Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@09:49:31 GMT

فعال سازی واحد‌های راکد استان فارس

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۴۵۵۸

فعال سازی واحد‌های راکد استان فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا ایزدی با اعلام برنامه‌های سال ۹۹ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، گفت: بهره مندی از نقطه نظرات و دیدگاه‌های بخش خصوصی، به بهره برداری رسیدن واحد‌های نیمه تمام در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان، گسترش مبادلات تجاری با کشور‌های همسایه، تزریق منابع نقدینگی برای واحد‌هایی که زیر ظرفیت فعایت دارند و فعال سازی واحد‌های راکد از جمله راهبرد‌ها و اهداف مورد نظر این سازمان در سال جهش تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال رونق تولید گفت: در سال رونق تولید برای سازمان‌های استانی نیز متناسب با هفت راهبرد اصلی و ۳۱ برنامه سازمانی از طرف وزارتخانه متبوع، برنامه‌هایی مشخص و اهدافی تدوین شد که با توجه به این اهداف عملکرد نه ماهه منتهی به آذر ماه ۱۳۹۸ استان‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و استان فارس رتبه ۴ کشوری در بین سازمان‌های صمت کشور را احراز کرد.

ایزدی افزود: ازجمله اهداف ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان‌های استانی به بهره برداری رسیدن واحد‌های تولیدی، ایجاد اشتغال، راه اندازی واحد‌های غیر فعال به ظرفیت رساندن واحد‌هایی که پایین‌تر از ظرفیت کار می‌کنند، پایش مستمر طرح‌های نیمه تمام، حمایت از طرح‌های تولیدی در قالب تسهیلات رونق تولید بوده است که با تلاش و کوشش شبانه روزی مسوولین عالی استانی، همکاران، تشکل‌های بخش خصوصی و فعالان عرصه اقتصادی بحمداله محقق شد.

او در ادامه به دیگر برنامه‌ها و شاخص‌های ارزیابی اشاره و بیان کرد: برگزاری میز‌های تخصصی، تحقق توسعه صادرات غیرنفتی استان، پشتیبانی از تولید مواد معدنی دارای ارزش افزوده بالا، دریافت حقوق دولتی معادن، برگزاری نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل، تجهیز واحد‌های صنفی به صندوق مکانیزه فروش، ایجاد و توسعه فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و جذب سرمایه گذار خارجی ازجمله مهمترین شاخص‌های ارزیابی براساس ارزیابی عملکرد در سطح ملی بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان فارس تاکید کرد: رسیدن به اهداف سازمانی تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت و کسب رتبه برتر در حوزه عملکرد رونق تولید نتیجه تلاش‌ها و فعالیت‌های مجدانه همکاران ستادی و شهرستانی سازمان است.

ایزدی گفت: هفت محور در زمینه‌های توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه معادن و صنایع معدنی، توسعه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان با تغییر رویکرد از مونتاژکاری به نوآوری، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت و تأمین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری در اولویت اقدامات سازمان صمت فارس درسال ۹۸ بوده است که این توفیقات حاصل شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن جهش تولید رونق تولید واحدهای راکد معدن و تجارت استان فارس رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان؛ نشست مسئولان بنیاد ملی نخبگان با جمعی از نخبگان حوزه کار با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رئیس بنیاد ملی نخبگان و سیدسلمان سیدافقهی قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

سیدافقهی قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان در این نشست با اشاره به آیین‌نامه پایش و نگهداشت نخبگان گفت: پس از ابلاغ آیین‌نامه جذب نخبگان از سوی هیئت وزیران، آیین‌نامه پایش و نگهداشت نخبگان به همت سازمان اداری و استخدامی کشور مصوب و ابلاغ شد.

سیدافقهی با تاکید بر ضرورت اجرایی‌سازی این آیین‌نامه و شناسایی فعال نخبگان گفت: برخی از نخبگان در بدنه دستگاه‌ها، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی حضور دارند اما از طریق گزینش بنیاد، به عنوان نخبه خودشان را معرفی نکردند و در خوداظهاری‌ها مشارکت نداشتند، به همین جهت با همکاری سازمان اداری و استخدامی، آیین‌نامه پایش و نگهداشت نخبگان تدوین شد تا بتوانیم آنها را شناسایی و به جامعه نخبگان اضافه کنیم تا ضمن رصد مسیر پیشرفت، اقدامات تسهیلگر لازم جهت رفع موانع در مسیر فعالیت آنها را در دستور کار قرار دهیم.

