Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد رضایی روز یکشنبه افزود: آموزش قرآن، احکام و اخلاق اسلامی از جمله اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد بوده و تلاش این نهاد ترویج سبک زندگی اسلامی در بین خانوارهای تحت حمایت است.

وی اظهارداشت: مددجویان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند از طریق ارتباط تلفنی با واحد فرهنگی کمیته امداد استان یا مراجعه به کانال @baranevahi-ard در پیام‌رسان‌های داخلی ایتا و بله در جریان نحوه برگزاری آن قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه جشنواره باران وحی با هدف ترویج فرهنگ انسان‌ساز قرآنی برگزار می‌شود، بیان کرد: ایجاد نشاط و امید با رویکرد انس با قرآن از دیگر اهداف مهم این جشنواره است.

وی با بیان اینکه مددجویان می‌توانند در رشته‌های معارف قرآنی، بخش آوایی، حفظ، هنر، دکلمه‌نویسی، دکلمه‌خوانی، مداحی، قصه‌گویی، نقاشی و صنایع دستی در این جشنواره شرکت کنند، گفت: سخنرانی از کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" از دیگر موضوعاتی است که مددجویان می‌توانند، شرکت کنند.

او ادامه‌داد: این جشنواره در سه رده سنی ۷ تا ۱۶ سال، ۱۶ تا ۲۰ سال و ۲۰ سال به بالا برگزار خواهد شد و جوایز نفیسی برای نفرات برتر در نظر گرفته شده است.

رضایی با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی این جشنواره فروردین و اردیبهشت ماه امسال در سطح استان برگزار خواهد شد، افزود: مرحله نهایی این جشنواره نیز به صورت کشوری مردادماه امسال برگزار می‌شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۱۲۰ نفر از مددجویان استان حافظ قرآن کریم هستند، افزود: مددجویان استان با حفظ پنج تا ۳۰ جزء قرآن کریم علاوه بر دستیابی به موفقیت‌های بیشمار در زندگی، از نظر معنوی نیز به توانمندی فکری و فرهنگی دست یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه آموزش حفظ، قرائت و تفسیر قرآن در بین خانوارهای تحت حمایت از دیگر اولویت‌های کمیته امداد است، بیان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی باعث می‌شود تا کانون گرم خانواده‌ها با معنویت همراه باشد و مشکلات و آسیب‌های کمتری آنها را تهدید کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اخلاق سبک زندگی صنایع دستی قرآن قرآن کریم بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در این جشنواره گفت: ایجاد شور و نشاط اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های هر منطقه از اهداف برگزاری جشنواره‌ها در سراسر استان است که جشنواره غذاهای سنتی در همین راستا در روستای مهره شهرستان گرمی برگزار می‌شود.
حسن محمدی ادیب افزود: از دیگر اهداف برگزاری جشنواره‌ها معرفی ظرفیت‌های گردشگری بومی هرمنطقه است و با توجه به طبیعت بکر این منطقه از شهرستان گرمی برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در روستای مهره می‌تواند گام مهمی در معرفی گردشگری منطقه باشد.
او تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با همکاری فرمانداری‌ها و سایر نهادها جشنواره‌ها و رویدادهای متعددی را برای طول سال در تمامی شهرستان‌ها و متناسب با ظرفیت آنها در نظر گرفته است.
در انتهای این جشنواره از افراد برتر در تهیه غذاهای سنتی و بازی‌های بومی و محلی با اهدای جوایزی قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی

 

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی