Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مدیران ارشد قضائی استان یزد در سال جاری، با بیش از ۲۲ هزار نفر از مراجعین به دادگستری ملاقات چهره به چهره با ۲۶ نفر از مدیران ارشد دادگستری استان داشتند و ضمن استماع درخواست‌های مردم، دستورات مقتضی در چارچوب قانون را صادر کردند.

وی با اشاره به رشد ۱۱ درصدی ملاقات‌ها در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن افزود: در مرکز استان، یک بخش از ملاقات‌ها در دادگستری کل استان توسط رئیس کل دادگستری، قائم مقام رئیس کل و معاون قضائی انجام گرفته و بخش دیگری نیز توسط رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد و دادستان مرکز استان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس زاده، ملاقات چهره به چهره با مردم را از اولویت‌های رئیس کل دادگستری استان یزد اعلام کرد و گفت: همین رویکرد، گره‌های بسیاری را از گرفتاری‌های مردم گشود.

وی یادآور شد: در حال حاضر همه رؤسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های استان یزد، یک زمان مشخص در طول روز و یا هفته را برای ملاقات با مراجعین اختصاص داده‌اند.

عباس زاده خاطرنشان کرد: گرچه اواخر سال گذشته و شرایط کنونی کشور به واسطه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هر گونه تجمع ممنوع و به تبع ملاقات‌های عمومی لغو شد اما دستگاه قضائی همواره آماده است تا شنوای درد و دل‌ها و دغدغه‌های مردمی باشد.

مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان یزد، ایجاد سامانه ثبت نام غیر حضوری و اخذ نوبت الکترونیک را اقدامی برای تسهیل کار مراجعین عنوان کرد و گفت: سایت دادگستری استان یزد با آدرس http://dadgostari-yz.ir سامانه اخذ نوبت برای ملاقات مردمی ایجاد شده است که با بازگشت کشور به شرایط نسبت به ثبت نام برای ملاقات حضوری با مقام‌های ارشد قضائی استان اقدام خواهد کرد.

گفتنی است؛ ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری یزد چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شود و سامانه نوبت دهی برای ملاقات که بر روی سایت دادگستری راه اندازی شده است هر سه شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۳ درخواست‌ها برای ملاقات با مسئولان ارشد قضائی استان را ثبت می‌کند که متأسفانه در حال حاضر به علت محدودیت‌های ایجاد شده به واسطه ویروس کرونا این ثبت نام انجام نمی‌گیرد.

کد خبر 4892718

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد حسین عباس زاده ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام فاصله گذاری اجتماعی شهرکرد گرگان طرح غربالگری روز طبیعت سال جهش تولید بیرجند ضدعفونی بارش باران دادگستری استان برای ملاقات استان یزد رئیس کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پوریانی عصر سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری استان بر اهمیت وضرورت اجرایی شدن سند تحول قضائی در دادگستری استان تاکید کرد وگفت: در راستای نیل به اهداف سند تحول قضائی فرایند به رسیدگی پرونده‌ها باید به گونه‌ای باشد که در کمترین زمان و با دقت فراوان انجام شود.

پوریانی تصریح کرد: سند تحول قضائی وبرنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ باید به صورت مشخص برای هریک از مجریان تعیین ومراحل مختلف اجرای آن به دقت پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی خاطرنشان کرد: مقدمات اجرای موضوعات و بندهای مختلف سند تحول قضائی دراستان باید دراسرع وقت فراهم وتبیین شود و مهم‌ترین واثربخش ترین راهکارهای سند تحول به صورت منظم در دستور کار هریک از مجریان ومعاونان قرار گیرد.

پوریانی به اهمیت ایجاد انگیزه درهمکاران قضائی واداری اشاره کرد وگفت: بی شک اجرای درست سند تحول نیازمند انگیزه وهمت همکاران دادگستری استان است براین اساس، توجه به همکاران و ایجاد انگیزه در آنان برای اجرای مسئولیت‌های محول شده در سند تحول ضروری است.

وی همچنین اهمیت همکاری وتعامل بخش‌های مختلف بدنه دستگاه قضائی در اجرایی شدن سند تحول را مورد تاکید قرار داد واظهار کرد: انجام هریک از تکالیف محول شده در سند تحول به عهده‌ی همه ما است و باید پاسخگوی تک تک بندهای مقرر در سند تحول باشیم.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: درحوزه های مختلف به ویژه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم باید ازدستگاه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، سیاسی، اقتصادی واجرایی مطالبه گری وازهمه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد تا دستگاه‌های مختلف به وظیفه خود به درستی عمل کنند ودرپی آن زمینه‌های بروز ناهنجاری‌های مختلف در جامعه وتشکیل پرونده‌های مختلف شکل نگیرد.

پوریانی همچنین براهمیت اجرای احکام قضائی، تقویت جایگاه دادسرا، به کارگیری قضات شجاع، انقلابی ونترس دردادسراها، مدیریت درست پرونده‌های قضائی، اتخاذ راهکارهای مناسب درجهت کاهش اطاله دادرسی، رفع مشکلات مردم و همکاران قضائی تاکید کرد.

کد خبر 6086831

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • ملاقات مردمی رییس کل دادگستری مازندران
  • اجرای سند تحول قضایی در مازندران
  • سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی