Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@18:09:19 GMT

کاهش ۶۶ درصدی مأموریت های اورژانس گیلان در ایام نوروز

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۷۲۱۳

کاهش ۶۶ درصدی مأموریت های اورژانس گیلان در ایام نوروز

دکتر پیمان اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح سلامت از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۶ فروردین امسال، اظهار کرد: اورژانس گیلان در قالب اجرای طرح نوروزی ۴ هزار و ۲۸۷ مأموریت انجام داده است.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح هزار و ۹۵۶ نفر توسط فوریت‌های پزشکی در بیمارستان‌های استان بستری شدند، افزود: از مأموریت‌های انجام شده ۳ هزار و ۷۰۶ مورد غیر ترافیکی و مربوط به مشکلات قلبی و تنفسی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر اسدی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه ۵۸۱ مورد از مأموریت‌ها ترافیکی بود، گفت: از این تعداد ۳۹۵ مأموریت درون شهری و ۱۸۶ مأموریت جاده‌ای بوده است.

رئیس اورژانس گیلان به کاهش ۶۶ درصدی مأموریت‌های اورژانس اشاره و تصریح کرد: با توجه به کاهش ورود مسافر به گیلان به علت شیوع کرونا طرح سلامت نوروزی امسال کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به تمهیدات لازم پیش بینی شده برای مقابله با کرونا ویروس، گفت: مرکز اورژانس گیلان با تشکیل کمیته بحران تمام پرسنل اورژانس گیلان را مجهز به تجهیزات کامل حفاظت فردی کرد تا در مأموریت‌های مشکوک به کرونا ویروس در سطح استان مجهز باشند.

دکتر اسدی از شهروندان گرامی خواست که ترددهای خود را در شهر کاهش داده و به توصیه‌های وزارت بهداشت مبنی بر ماندن در منازل گوش دهند تا همه با هم بتوانیم زودتر زنجیره انتقال کرونا ویروس را بشکنیم.

گفتنی است؛ اورژانس گیلان با ۶۲ پایگاه شهری و جاده‌ای خدمات خود را به شهروندان ارائه می‌دهد.

کد خبر 4892893

منبع: مهر

کلیدواژه: اورژانس گیلان سفرهای نوروزی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام فاصله گذاری اجتماعی شهرکرد طرح غربالگری گرگان روز طبیعت ضدعفونی سال جهش تولید بیرجند بارش باران اورژانس گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت

جعفر میعادفر با اشاره به حوادث مهمی که در هفته گذشته در کشور رخ داده است، گفت: از هشتم تا چهاردهم اردیبهشت امسال، ۶۴۵ حادثه ویژه به اورژانس کشور ارجاع داده شد که نسبت به هفته گذشته، افزایش ۱۱ درصدی را شاهد هستیم. از این تعداد حوادث، ۲۳۳حادثه ترافیکی و ۴۱۲ حادثه غیرترافیکی داشتیم که به ترتیب افزایش ۴۸ درصدی و کاهش دو درصدی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در این بازه زمانی، ۲۹۳۶ نفر نیز مصدوم شدند. همچنین متاسفانه ۱۶۹ نفر نیز در حوادث رخ داده جان خود را از دست دادند.

میعادفر با اشاره به جزییات حوادث ترافیکی گفت: در مجموع ۳۶ درصد حوادث اعلام شده به اورژانس از نوع ترافیکی بودند اما ۴۵ درصد زخمی‌ها مربوط به همین ۲۷ درصد حوادث ترافیکی بود.

وی درباره مصدومانی که به مراکز درمانی منتقل شدند نیز گفت: ۲۶۵۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند که ۴۲ درصد از مصدومان انتقالی را مصدومان تصادفات تشکیل داده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همچنین۲۸۰ نفر در محل خدمات درمانی دریافت کردند که ۷۱ درصد از آن ها مجروحان تصادفی بودند که در مجموع ۱۴۳ نفر هستند.

میعادفر گفت: طی هفته گذشته، ۳۲ مورد زمین لرزه نیز در کشور رخ داد که بزرگترین آن ها در دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت در حوالی کرمان و رفسنجان بود که به بزرگی ۴.۶ ریشتر رخ داد و خوشبختانه خسارت جانی و مالی در پی نداشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ هزار و ۹۴۹ ماموریت اورژانسی در هفته گذشته
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • پیشرفت ۷۶ درصدی سد دیورش در شهرستان رودبار
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پایگاه فوریت‌های پزشکی بکتاش
  • گره اندر گره
  • تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر
  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد