Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید وحید احمدی طباطبایی در جمع خبرنگاران در خصوص احتمال بازگشایی تعدادی دیگر از اصناف اظهار کرد: با شیوع کرونا، مردم از ۳۰ بهمن همکاری خوبی داشتند اما باید در نظر داشت که مردم را تا یک حدی می‌توان در خانه نگه داشت و این وضعیت در خصوص اصناف هم صادق است.

وی با اشاره به اینکه باید مشکلات اصناف را هم مورد توجه قرار دهیم، افزود: تعطیلی موقت برخی کارخانجات می‌تواند مشکلاتی را به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طباطبایی با بیان اینکه در حال حاضر ضمن توجه ویژه به بحث سلامت مردم باید مسائل اقتصادی دیده شود، گفت: ممکن است اختلاف نظرهایی بین وزارت بهداشت و سیاست‌های کلی ستاد ملی مدیریت کرونا وجود داشته باشد که طبیعی است و باید در مجموع خیر الامور را در نظر بگیریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: اگر شغلی می‌خواهد شروع به کار کند باید به گونه‌ای باشد که کمترین ضرر به سلامت مردم زده شود.

وی با اشاره به اینکه باید فاصله افراد حفظ شود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط کار احتمال انتقال ویروس پایین بیاید، تاکید کرد: افراد به محض اینکه علامت دار شدند باید در خانه بمانند و از مراجعه به محل کار پرهیز کنند.

احمدی طباطبایی با اشاره به اینکه وضعیت کشورها قابل قیاس با یکدیگر نیست، تصریح کرد: کره جنوبی به لحاظ اقتصادی قوی است و تعطیلی دو ماهه کارخانجات مشکل خاصی برایشان ایجاد نمی‌کند اما ما باید در کشور بر اساس شرایط خودمان تصمیم بگیریم.

وی گفت: هر کشوری باید به صورت بومی و براساس شرایط ویژه خودش تصمیم گیری کند، ایتالیا و کره در زمینه کرونا به گونه‌ای رفتار کردند که حکومت نظامی شد و مردم حتی به خیابان‌ها هم نمی‌آمدند اما در کشور ما بسته به شرایط بومی به گونه‌ای دیگر عمل شد و مردم به نسبت همکاری خوبی داشتند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه اگر همکاری مردم نبود شاید به سطح حکومت نظامی هم می‌رسیدیم، بیان کرد: در شرایط حساس کنونی در کنار اهمیت سلامتی باید توجه داشت که اقتصاد هم بسیار مهم است.

احمدی طباطبایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص میزان ابتلای کادر درمان به کرونا بیان کرد: کادر درمان سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و خوشبختانه در استان کرمان مرگ و میر در کادر درمان نداشتیم علیرغم اینکه از ابتدای اپیدمی تا روز گذشته ۳۰ نفر از این افراد دچار بیماری شده‌اند.

وی گفت: کادر درمان به دلیل تماس بیشتر با بیماران مبتلا به کرونا بیشتر درگیر این بیماری می‌شوند و افزایش آمار کادر درمان طبیعی است ضمن اینکه نمونه گیری بیشتری از آنها انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در زمان پیش از کرونا و بعد از طرح تحول سلامت در برخی بخش‌های بیمارستان‌ها با کمبود کادر پرستاری مواجه بودیم اما در زمان اپیدمی کرونا بسیاری از بخش‌های دیگر مانند جراحی ترمیمی تعطیل شدند؛ به همین دلیل پرستارهای بخش‌های گفته شده به کمک بخش‌های درگیر بیماری‌های تنفسی آمده‌اند.

وی گفت: در هر حال باید بپذیریم که در شرایط کنونی کادر درمانی فشار زیادی را تحمل می‌کنند و اگر این افراد خسته شوند کسی نمی‌تواند جایگزین آنها شود و در واقع کادر درمانی خودشان را وقف مردم می‌کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جراحی دانشگاه علوم پزشکی کره جنوبی مرگ مسائل اقتصادی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران