Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@10:16:20 GMT

تاثیرات کرونا بر اقتصاد عربستان

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۶۸۶۳

تاثیرات کرونا بر اقتصاد عربستان

تحلیل گران بانک میتسوبیشی از قطعی بودن پیامدهای ناشی از ویروس کرونا بر روی اقتصادهای عربی منطقه خبر دادند.

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از بلومبرگ، تحلیل گران بانک میتسوبیشی با قطعی دانستن پیامدهای ویروس کرونا بر روی اقتصاد کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نوشتند که این پیامدها بزرگ تر از چیزی خواهند بود که پیشتر تصور می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احسان خمان، مدیر مرکز مطالعات و استراتژی این بانک گفت: مدل سنجی های ما نشان می دهند که متوسط رشد اقتصادی شش کشور عضو شورای همکاری (عربستان، امارات، قطر، کویت، بحرین و عمان) در سال ۲۰۲۰ معادل ۲.۱ درصد خواهد بود که این رقم ۰.۷ درصد کمتر از رقم پیش بینی شده قبل از زمان آغاز بحران کرونا بوده است. در سناریو بدبینانه این رقم حتی می تواند تا ۱.۷ درصد نیز کاهش یابد.

با توجه به وابستگی بالای اقتصاد این کشورها به درآمدهای ناشی از صادرات نفت، گاز و فرآورده های نفتی، کاهش شدید قیمت نفت در روزهای اخیر می تواند فشار مضاعفی به این کشورها وارد کند. روند گسترش شیوع کرونا در این کشورها کماکان ادامه دارد و این مساله باعث تعطیلی کسب و کارها و پروازهای بین المللی نیز شده است. انتظار می رود عربستان به دلیل تعطیلی موقت حج از حدود ۱۳ میلیارد دلار درآمد محروم شود.

هم چنین یکی دیگر از دلایل کاهش رشد اقتصادی این کشورها، تعطیلی موقت بخش بزرگی از اقتصاد چین است. این کشور در حال حاضر بزرگ ترین وارد کننده نفت از عربستان است و گردشگران چینی نیز سال گذشته بیشترین شمار ورود به امارات را داشته اند به گونه ای که شمار گردشگران چینی بازدیدکننده از امارات سال قبل از یک میلیون نفر گذشت. روند کنونی می تواند تجارت کشورهای عربی را با چین دچار اخلالی جدی کند.

این بانک رشد اقتصادی امسال عربستان را ۱.۴ درصد ( ۰.۸ درصد کاهش در مقایسه با گزارش قبلی)، امارات را ۱.۶ درصد( ۰.۹ درصد کاهش در مقایسه با گزارش قبلی)، قطر را ۲.۴ درصد ( ۰.۴ درصد کاهش در مقایسه با گزارش قبلی)، عمان را ۲.۱ درصد ( ۱.۶ درصد کاهش در مقایسه با گزارش قبلی)، کویت را ۲.۳ درصد ( ۰.۸ درصد کاهش در مقایسه با گزارش قبلی) و بحرین را ۱.۹ درصد ( ۰.۲ درصد کاهش در مقایسه با گزارش قبلی) پیش بینی کرده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: عربستان پول نیوز امارات ویروس کرونا قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران

تین نیوز

بیش از ۶۴ میلیون تردد فروردین ماه امسال در جاده های مازندران ثبت شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: برابر آمار به دست آمده از ۱۱۲ سامانه تردد شماری منصوب در محورهای استان مازندران طی فروردین بیش از ۶۴ میلیون از انواع وسایل نقلیه در جاده های استان در حال تردد بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود سه درصد افزایش یافته است.

حسن جهانیان افزود: تردد در محورهای مواصلاتی استان با استان های مجاور در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود ۷.۵ درصد افزایش داشته و به بیش از پنج میلیون ۷۴۵ هزار تردد رسیده است.

جهانیان گفت: طی یک ماه نخست سال جاری به طور متوسط در هر ساعت در حدود چهار هزار و ۶۹۰ وسیله نقلیه سنگین در استان در حال تردد بوده اند که این میزان از تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۶ درصد کاهش یافته است.

پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ بوده است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات
  • قیمت درهم امارات امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • قیمت درهم امارات امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