ضرورت توجه به نخبگان فعال در بخش خصوصی

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه تدوین و جمع‌بندی شیوه‌نامه، وظیفه سازمان اداری و استخدامی است و بنیاد ملی نخبگان وظیفه پیگیری دارد، گفت: نمی توانیم تنها منتظر نتیجه ماموریت سازمان اداری استخدامی بمانیم چرا که حیطه فعالیت این سازمان بخش دولتی است و این در حالیست که درصد زیادی از این نخبگان در بخش خصوصی فعال هستند.

سیدافقهی راه‌اندازی «خانه نخبگان» را محلی برای اجماع تفکر نخبگان علمی، کاری و دیگر عرصه‌های نخبگی در بخش خصوصی و دولتی توصیف کرد و گفت: در سال جاری راه اندازی خانه نخبگان را که از قدیم در سند راهبردی کشور در امور نخبگان ذکر شده بود در دستور کار قرار داده‌ایم تا این امر به فعلیت برسد.

حاکمیت ساز و کار انتخابی در خانه نخبگان

وی در ادامه با اشاره به اینکه خانه نخبگان به تفکیک استان‌ها تشکیل می‌شود، تصریح کرد: در هر استان پنج کارگروه نخبگانی از جمله کارگروه تولید و اشتغال تدارک دیده شده که ذیل آنها میزهای تخصصی مختلفی تشکیل خواهد شد و تلاش ما بر این است که در مجموعه خانه نخبگان، ساز و کار انتخابی حاکم باشد به نحوی که جامعه نخبگانی به دست خود نخبگان اداره شود.

سیدافقهی با تاکید بر اینکه در بحث خانه نخبگان، بنیاد فقط در جایگاه سیاست‌گذاری و نظارت فعال است، نیز گفت: بنیاد ملی نخبگان این مجموعه را رصد و حمایت می کند و بدون شک مزیت‌های طرح خانه نخبگان بعد از رونمایی و اجرا برای نخبگان تمامی عرصه‌ها محرز خواهد شد.

وی همچنین از پیشنهاد تشکیل صندوق توسعه اثربخشی نخبگان و استعدادهای برتر خبر داد و گفت: لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی در کمیسیون دولت به‌عنوان اولین قانون در حمایت از نخبگان در حال بررسی است و با توجه به اینکه شرکت‌های خصوصی ممکن است توان تحقیق و توسعه و ارائه بورسیه‌های تحصیلی و یا حمایت از طرح‌های پژوهشی را نداشته باشند، پییشنهاد تشکیل صندوق توسعه اثربخشی نخبگان و استعدادهای برتر با هدف حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان و طرح‌های دیگر نخبگان در بندهای این لایحه ارائه شده است.

نخبگان کار و دانش مکمل یکدیگرند

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان در پایان با تاکید بر اینکه همکاری با نخبگان کار، به سبب اشتراک تجربه، به درک و شناسایی دقیق مسائل و مشکلات می انجامد و برای تبیین نقشه راه بنیاد سودمند است، گفت: نباید نخبگان کار و دانش را از هم جدا دانست چرا که در عمل نسبت به هم مکمل هستند. خانه نخبگان با عنایت به این مسائل، تجربه و دانش نخبگان تمام عرصه‌ها را جمع آوری می‌کند و انشالله با حضور فعال اعضای آن در دستگاه‌ها گام بزرگی در حل مشکلات و توسعه کشور برخواهد داشت.

شایان ذکر است، در این نشست، نخبگان حوزه کار و صنعت به معرفی دستاوردهای خود در راستای توسعه اقتصادی کشور پرداختند و ضمن بیان انتقادات و پیشنهادات، اقدامات حمایتی لازم را از بنیاد ملی نخبگان مطالبه کردند.

کد خبر 6094058 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است