Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:27:27 GMT

مایحتاج روستاهای هرمزگان بدون هیچ مشکلی تامین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۵۷۸۰

مایحتاج روستاهای هرمزگان بدون هیچ مشکلی تامین می‌شود

مجید سلحشور روز یکشنبه در گفت وگوبا ایرنا اظهار داشت:‌ از روز اول اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی این هیچگونه محدودیتی در خصوص تامین مواد غذایی مردم وجود نداشته و گزارشی نیز در این خصوص واصل نشده است.

وی ادامه داد: چنانچه مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد دهیاران به فرمانداری‌ها اطلاع می‌دهند و مساله رفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرمزگان دارای افزون بر ۸۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی در یک هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه است که درحال حاضر ۴۸۱روستای آن بدلیل کوچک بودن بدون دهیاری است.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتقال کووید ۱۹ به صورت فرد به فرد و راه‌های احتمالی  آن از طریق انتشار از راه هوا، تماس نزدیک با انسان مبتلا و دست زدن به وسایل آلوده  است.

مهم ترین راه برای پیشگیری از ابتلا و قطع زنجیره شیوع ، پرهیز از حضور در تجمعات و ترددهای غیر ضروری ، ماندن در خانه ،  توجه به توصیه های بهداشتی و رعایت اصول ،تعطیلی صنوف غیرضرور و دوری از ترس و اضطراب ذکر شده است.

 این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

اتاق خبر صبا - نستوه - ویرایش خبرگزاری - نسخه 6.8.13، ساخت 20200304.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا روستائیان هرمزگان بندرعباس پروندهٔ خبری کرونا و قشرهای آسیب پذیر کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا روستائیان هرمزگان بندرعباس کرونا ویروس کرونا روستائیان هرمزگان بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار

حسین صادقی معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای هرمزگان در این زمینه گفت: اکنون آب مورد نیاز روستا‌های بخش گابریک ازجمله علی آباد به صورت نوبت بندی و هر سه روز یکبار معادل نیاز کل مجتمع های روستایی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین نیاز آبی این مجتمع وجود ندارد افزود: یکی از چالش‌های پیش روی ما در این روستا‌ها ذخیره بیش از اندازه آب به وسیله خانوار‌ها در مخازن بزرگ موجود در منازل است.

بیشتر بخوانید:

مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی

معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای هرمزگان گفت: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، تامین آب شرب پایدار این منطقه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • آب شرب پایدار ۲ هزار ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • شورای تامین اجازه نداد؛ بازی پرسپولیس / استقلال با نساجی بدون زنان
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • پرسپولیس و نساجی بدون حضور بانوان