Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگر جوان حین نصب داربست دچار برق‌گرفتگی شد و جان باخت. ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ اجتماعی حوادث نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ ساعت 23:45 شب گذشته حادثه برق‌گرفتگی برای یک کارگر به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران، آتش‌نشانان ایستگاه 63 و تیم نجات 15 را به محل حادثه در جاده خاوران شرق، بلوار اصلی شهرک صنعتی خاوران اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید خدابنده؛ فرمانده آتش‌نشانان حاضر در محل، درباره جزئیات این حادثه گفت: پس از رسیدن به محل مشاهده شد جوان نصاب داربست حین کار در ارتفاع حدوداً پنج متری از سطح زمین، با اتصال میله داربست به سیم برق دچار حادثه شده، بر روی داربست به حالت معلق درآمده و در معرض سقوط قرار گرفته است.

وی افزود: آتش‌نشانان پس از درخواست عوامل برق برای قطع جریان برق و ایمن شدن محل، با رعایت نکات ایمنی اقدام به آزاد کردن وی از روی داربست و انتقال به سطح زمین کردند.

این فرمانده آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: پس از حضور عوامل اورژانس در محل حادثه، این کارگر مورد معاینه قرار گرفت که متأسفانه مرگ وی بر اثر برق‌گرفتگی توسط پزشک تأیید شد.

خدابنده ادامه داد: پس از ایمن کردن محل و تحویل جسد به عوامل انتظامی حاضر، آتش‌نشانان به عملیات خود پایان دادند.

این فرمانده آتش‌نشانی خطاب به کارگرانی که در شغلهای مشابه مشغول به فعالیت هستند گفت: در هنگام کار مخصوصاً در تاریکی شب از ایمن بودن محل و ارتفاع لوله‌های فلزی در حریم برق اطمینان حاصل کنند تا از بروز این گونه حوادث مرگبار جلوگیری شود.

خاکسترشدن منزل مسکونی بر اثر انفجار و آتش‌سوزی شدید + تصاویر5226 مرتبه ضدعفونی اماکن شهری توسط سازمان آتش‌نشانی تهران + تصاویر

انتهای پیام/

R1370/P/S2,1392/CT12 واژه های کاربردی مرتبط حوادث آتش‌نشانی تهران آتش‌نشانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوادث آتش نشانی تهران آتش نشانی حوادث آتش نشانی تهران آتش نشانی آتش نشانان برق گرفتگی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حریق در یک انباری ۲۰ متری واقع در خبابان لاله‌زار خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در یک انباری کوچک به مساحت حدود ۲۰ مترمربع که در طبقه دوم یک واحد صنفی قرار داشت رخ داده است. داخل این انبار لوازم و قطعات فلزی مربوط به لوستر و ... نگهداری می‌شد که آتش‌نشانان بلافاصله برای اطفاء حریق وارد عمل شده و موفق شدند تا شعله‌های آتش را در عرض چند دقیقه مهار و به طورکامل اطفاء کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه درپی این حریق دود زیادی به آسمان بلند شده بود، اظهارکرد: همچنین با توجه به عرض کم خیابان لاله‌زار ترافیکی نیز در این مسیر ایجاد شده بود که همین موضوع موجب حساسیت کسبه و برخی از شهروندان شده بود، اما خوشبختانه این حریق بسیار جزئی بود و هیچگونه خسارت جانی به دنبال نداشت.

به گفته ملکی، آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه بازگشتند. کارشناسان آتش‌نشانی هم علت این حادثه را بررسی و اعلام خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • وقوع ۶۷ مورد حادثه در پی توفان سبزوار
  • تکرار نشست زمین در خیابان شهیدان کاظمی/عمق فرونشست ۴ متر است
  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • ماهیگیری در رودسر بلای جان جوان ۲۲ ساله شد
  • جوان گیلانی بر اثر برق گرفتگی جان باخت
  • جان باختن جوان ۲۲ ساله بر اثر برق گرفتگی در شهرستان رودسر
  • غرق شدگی ۵ نفر در شهرستان‌های فارس
  • ماهیگیری جان یک پسر جوان را گرفت
  • مرگ یک جوان ۲۲ ساله بر اثر برق گرفتگی در واجارگاه رودسر
  • سقوط جوان ۲۵ ساله از نورگیر طبقه سوم در اصفهان