Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-با توجه به اینکه وزارت رفاه مسئول شناسایی متقاضیان وام ۲ میلیون تومانی کرونا شده، اما هنوز دستورالعملی ابلاغ نکرده است.

اواخر بهمن ماه سال ۹۸ اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شد. با شیوع این ویروس که منجر به ماندن در خانه و قرنطینه خانگی شد بسیاری از کسب و کار‌ها نیز ضربه خوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای جبران بخش کمی از این کسب و کار‌ها دولت اعلام کرد که وام ۱ تا ۲ میلیونی پرداخت می‌کند.

بر اساس اعلام دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول شناسایی واجدین شرایط و اعطای وام شده است.

با پیگیری‌های خبرنگار از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص شد که هنوز هیچ دستورالعملی برای اعطای وام به این وزارتخانه نرسیده است.

مشخص نیست این وام به چه کسانی و با چه شرایطی تعلق می‌گیرد، بعد از ارسال دستورالعمل به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

14 فروردین بود که در خبر عنوان شد: اسحاق جهانگیری دستورالعمل اختصاص کارت اعتباری ۱ و ۲ میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر را ابلاغ کرده است.

براین اساس، این کارت‌ها در طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع کرونا براساس دستورالعمل ابلاغی معاون اول رییس جمهور به اقشار آسیب‌پذیر فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و کرایه‌های بین‌شهری، دستفروشان و کارگران فصلی تا سقف ۴ میلیون خانوار به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعلق می‌گیرد.

بانک‌های عامل همان بانک واریز کننده یارانه افراد بوده و موظفند ۴۸ ساعت پس از اعلام وزارت کار، به ترتیب اعتبار ۱ میلیون تومانی را در کارت خانوارهای یک نفره و ۲ میلیون تومانی را در کارت خانوار بیش از یک نفره فاقد درآمد ثابت منظور نمایند.

بازپرداخت طی ۲۷ ماه که ۳ ماه آن تنفس است صورت می گیرد و ۸ درصد از سود ۱۲ درصدی آن توسط دولت به بانک‌ها پرداخت می شود.

مشمولین نیازی به مراجعه به بانک‌ها نداشته و بانکها با اخذ تعهد الکترونیک می توانند اقساط را از یارانه و کمک هزینه معیشتی افراد کسر نمایند.

دارابودن چک برگشتی و اقساط معوق بانکی مانع دریافت این تسهیلات نمی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی ۲ میلیون تومانی وزارت تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا عسگریان در این باره اظهار کرد: از ابتدای طرح کالابرگ تسویه حساب با فروشندگان با فاصله اندک انجام می‌شد؛ به این معنی که از زمان اجرای طرح کالابرگ، به محض انجام خرید و به تناسب فاکتورها و براساس دقت‌هایی که بر فروش محصولات در فروشگاه‌ها صورت می‌گرفت، بین دو تا سه روز با فروشگاه‌ها تسویه می‌شد.

طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد + جزئیات

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه معمولا تا ساعت ۱۲ هرشب تمام فعل و انفعالات مالی با فروشگاه‌ها نهایی می‌شد، گفت: نوزدهم هر ماه با فروشگاه تسویه حساب صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: اما در مرحله سوم طرح فجرانه در تسویه دولت با فروشگاه‌ها فاصله‌ای افتاده که قرار است طی چهار روز آینده تسویه نهایی انجام شود.

به گفته عسگریان، بدهی دولت به فروشندگان کمتر از ۲ همت است.

کد خبر 849591 برچسب‌ها يارانه معيشتي وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خبر مهم کالا برگ (کوپن) یارانه

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کار‌های سکو‌های داخلی
  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیات علمی
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان