سریال برای تماشای فصل دوم باید تا ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۱ صبر پیشه کنند.

برای تماشا و دانلود فیلم سینمایی جدید دوبله/ زیرنویس می‌توانید به «گپ فیلم: مرجع دانلود فیلم و سریال» سر بزنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گپ فیلم ارباب حلقه سریال ویچر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتالانتا با برتری ۴-۱ مقابل فیورنتینا، رقیب یوونتوس در فینال کوپا ایتالیا شد

دیدار برگشت آتالانتا و فیورنتینا در مرحله نیمه نهایی کوپا ایتالیا ۲۰۲۳/۲۴ با برتری ۴-۱ شاگردان گاسپرینی خاتمه یافت. بازی رفت با نتیجه ۱-۰ به نفع ویولا به پایان رسیده بود تا آتالانتا در مجموع با برتری ۴-۲ راهی فینال شود. یوونتوس دیگر فینالیست این رقابت ها است.

کوپماینرس (۸)، اسکاماکا (۷۵)، لوکمن (۹۰+۴)، پاشالیچ (۹۰+۸) گل های آتالانتا را به ثمر رساندند. مارتینز کوارتا (۶۸) تک گل فیورنتینا را به نام خود ثبت کرد. نیکولا میلنکوویچ مدافع بنفش ها نیز در دقیقه ۵۳ کارت قرمز دریافت کرد.

دیدار فینال میان آتالانتا و یوونتوس در ورزشگاه المپیکو برگزار خواهد شد.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • انعکاس چهره معلم در قاب جادو
  • برای کار التماس نمی‌‌کنم
  • پوستکوعلو: اهمیت رویارویی با آرسنال برای جلوگیری از اوج‌گیری رقیب‌ اصلی‌مان را درک می‌کنیم
  • بایرلورکوزن رقیب جدی یوونتوس در مسیر جذب ریکاردو کالافیوری
  • علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!
  • داوری‌ها امسال به ضرر استقلال و ناخواسته به سود تیم رقیب بود / تراکتور حتی گل محمدی را هم بیاورد شکننده است
  • لیگ ملت‌ها: لیست رقیب ایران با حضور فوق‌ستاره
  • فلاحت‌زاده: داوری‌ها امسال به ضرر استقلال و ناخواسته به سود تیم رقیب بود / تراکتور حتی گل محمدی را هم بیاورد شکننده است
  • دانلود پدرخوانده فصل ۳ قسمت ۱ اول ( قسمت 1 فصل 3 پدرخوانده ) با حجم نیمه رایگان
  • آتالانتا با برتری ۴-۱ مقابل فیورنتینا، رقیب یوونتوس در فینال کوپا ایتالیا شد