Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@21:54:48 GMT

بازار کار زمستان 98 در یک نگاه/ 2.7 میلیون نفر بیکار بودند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۵۹۳۴

بازار کار زمستان 98 در یک نگاه/ 2.7 میلیون نفر بیکار بودند

نرخ بیکاری در زمستان سال 98 به 10.6 درصد رسید. طبق آمار حدود 62 میلیون نفر جمعیت 15 ساله و بیشتر بوده که 57.6 درصد آنها غیرفعال بوده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نرخ بیکاری در زمستان سال 98 به 10.6 درصد رسید. طبق آمار حدود 62 میلیون نفر جمعیت 15 ساله و بیشتر بوده که 57.6 درصد آنها غیرفعال بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از تعداد شاغلان که حدود 23.5 میلیون نفر هستند بالغ بر 58.7 درصد با 44 ساعت کار در هفته و 37.6 درصد اشتغال کمتر از 44 ساعت کار در هفته و 3.8 درصد نیز غایب موقت بوده اند.

بررسی نسبت اشتغال جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر بیانگر آن است که ۳۷.۸ درصد از جمعیت در سن کار (۱۵ ساله و بیشتر) شاغل بوده اند. این شاخص در بین مردان بیشتر از زنان و در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری بوده است.

بررسی نرخ مشارکت اقتصادی نرخ فعالیت جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر نشان میدهد که ۴۲.۴ درصد جمعیت در سن کار ۱۵ ساله و بیشتر از نظر اقتصادی فعال بوده اند؛ یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته اند. همچنین نتایج نشان میدهد که نرخ مشارکت اقتصادی در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی کمتر بوده است. 

بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور نشان می دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان ۱۳۹۷)، ۱.۱ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیکاری زنان مشارکت بیکاران ۱۵ ساله و بیشتر میلیون نفر بوده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۱۲ میلی‌متری باران در رومشکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: متوسط بارش باران در استان را ۵۹ میلی‌متر عنوان کرد و گفت: بیشترین بارندگی با ۱۱۲ میلی‌متر در رومشکان و کمترین میزان بارندگی در سیلاخور  با ۲۶ میلی‌متر ثبت شده است.
بهروز مرادپور، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط لرستان، گفت: از شبانه‌روز گذشته شاهد بارش باران با شدت و ضعف در تمامی نقاط استان هستیم.
مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه میزان متوسط بارش‌ها در استان نسبت به سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است، گفت: با این وجود این آمار نسبت به بلند مدت یک درصد کاهش را نشان می‌دهد.
مرادپور گفت: از شدت بارش‌ها طی ساعات غروب امروز جمعه کاسته و سامانه بارشی امشب از آسمان لرستان خارج می‌شود.

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۱۲ میلی‌متری باران در رومشکان
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است